Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Organizujemy integracyjny

mityng lekkoatletyczny

Opis projektu edukacyjnego z wychowania fizycznego, III etap edukacyjny

–––––––––––––––––––––––––––––––––

Wymagania szczegółowe:

1. Trening zdrowotny. Uczeń:

1.1 omawia zmiany zachodzące w organizmie w czasie wysiłku fizycznego;

1.2 wskazuje korzyści z aktywności fizycznej w terenie;

1.3 omawia korzyści dla zdrowia z podejmowania różnych form aktywności fizycznej w kolejnych okresach życia człowieka;

Czas trwania projektu: 5 tygodni, maj – czerwiec

Uczestnicy projektu:

  • realizatorzy – uczniowie klasy III

  • beneficjenci –uczniowie i rodzice/opiekunowie

Cele projektu

Uczeń w zakresie wiadomości:

  • wie, jakie zmiany zachodzą w organizmie podczas wysiłku fizycznego

  • wie, jakie korzyści wynikają z aktywności fizycznej w terenie

  • wie, jakie korzyści dla zdrowia niosą ze sobą różne formy aktywności fizycznej
    w kolejnych okresach życia człowieka

w zakresie umiejętności:

  • współorganizuje szkolną imprezę sportową

  • współpracuje w ramach działań projektowych

  • dokonuje doboru konkurencji lekkoatletycznych, możliwych do przeprowadzenie
    w konkretnych warunkach i przez osoby w różnym wieku

  • opracowuje regulamin imprezy

w zakresie postaw:

  • rozumie znaczenie podjętych działań na rzecz innych

  • rozumie korzyści wynikające ze współpracy w grupie

  • rozumie znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia w perspektywie całożyciowej

Liczba i wielkość zespołów uczniowskich:

Projekt realizują uczniowie jednej klasy trzeciej lub chętni uczniowie z poziomu klas trzecich (max. 30 osób). Uczniowie dobierają się w 4 zespoły zadaniowe.

Zasoby multimedialne:

  1. zestaw ilustracji: „Integracyjny mityng lekkoatletyczny”.

Zadania dla wszystkich zespołów:

Zespół I

  • Opisanie wybranych przez uczestników projektu zestawu konkurencji do wykorzystania podczas mityngu lekkoatletycznego z założeniem, że wszystkie konkurencje są wykonywane przez uczniów i rodziców/opiekunów

  • Opracowanie szczegółowych przepisów, wg których należy przeprowadzić wybrane konkurencje

  • Opracowanie szczegółowego regulaminu imprezy

  • Sędziowanie imprezy z pomocą nauczycieli

  • Opracowanie dokumentacji pomocniczej, np.: listy uczestników, tabele wyników itd.

  • Sprzątnięcie boiska po imprezie

Zespół II

  • Wyszukanie w różnych dostępnych źródłach informacji dotyczących zmian zachodzących w organizmie podczas wysiłku fizycznego

  • Przygotowanie (na podstawie materiałów źródłowych) gazetek ściennych (opisy i zdjęcia) nt. zmian zachodzących w organizmie podczas wysiłku fizycznego

  • Prezentacja gazetek podczas mityngu

  • Prowadzenie działań informacyjnych podczas imprezy (zapowiadanie konkurencji, ogłaszanie wyników itp.)

  • Przygotowanie zaplecza cateringowego dla gości (społeczność szkolna i rodzice)

  • Nawiązanie współpracy z prasą lokalną, w której mógłby zostać opublikowany artykuł nt. integracyjnego mityngu lekkoatletycznego (ewentualnie napisanie artykułu do prasy lokalnej)

Zespół III

  • Wyszukanie w różnych dostępnych źródłach informacji dotyczących korzyści wynikających z aktywności w terenie

  • Przygotowanie (na podstawie materiałów źródłowych) ulotki (opisy i zdjęcia) nt. korzyści wynikających z aktywności w terenie

  • Rozdawanie ulotek podczas imprezy uczniom oraz rodzicom/opiekunom

  • Przygotowanie boiska do imprezy

  • Przygotowanie oraz przeprowadzenie podczas mityngu konkursu plastycznego „Sport i natura przez całe moje życie”. W konkursie biorą udział pary uczeń‑rodzić/opiekun, a plakat będzie malowany mąką”.

