Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Obwód prostokąta

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-wie, co to jest obwód prostokąta,

-wie, w jakich wyraża się jednostkach,

b) Umiejętności

-potrafi obliczyć obwód prostokąta,

-potrafi obliczyć długość boku kwadratu, gdy dany jest jego obwód,

-oblicza długość drugiego boku prostokąta, gdy dany jest jego obwód i jeden z boków,

-stosuje obliczanie obwodu w zadaniach praktycznych np. ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie działki

2. Metoda i forma pracy

Wykład nauczyciela, praca samodzielna, pogadanka, wspólna praca na tablicy i w zeszytach.

3. Środki dydaktyczne

Kartoniki w kształcie prostokątów, tasiemka, linijka.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej, przypomnienie własności prostokąta.

b) Faza realizacyjna

1. Uczniowie obwodzą tasiemką prostokąty (wycięte w domu z kartonu), a następnie mierzą linijką długość zużytej do tego celu tasiemki.

2. Nauczyciel wyjaśnia, że to, co uczniowie zmierzyli, to obwód prostokąta. Następnie uczniowie z pomocą nauczyciela formułują wniosek, że obwód prostokąta to suma długości jego boków.

3. Uczniowie w zeszytach i na tablicy rozwiązują zadania dot. obliczania obwodów prostokątów.

c) Faza podsumowująca

Sformułowanie wniosków z lekcji:

-obwód prostokąta można obliczyć obwodząc go tasiemką i mierząc długość zużytej do tego celu tasiemki;

-obwód prostokąta to suma długości jego boków.

Zadanie pracy domowej (z podręcznika).

5.. Czas trwania lekcji

45 minut

6. Uwagi do scenariusza

brak

RsB10M13dychI

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 70.05 KB w języku polskim
RFBBifggHAlOO

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 13.50 KB w języku polskim