Odpoczywaj zdrowo i bezpiecznie w górach i nad wodą
Odpoczywaj zdrowo i bezpiecznie
w górach i nad wodą
Opis projektu edukacyjnego z wychowania fizycznego, II etap edukacyjny
–––––––––––––––––––––––––––––––––
Wymagania szczegółowe:
4. Bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista. Uczeń:
4.4 omawia zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą i w górach
4.5 omawia sposoby ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem
Czas trwania projektu: 8 tygodni, kwiecień – czerwiec
Uczestnicy projektu:
realizatorzy – uczniowie klasy VI
beneficjenci – wszyscy uczniowie szkoły
Cele projektu
Uczeń:
w zakresie wiadomości:
zna zasady bezpiecznego zachowania nad wodą i w górach
zna sposoby ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem
w zakresie umiejętności:
wyjaśnia, na czym polega bezpieczne zachowanie nad wodą i w górach
chroni się przed nadmiernym nasłonecznieniem
współorganizuje szkolny projekt
współorganizuje szkolną akademię
pozyskuje informacje z różnych źródeł
sprawnie komunikuje się i współpracuje z całym zespołem zaangażowanym
w realizację projektu
w zakresie postaw:
rozumie znaczenie odpowiedniego zachowani się nad wodą i w górach
dla bezpieczeństwa własnego i innychuświadamia sobie znaczenie działania na rzecz innych
rozumie konieczność podporządkowania się ustalonym regułom współpracy
Liczba i wielkość zespołów uczniowskich:
Projekt realizują uczniowie jednej klasy szóstej. Uczniowie dobierają się w 3 zespoły zadaniowe.
Zadania dla zespołów:
zespół I – woda
wyszukanie informacji w różnych dostępnych źródłach dotyczących zasad bezpiecznego zachowania i wypoczynku nad wodą
przygotowanie artykułu popularyzującego zasady bezpiecznego zachowania
i wypoczynku nad wodąprzygotowanie ulotek poświęconych bezpiecznemu zachowaniu nad wodą
opracowanie pomocy graficznych (m.in. krzyżówek, rebusów i puzzli)
do wykorzystania podczas Dnia Wodyorganizacja Dnia Wody
zorganizowanie spotkania z ratownikiem WOPR
zespół II – góry
wyszukanie informacji w różnych dostępnych źródłach dotyczących zasad bezpiecznego zachowania i wypoczynku w górach
przygotowanie artykułu popularyzującego zasady bezpiecznego zachowania
i wypoczynku w górachprzygotowanie ulotek poświęconych bezpiecznemu zachowaniu w górach
opracowanie pomocy graficznych (m.in. krzyżówek, rebusów i puzzli)
do wykorzystania podczas Dnia Górorganizacja Dnia Gór
zorganizowanie spotkania z przewodnikiem górskim
zespół III – słońce
wyszukanie informacji w różnych dostępnych źródłach dotyczących sposobów ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem
przygotowanie artykułu omawiającego sposoby ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem
przygotowanie ulotek poświęconych ochronie przed nadmiernym nasłonecznieniem
opracowanie pomocy graficznych (m.in. krzyżówek, rebusów i puzzli)
do wykorzystania podczas Dnia Słońcaorganizacja Dnia Słońca
zorganizowanie spotkania z pielęgniarką
Zadania wspólne dla wszystkich zespołów:
poznanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej nad wodą i w górach
pomoc w przeprowadzeniu dnia tematycznego
nawiązanie współpracy z redakcją szkolnej gazetki
dokumentowanie pracy zespołów (zdjęcia, filmy)
Wstępny harmonogram działań:
zadania | odpowiedzialni | czas/terminy |
| nauczyciel WF /koordynator | pierwszy tydzień kwietnia |
| nauczyciel w‑f /koordynator nauczyciel WF /koordynator | pierwszy tydzień kwietnia 45 min. drugi tydzień kwietnia 45 min. |
| zespoły projektowe | trzeci |
| nauczyciel WF / koordynator, zespoły projektowe | przełom kwietnia 45 min. |
| zespoły projektowe | pierwszy tydzień maja cały dzień |
| zespoły projektowe | drugi tydzień maja cały dzień |
| zespoły projektowe | trzeci tydzień maja cały dzień |
| zespoły | czwarty tydzień maja |
| nauczyciel koordynator, wszystkie zespoły | pierwszy tydzień czerwca |