Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-zna zasady podstawiania wartości liczbowych w miejsce niewiadomych,

-zna kolejność wykonywania działań,

-zna zasady działań na liczbach wymiernych.

b) Umiejętności

Uczeń:

-poprawnie podstawia w miejsce niewiadomych wartości liczbowe,

-stosuje prawidłową kolejność wykonywania działań,

-uzyskuje bezbłędne wyniki.

2. Metoda i forma pracy

Wykład, pogadanka, praca z całą klasą, praca samodzielna z kartą pracy.

3. Środki dydaktyczne

Karta pracy

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej.

b) Faza realizacyjna

1. Wykład nauczyciela, pogadanka, wyjaśnienie zasad podstawiania wartości liczbowych i obliczania wartości wyrażeń algebraicznych .

2. Praca z całą klasą – w zeszytach i na tablicy.

3. Praca samodzielna z kartą pracy ( załącznik 1).

c) Faza podsumowująca

Omówienie wyników pracy samodzielnej, zadanie pracy domowej ( załącznik 2).

5. Bibliografia

M. Świst, B. Zielińska, Zbiór zadań z algebry dla szkoły podstawowej, WSIP, Warszawa 1994.

6. Załączniki

a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)

Zadanie 1. Dla każdego z wyrażeń: a) (-2xIndeks górny 2-3):3, b) (3x‑2)(xIndeks górny 2-1), c) (x‑0,5):2, d) -20x : (2x+6)

Wybierz ze zbioru { -3; -0,5; 0,1}te liczby, dla których wartość danego wyrażenia jest liczbą:

a) naturalną, b) całkowitą, c) wymierną.

b) Zadanie domowe ( załącznik 2 )

„Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych” – zeszyt ćwiczeń.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

R1Hw1m7eiPxTf

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 106.04 KB w języku polskim
R1cd33eYnDHxY

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 13.50 KB w języku polskim