Partytura
Podzielcie klasę na dwie grupy. Wykonajcie instrumenty muzyczne: grzechotki i bębenki.Podzielcie klasę na dwie grupy. Wykonajcie instrumenty muzyczne: grzechotki i bębenki.
Posłuchaj utworu.Posłuchaj utworu.

Film dostępny pod adresem /preview/resource/RzazK5aDpQ8eY
Animacja przedstawia partyturę utworu „Dziecięce muzykowanie” Mariusza Matuszewskiego. Ekran podzielono na pięć części podpisanych nazwami poszczególnych instrumentów. Nazwy te brzmią kolejno: dzwonki, instrument melodyczny, trójkąt, bębenek baskijski, pudełko akustyczne. Obok pierwszych dwóch nazw widnieją dwie pięciolinie z zapisem nutowym. Obok trzech kolejnych znajdują się trzy linie z zapisem nutowym. Poszczególne słyszane dźwięki są oznaczane w postaci obramowania dookoła odpowiadającej im nuty. W trakcie trwania utworu ekran przesuwa się, ukazując dalszy ciąg partytury.
Podzielcie klasę na 5 grup. Przydzielcie każdej grupie instrument występujący w partyturze. Wykonajcie odpowiednie ruchy lub dźwięki według określonej instrukcji.Podzielcie klasę na 5 grup. Przydzielcie każdej grupie instrument występujący w partyturze. Wykonajcie odpowiednie ruchy lub dźwięki według określonej instrukcji.
Oznacz piktogramem w zeszycie każdy z instrumentów perkusyjnych z partytury.Oznacz piktogramem w zeszycie każdy z instrumentów perkusyjnych z partytury.
Zapisz w zeszycie nazwę każdego z instrumentów perkusyjnych z partytury.
Wykorzystując piktogramy, zapisz w zeszycie symbole instrumentów, których dźwięk słyszysz w trakcie słuchania partytury.Wykorzystując piktogramy, zapisz w zeszycie symbole instrumentów, których dźwięk słyszysz w trakcie słuchania partytury.
Wymień nazwy instrumentów występujących w partyturze.
Przygotujcie w parach lub trójkach krótki występ do wybranej przez siebie melodii. Wykorzystajcie przygotowane przez siebie instrumenty. Możecie wykorzystać listę sposobów poruszania się i odgłosów zamieszczoną poniżej.Przygotujcie w parach lub trójkach krótki występ do wybranej przez siebie melodii. Wykorzystajcie przygotowane przez siebie instrumenty. Możecie wykorzystać listę sposobów poruszania się i odgłosów zamieszczoną poniżej.



