Polecenie 1

Podzielcie klasę na dwie grupy. Wykonajcie instrumenty muzyczne: grzechotki i bębenki.tooltipid20Podzielcie klasę na dwie grupy. Wykonajcie instrumenty muzyczne: grzechotki i bębenki.

Pokaż podpowiedź: grupa 1. Grzechotkigreenwhite
Pokaż podpowiedź: grupa 2. Bębenkigreenwhite
Polecenie 2

Posłuchaj utworu.tooltipid21.6Posłuchaj utworu.

RzazK5aDpQ8eY1
Animacja przedstawia partyturę utworu „Dziecięce muzykowanie” Mariusza Matuszewskiego. Ekran podzielono na pięć części podpisanych nazwami poszczególnych instrumentów. Nazwy te brzmią kolejno: dzwonki, instrument melodyczny, trójkąt, bębenek baskijski, pudełko akustyczne. Obok pierwszych dwóch nazw widnieją dwie pięciolinie z zapisem nutowym. Obok trzech kolejnych znajdują się trzy linie z zapisem nutowym. Poszczególne słyszane dźwięki są oznaczane w postaci obramowania dookoła odpowiadającej im nuty. W trakcie trwania utworu ekran przesuwa się, ukazując dalszy ciąg partytury.
Polecenie 3

Podzielcie klasę na 5 grup. Przydzielcie każdej grupie instrument występujący w partyturze. Wykonajcie odpowiednie ruchy lub dźwięki według określonej instrukcji.tooltipid22Podzielcie klasę na 5 grup. Przydzielcie każdej grupie instrument występujący w partyturze. Wykonajcie odpowiednie ruchy lub dźwięki według określonej instrukcji.

Instrukcjagreenwhite
Polecenie 4

Oznacz piktogramem w  zeszycie każdy z instrumentów perkusyjnych z partytury.tooltipid23Oznacz piktogramem w  zeszycie każdy z instrumentów perkusyjnych z partytury.

Pokaż podpowiedźgreenwhite
Polecenie 4

Zapisz w zeszycie nazwę każdego z instrumentów perkusyjnych z partytury.

Polecenie 5

Wykorzystując piktogramy, zapisz w zeszycie symbole instrumentów, których dźwięk słyszysz w trakcie słuchania partytury.tooltipid24Wykorzystując piktogramy, zapisz w zeszycie symbole instrumentów, których dźwięk słyszysz w trakcie słuchania partytury.

Wymień nazwy instrumentów występujących w partyturze.

Polecenie 6

Przygotujcie w parach lub trójkach krótki występ do wybranej przez siebie melodii. Wykorzystajcie przygotowane przez siebie instrumenty. Możecie wykorzystać listę sposobów poruszania się i odgłosów zamieszczoną poniżej.tooltipid25Przygotujcie w parach lub trójkach krótki występ do wybranej przez siebie melodii. Wykorzystajcie przygotowane przez siebie instrumenty. Możecie wykorzystać listę sposobów poruszania się i odgłosów zamieszczoną poniżej.

Lista sposobów poruszania się i odgłosówgreenwhite
Trudne słowabluewhite
tooltipid20
tooltipid20.1
tooltipid20.2
tooltipid20.3
tooltipid20.4
tooltipid20.5
tooltipid20.6
tooltipid20.7
tooltipid20.8
tooltipid20.9
tooltipid20.10
tooltipid20.11
tooltipid20.12
tooltipid20.13
tooltipid20.14
tooltipid20.15
tooltipid20.16
tooltipid20.17
tooltipid20.18
tooltipid20.19
tooltipid20.20
tooltipid21
tooltipid21.1
tooltipid21.2
tooltipid21.3
tooltipid21.4
tooltipid21.5
tooltipid21.6
tooltipid21.7
tooltipid21.8
tooltipid21.9
tooltipid21.10
tooltipid22
tooltipid22.1
tooltipid22.2
tooltipid22.3
tooltipid22.4
tooltipid22.5
tooltipid22.6
tooltipid22.7
tooltipid22.8
tooltipid22.9
tooltipid22.10
tooltipid22.11
tooltipid22.12
tooltipid22.13
tooltipid22.14
tooltipid22.15
tooltipid23
tooltipid23.1
tooltipid23.2
tooltipid24
tooltipid25
tooltipid25.1
tooltipid25.2
tooltipid25.3
tooltipid25.4
tooltipid25.5
tooltipid25.6
tooltipid25.7
tooltipid25.8
partytura
partytura

partyturaRUddqutVRdEL2partytura

zapis nutowy danego utworu muzycznego, podzielony jest na konkretne instrumentyRQoTQwVOjIVU6zapis nutowy danego utworu muzycznego, podzielony jest na konkretne instrumenty

piktogram
piktogram

piktogramRoJQoPWm7NcU4piktogram

graficzne przedstawienie jakiegoś pojęcia. Znak pisma obrazkowegoR1casdMmyWarMgraficzne przedstawienie jakiegoś pojęcia. Znak pisma obrazkowego