  • Wykonywanie zdjęć podczas imprezy i przygotowanie ich do umieszczenia w galerii na stronie internetowej szkoły

Zespół IV

  • Wyszukanie w różnych dostępnych źródłach informacji na temat „jak podejmowanie różnych form aktywności fizycznej przekłada się na korzyści dla zdrowia w różnych okresach życia?”

  • Przygotowanie (na podstawie materiałów źródłowych) referatu nt. podejmowanie różnych form aktywności fizycznej a korzyści dla zdrowia w różnych okresach życia”

  • Rozdawanie streszczenia referatu rodzicom/opiekunom podczas mityngu
    z informacją, że pełna wersja referatu znajduje się na stronie internetowej szkoły

  • Przygotowanie oraz przeprowadzenie podczas mityngu konkursu dla uczniów i rodziców/opiekunów na rymowankę dotyczącą aktywności nt. „Sporty mojego życia”

  • Opieka podczas mityngu nad najmłodszymi dziećmi (młodszym rodzeństwem uczniów) – pod nadzorem nauczyciela

Wstępny harmonogram działań:

zadania

odpowiedzialni

czas/terminy

  • Wybranie klasy trzeciej do projektu – ewentualnie nabór chętnych uczniów z klas III

nauczyciel WF/ koordynator projektu

pierwszy tydzień maja

  • I spotkanie z grupą projektową

  • zajęcia warsztatowe wprowadzające do pracy metodą projektu (temat, cele, sposoby zbierania informacji oraz formy prezentacji wyników działań)

  • omówienie celu i założeń projektu

  • ustalenie formuły komunikowania się

nauczyciel WF/ koordynator projektu

drugi tydzień maja

45 min.

  • II spotkanie z grupą projektową:

  • zapoznanie z tematyką projektu (nauczyciel wykorzystując materiał multimedialny – zestaw ilustracji – dyskutuje z uczniami na temat możliwych do rozegrania konkurencji podczas mityngu. Jeśli uczniowie wybiorą te konkurencje, które znajdują się na ilustracjach, można wykorzystać ilustracje do oznaczania stanowisk

  • tworzenie zespołów zadaniowych

  • przydział zadań dla poszczególnych osób

  • opracowanie wstępnego planu działań w zespołach

nauczyciel WF/ koordynator projektu

drugi tydzień maja

45 min.

  • Zespoły realizują swoje zadania:

  • uczniowie selekcjonują informacje i przygotowują ulotki, gazetki oraz referat

  • uczniowie opracowują regulamin mityngu, regulaminy konkursów

  • uczniowie przygotowują przybory niezbędne do przeprowadzenia mityngu

nauczyciel WF/ koordynator projektu

trzeci
– czwarty tydzień maja

2 tygodnie

  • Konsultacja grupowa ze wszystkimi zespołami projektowymi – odprawa bezpośrednio przed imprezą sportową, potwierdzenie realizacji zadań
    i osiągnięcia celów etapowych. Sprawdzenie gotowości poszczególnych zespołów do działania.

nauczyciel WF/ koordynator projektu, nauczyciele wspierający, zespoły projektowe

Ostatni roboczy dzień maja

  • Przeprowadzenie imprezy – zaprezentowanie wyników projektu

nauczyciel WF/ koordynator projektu

1 czerwca

  • Podsumowanie projektu

  • wspólna refleksja uczestników projektu nad zrealizowanym przedsięwzięciem, wyciągnięcie wniosków na przyszłość, podsumowanie, samoocena i ocena dokonana przez nauczyciela koordynatora.

nauczyciel WF/ koordynator projektu

pierwszy tydzień czerwca

R1cf2VBDo8sAc

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 108.00 KB w języku polskim
R15hlIxw1QI1E

Pobierz załącznik

Plik ODT o rozmiarze 57.46 KB w języku polskim