Artykuł naukowo‑badawczy prezentujący wyniki badań nad funkcjami związanymi z motoryką małą dzieci z wieku 5‑7 lat z zespołem Aspergera. Badania dotyczą jakości umiejętności z zakresu motoryki małej, istnienia korelacji między dysfunkcjami ogólnego rozwoju ruchowego a rozwojem motoryki małej u dzieci z zespołem Aspergera, związku umiejętności motorycznych z płcią. Rekomendacja - zaprezentowane wyniki badań poszerzają wiedzę z zakresu kompetencji motorycznych, motoryki małej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z zespołem Aspergera. Przyczynić się to może do lepszego, bardziej dostosowanego do potrzeb i możliwości planowania zajęć rozwijających i wspierających tę sferę rozwoju.

Otwórz linkhttp://www.szkolaspecjalna.aps.edu.pl/media/2081024/sz‑s-3‑17_k5.pdfOtwórz link

Źródło: Izabela Hyjek, Anna Kloze, Aleksandra Buchholz, Joanna Strępowska, Czasopismo Szkoła Specjalna, nr 3 (289) 2017, 210‑221, Akademia Pedagogiki Specjalnej