Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

On the beach – a story

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń zna nazwy podstawowych części mowy.

b) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • słuchać i czytać ze zrozumieniem,

  • rozpoznać części mowy: rzeczownik (noun), czasownik (verb), przymiotnik (adjective), przysłówek (adverb),

  • wyszukać wyrazy w słowniku dwujęzycznym.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: praca z tekstem*,* praca indywidualna

Forma: praca w parach i praca zbiorowa

3. Środki dydaktyczne

Słowniki polsko – angielskie i angielsko – polskie

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel zapoznaje uczniów z celem zajęć, jakim jest przeczytanie opowiadania i ćwiczenia w rozpoznawaniu najważniejszych części mowy.

b) Faza realizacyjna

  1. W celu przygotowania do czytania tekstu, nauczyciel wprowadza słownictwo, które wystąpi w tekście i może być dla uczniów niezrozumiałe. Zapisuje na tablicy następujące wyrazy: annoyed, shrilling, drop, sunbathe, complain, offer i prosi uczniów o znalezienie ich znaczenia w słownikach. Uczniowie pracują w parach.

  2. Po wyjaśnieniu słownictwa nauczyciel dzieli uczniów na dwie grupy i mówi, że podczas gdy będzie czytał tekst, uczniowie mają wstawać i z powrotem siadać, gdy usłyszą określone słowa. Są to, dla grupy pierwszej: Sam, man, water, a dla drugiej: was, thirsty, old. Nauczyciel czyta tekst (załącznik 1), a uczniowie wykonują polecenie.

  3. Nauczyciel rozdaje uczniom tekst opowiadania i poleca przeczytanie go i wypisanie na kartkach jak największej liczby rzeczowników (nouns), czasowników (verbs), przymiotników (adjectives) i przysłówków (adverbs). Uczniowie pracują w grupach, po czym wspólnie sprawdzają poprawność wykonanego ćwiczenia.

c) Faza podsumowująca

Nauczyciel zabiera uczniom teksty opowiadania i zadaje pracę domową.

5. Bibliografia

  1. Piotrowski, Z. Saloni, Nowy słownik angielsko‑polski i polsko‑angielski, Wydawnictwo Wilga, Olsztyn 2000.

6. Załączniki

a) Materiał dla nauczyciela

Załącznik 1

On the beach

One day, Sam was lying on the beach, sunbathing. He was alone. The sun was shining, the birds were singing and Sam was happy and relaxed. He almost fell asleep when suddenly, he heard a shrilling loud voice, ‘Oh, God! I’m so thirsty! So terribly thirsty! I would like just a little drop of water!’ When Sam opened his eyes, he saw an old man in dirty clothes sitting nearby complaining.

Sam was a little bit annoyed, but he was a polite man, so he offered the old man his bottle of mineral water. The old man thanked him and drank all the water.

Sam closed his eyes again and tried to relax. He almost fell asleep when he heard, ‘‘Oh, God! I was so thirsty! So terribly thirsty! Oh, how I wanted something to drink… It was terrible, just terrible!’

b) Zadanie domowe

Complete the story.

On the beach

One day, Sam was …………………..…, sunbathing. He was alone. The sun ………..……….., the birds ………………….… Sam was happy and ………….. He almost ………………..… when suddenly, he heard a shrilling loud voice, ‘Oh, God! I’m so …………..! So terribly ………………! I would like just a ………………….. of water!’ When Sam opened his eyes, he saw an old man in dirty clothes sitting nearby complaining.

Sam was a little bit …………….., but he was a polite man, so he offered the old man his bottle of mineral water. The old man thanked him and ……………… all the water.

Sam …………….. his eyes again and tried to relax. He almost fell asleep when he heard, ‘Oh, God! I was so ……………! So terribly ……………! Oh, how I wanted something to drink! It was terrible, just terrible!’

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RVFdTg7uBSesr

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 113.26 KB w języku polskim
R1PgLwhWxL08E

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 19.50 KB w języku polskim