Aktualne zapotrzebowanie na pracowników w zawodzie betoniarz‑zbrojarz można sprawdzić w przygotowywanej corocznie prognozie zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy.

RtykW0Da0ap1F
Źródło: Scott Blake, Plac budowy, dostępny w internecie: www.unsplash.com, tylko do użytku edukacyjnego na zpe.gov.pl.

Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie betoniarz‑zbrojarz może podejmować pracę w różnorodnych miejscach, takich jak:

  • zakłady produkcyjne stałe lub polowe (np. w zakładzie prefabrykacji elementów budowlanych, u producenta zbrojenia budowlanego, producenta betonu i prefabrykatów, w wytwórni mieszanek betonowych),

  • zakłady remontowo‑naprawcze,

  • na budowie (realizacja budynków mieszkaniowych i przemysłowych, budowy drogowo‑mostowe, budowy melioracyjne, budowle hydrotechniczne).

Ponadto może:

RoIpKTgctzNUS

Ponadto może:

Awansować:

  • na stanowisko brygadzisty, po uzyskaniu doświadczenia zawodowego, kompetencji organizacyjnych oraz w zakresie zarządzania małymi zespołami pracowników.

Poszerzać kompetencje zawodowe:

  • poprzez kształcenie/szkolenie w zawodach pokrewnych

Doskonalić umiejętności:

  • uczestnicząc w branżowych szkoleniach, konferencjach, jak również warsztatach tematycznych dotyczących nowych technik i technologii w budownictwie.

Zdobywać nowe uprawnienia:

  • np.: do prac na wysokości, do obsługi maszyn i urządzeń stosowanych w budownictwie itp.

Otworzyć własną firmę:

  • możliwość prowadzenia własnej działalności gospodarczej w branży budowlanej.

Dalej kształcić się:

  • w branżowej szkole II stopnia, a następnie na wyższej uczelni (na wydziale budownictwa).

Informacje o corocznej prognozie zapotrzebowania na pracowników w zawodzie betoniarz‑zbrojarz na krajowym i wojewódzkim rynku pracy można znaleźć na stronie internetowej MEN.

Informacje o corocznej prognozie zapotrzebowania na pracowników w zawodzie betoniarz‑zbrojar na krajowym i wojewódzkim rynku pracy można znaleźć na stronie internetowej MEN. Link do strony.