Naśladujemy ruchy ślimaka, - ćwiczymy z obręczą ślizg w leżeniu.

1. Cele lekcji

a) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • samodzielnie rozebrać się i ubrać.

  • przyjąć prawidłową postawę ciała.

  • maszerować w przysiadzie w rytm muzyki.

  • wykonywać czynności zgodnie z instrukcją nauczyciela

2. Metoda i forma pracy

metoda zabawowo – naśladowcza i metoda bezpośredniej celowości ruchu

Środki dydaktyczne

Ławeczki, obręcze, tarcze, płyta CD z muzyką spokojną, marszową i szybką.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

  1. Zajęcia rozpoczynają czynności organizacyjno – porządkowe, które obejmują:

  • przygotowanie do ćwiczeń – przebieranie się w strój gimnastyczny,

  • zbiórkę,

  • powitanie,

  • wyjaśnienie celów lekcji.

  1. Po zbiórce rozpoczynamy od ćwiczeń kształtujących: ramiona, nogi, tułów - po 5 ćwiczeń każdego rodzaju.

b) Faza realizacyjna

  1. Po tej krótkiej rozgrzewce nauczyciel wprowadza ćwiczenia równowagi, zwinności: - przejście przodem po ławeczce z powolnym unoszeniem kolan, czworakowanie po ławeczce z asekuracją.

  2. Gdy wszystkie dzieci wykonają ćwiczenia, proponuje zabawy: „Stary niedźwiedź mocno śpi”, „Chodzi lisek koło drogi”.

  3. Po zabawie dzieci przystępują do wykonania ćwiczeń sprawnościowych z elementami: (szybka zmiana ruchów na umówiony sygnał)

    • ślizgu w leżeniu przodem na ławeczce,

    • skoków zajęczych przez wyznaczone miejsca - tarcza,

    • wędrówki ociężałego niedźwiedzia w suchym basenie wypełnionym piłeczkami,

    • fruwania ptaszków,

    • skoków żabek na liście lilii wodnych – obręcze,

    • chowających się w domkach ślimaków.

  4. Nauczyciel proponuje zabawę ruchową: „Wędrówka Ślimaka” – marsz w przysiadzie w zwolnionym tempie.

c) Faza podsumowująca

  1. Po wykonaniu ćwiczeń prowadzący inicjuje zabawę „Wartownik”.

  2. Następne ćwiczenie to przyjmowanie pozycji korektywnej na umówiony sygnał – leżenie przodem, „ślimak pokazuje rogi”, siad skrzyżny.

  3. Po tym ćwiczeniu nauczyciel zarządza zbiórkę. Omawia zajęcia, udziela pochwał.

  4. Przypomina o dyscyplinie w czasie przebierania się ze stroju gimnastycznego (kolejność czynności, składanie stroju itp.).

5. Bibliografia

  1. Nowakowska K.: Wychowanie fizyczne w klasach I – III (Planowanie i organizacja). ZNP, Kielce 1994.

  2. Łukasik S., Petkowicz H., Witkowska E..: Wesoła szkoła. Kształcenie zintegrowane w klasie 1, Przewodnik metodyczny część 3. WSIP, Warszawa 2000.

6. Załączniki

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

R1TgTeIETplMP

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 66.34 KB w języku polskim
R1OWGkamyW8vk

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 20.00 KB w języku polskim