Partytura
Wysłuchaj utworu.Wysłuchaj utworu.

Film dostępny pod adresem /preview/resource/R1Vd8bx7kypvO
Animacja przedstawia partyturę utworu „Śmigus‑dyngus”. Pięciolinię podpisano tekstem: „Instrument klawiszowy”. Nuty znajdujące się na pięciolinii zostały oznaczone różnymi kolorami. W trakcie odtwarzania utworu kolejne nuty podświetlają się.
A teraz ze śpiewem.A teraz ze śpiewem.

Film dostępny pod adresem /preview/resource/RqSin06qeMRla
Animacja przedstawia partyturę utworu „Śmigus‑dyngus”. Pięciolinię podpisano tekstem: „Instrument klawiszowy”. Nuty znajdujące się na pięciolinii zostały oznaczone różnymi kolorami. W trakcie odtwarzania utworu kolejne nuty podświetlają się. Dzieci śpiewają piosenkę, której tekst jest widoczny poniżej.
Śmigus‑dyngusŚmigus‑dyngus
słowa: Piotr Czekała,
muzyka: Mariusz Matuszewskisłowa: Piotr Czekała,
muzyka: Mariusz Matuszewski
1. Śmigus‑dyngus, dzień radosny,
powitanie ciepłej wiosny.
Tak więc starym obyczajem
oblewamy się nawzajem.
2. Czy ktoś starszy, czy ktoś młody
posmakuje dzisiaj wody.
Te atrakcje niebywałe
w Wielkanocny Poniedziałek.
3. Lecz na niebo patrz uważnie,
bo gdy chmury wiatr przywieje,
to na pewno sprawiedliwie
dyngus z nieba wszystkich zleje.
Przyjrzyj się zapisowi nut na pięciolinii oraz przypisanym im kolorom. Spróbuj powoli zagrać tę linijkę na instrumencie klawiszowym lub dzwonkach chromatycznych.Przyjrzyj się zapisowi nut na pięciolinii oraz przypisanym im kolorom. Spróbuj powoli zagrać tę linijkę na instrumencie klawiszowym lub dzwonkach chromatycznych.
Wysłuchaj jeszcze raz utworu oraz zapoznaj się z opisem jego zapisu nutowego. Spróbuj powoli zagrać tę linijkę na instrumencie klawiszowym.

Naucz się śpiewać piosenkę:Naucz się śpiewać piosenkę:
Posłuchaj całej piosenki.Posłuchaj całej piosenki.
Słuchaj piosenki, jednocześnie rytmicznie klaszcząc, pstrykając, tupiąc lub uderzając rękami o uda.Słuchaj piosenki, jednocześnie rytmicznie klaszcząc, pstrykając, tupiąc lub uderzając rękami o uda.
Powtórz rytmicznie słowa piosenki, jednocześnie klaszcząc, pstrykając, tupiąc lub uderzając rękami o uda.Powtórz rytmicznie słowa piosenki, jednocześnie klaszcząc, pstrykając, tupiąc lub uderzając rękami o uda.
Śpiewaj piosenkę, korzystając z tekstu lub nagrania.Śpiewaj piosenkę, korzystając z tekstu lub nagrania.
Śpiewaj piosenkę z pamięci.Śpiewaj piosenkę z pamięci.
Zaśpiewaj piosenkę, ruszając się w rytm.Zaśpiewaj piosenkę, ruszając się w rytm.
Zagraj na dzwonkach chromatycznych akompaniament do piosenki, korzystając z animacji.Zagraj na dzwonkach chromatycznych akompaniament do piosenki, korzystając z animacji.
Podzielcie się na 3 grupy. Każdej grupie przypiszcie jeden instrument i kolor nuty, którą będzie grać. Następnie, patrząc na ekran, uderzajcie w przypisane instrumenty w momencie, gdy podświetli się wasz kolor.Podzielcie się na 3 grupy. Każdej grupie przypiszcie jeden instrument i kolor nuty, którą będzie grać. Następnie, patrząc na ekran, uderzajcie w przypisane instrumenty w momencie, gdy podświetli się wasz kolor.
Zagraj na dzwonkach chromatycznych melodię inspirowaną utworem „Śmigus‑dyngus”.
Ułóż, z grupą koleżanek i kolegów, układ kroków tanecznych do piosenki. Podzielcie się na trzy grupy. Pierwsza śpiewa piosenkę, druga akompaniuje na dzwonkach, zaś trzecia prezentuje powstały układ taneczny. Następnie zamieńcie się rolami tak, aby każda grupa zaprezentowała swój układ taneczny.Ułóż, z grupą koleżanek i kolegów, układ kroków tanecznych do piosenki. Podzielcie się na trzy grupy. Pierwsza śpiewa piosenkę, druga akompaniuje na dzwonkach, zaś trzecia prezentuje powstały układ taneczny. Następnie zamieńcie się rolami tak, aby każda grupa zaprezentowała swój układ taneczny.