Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Opis prostopadłościanu

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-wie, co to jest prostopadłościan,

-wie, co to jest ściana, krawędź, wierzchołek prostopadłościanu,

-wie, co to są wymiary prostopadłościanu,

-rozumie, które ściany (krawędzie) są prostopadłe lub równoległe.

b) Umiejętności

Uczeń:

-potrafi wskazać prostopadłościan wśród innych brył,

-potrafi wskazać na modelu lub rysunku ściany, wierzchołki i krawędzie prostopadłościanu,

-wskazuje krawędzie oraz ściany równoległe i prostopadłe,

-wyróżnia podstawę górną, dolną, ściany boczne, krawędzie boczne, krawędzie podstaw,

-zapisuje za pomocą liter na podstawie rysunku odpowiednie elementy bryły oraz położenie pomiędzy nimi.

2. Metoda i forma pracy

Praca z modelami, wspólna praca w zeszytach i na tablicy, praca samodzielna z kartą pracy.

3. Środki dydaktyczne

Modele prostopadłościanów, karty pracy.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej.

Wprowadzenie uczniów przez nauczyciela w geometrię przestrzenną.

b) Faza realizacyjna

1. Przedstawienie prostopadłościanu na tle innych brył

2. Opis prostopadłościanu (wyróżnienie jego poszczególnych elementów) - omawia nauczyciel.

3. Uczniowie wskazują na modelach: ściany, krawędzie, wierzchołki, ściany równoległe i prostopadłe, krawędzie równoległe i prostopadłe, ściany i krawędzie boczne itp.,

4. Uczniowie otrzymują karty pracy (załącznik 1 ) i przystępują do pracy samodzielnej.

c) Faza podsumowująca

Sprawdzenie pracy samodzielnej. Zadanie pracy domowej.

5. Załączniki

a)Karta pracy ucznia

Zadanie 1. Wypisz na podstawie rysunku:

  1. krawędzie boczne,

  2. ściany boczne,

  3. krawędzie prostopadłe do ściany ADHE,

  4. krawędzie równoległe do krawędzi GH,

  5. ściany prostopadłe do ściany BCGF,

  6. wierzchołki podstawy górnej,

  7. krawędzie tej samej długości, co krawędź BC,

  8. pary ścian równoległych.

RevxOuiAczlCA

b) Zadanie domowe

Zadanie 3 i 4 str. 286 podręcznik.

6. Czas trwania lekcji

45 minut

7. Uwagi do scenariusza

brak

RwEBQetyZ1cml

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 80.64 KB w języku polskim
Reb7DACRuq5lY

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 18.50 KB w języku polskim