Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Ołówek jest czerwony. Nazwy przyborów szkolnych

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • wie, jak nazywa się większość poznanych przyborów szkolnych w języku niemieckim,

  • wie, jakie są cechy charakterystyczne przyborów szkolnych.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi opisać zawartość swojego plecaka,

  • potrafi przyporządkować podpis do rysunku,

  • używa poprawnie rodzajników określonych do danego rzeczownika,

  • wymienia prawidłowo pod względem fonetycznym nazwy poznanych przyborów szkolnych.

2. Metoda i forma pracy

Praca z całą klasą, praca indywidualna i w parach.

3. Środki dydaktyczne

Fotokopie z fragmentami przyborów szkolnych

Fotokopie z krzyżówką

Rysunki z przyborami szkolnymi

Torba z przyborami szkolnymi

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel przypomina wraz z uczniami nazwy przyborów szkolnych. Nauczyciel zwraca uwagę na poprawną wymowę każdego słówka. Uczniowie powtarzają za nauczycielem nazwy przyborów szkolnych. Przy każdym przedmiocie nauczyciel pyta o kolor, a chętni uczniowie odpowiadają.

b) Faza realizacyjna

  1. Na tablicy przymocowane są przy pomocy magnesów rysunki przyborów szkolnych i w różnych miejscach na tablicy ich podpisy. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy i przyporządkują podpis do rysunku (załącznik 1).

  2. Nauczyciel pokazuje uczniom obrazki z fragmentem przyborów szkolnych. Chętni uczniowie zgłaszają się i mówią głośno, o jakiej rzeczy mowa (załącznik 2).

  3. Zabawa w ciepło‑zimno. Wybrany uczeń wychodzi za drzwi. Nauczyciel z pomocą klasy chowa w widocznym miejscu np. linijkę, a uczeń, który był za drzwiami, musi ją odszukać. Uczniowie mówią cicho nazwę przedmiotu, a jeśli uczeń się do niego zbliża, nazwę mówią coraz głośniej.

  4. Uczniowie indywidualnie rozwiązują krzyżówkę z nazwami przyborów szkolnych (załącznik 3).

  5. Uczniowie indywidualnie wypisują nazwy przyborów szkolnych widocznych na rysunku. Trzy osoby, które jako pierwsze wypiszą poprawnie wszystkie przybory, otrzymują plusy (załącznik 4).

c) Faza podsumowująca

Jeśli istnieje możliwość uczniowie mogą wykonać ćwiczenia komputerowe utrwalające poznany materiał. http://www.sp12.switch.pl/wielokrotne/schulsachen.htm . W ćwiczeniu uczniowie wybierają prawidłowy podpis do rysunku.

5. Bibliografia

A.Spier, Mit Spielen Deutsch lernen, Cornelsen Scriptor, Frankfurt am Main 1981.

6. Załączniki

Załącznik 1.

RbZ7yHNHOAWbK
R1V83Ma3Q479m
R11l2yv3OPkpL
RvMS1idXWhBOl
R1VOWQLo1h8ye
R1epf0XTAJ384
RG8DdWm3tvXPo
R1ectZkQgH21n

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 2.

R16TxvJwJL0UF
ROLOtlaHOguU3
RRM9QSwpTasgx
R1WEGrGLfksCO
RGhvGi8PbmQY0
R1Q0jTHoOAsQX
R1NtD3hGkTu9X
RLzqewRQqItUU
R1Qem6qvCL8J7
RbpMLY9LDHiaM
R1bYracGJmpwi

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 3.

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 4.

Rys. Karolina Majchrzak

b) Zadanie domowe

Nauczyć się wiadomości z lekcji.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

R1K4Zg5hfJWiq

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 286.46 KB w języku polskim
RmpfoUTIWs1oF

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 3.85 MB w języku polskim