EKA.06. Wykonywanie prac biurowych - technik prac biurowych 411004
bg‑azure
Pisma handlowe i urzędowe
DOKUMENTACJA INTERAKTYWNA
1
R6Iuski1azDoj
Dokumentacja interaktywna ,,Pisma handlowe i urzędowe''
Źródło: Eduexpert sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RMFZ6fBEjeIxI
Ćwiczenie 1
Wypisz podstawowe elementy pisma w korespondencji urzędowej i handlowej:
Wypisz podstawowe elementy pisma w korespondencji urzędowej i handlowej:
R1MtuVel1ioiW
Ćwiczenie 2
Kierowane jest przez zainteresowanych nabywców do sprzedawców i producentów z prośbą o przysłanie aktualnej oferty towarów i usług oraz warunków ich sprzedaży. O jakim piśmie mowa?
Rnz1TbRMCqJSF
Ćwiczenie 3
Jest pisemną, wstępną deklaracją przyszłych działań (handlowych, prawnych, gospodarczych). O jakim piśmie mowa?
R1B4qzhMrk5TH
Ćwiczenie 4
Przemysław Kundera, pracownik Centrum Handlowego ANNA w Elblągu wysłał do Pracowni Szkła Artystycznego Ewa Rewalska w Sopocie zamówienie na: patery 28 cm – 20 szt - cena netto 50 zł/szt patery 32 cm – 20 szt. - cena netto 55 zł/szt. Jaka wysokość VATu zostanie naliczona?
R1HeGSf1WHqec
Ćwiczenie 5
Oceń prawdziwość zdania: Faktura jest wystawiana przez dostawcę (sprzedającego) minimum w dwóch egzemplarzach.
R1OAMZKeaO541
Ćwiczenie 6
Połącz w pary pisma z ich charakterystyką.
Połącz w pary pisma z ich charakterystyką.
11
Instrukcja korzystania z dokumentacji interaktywnej
Instrukcja korzystania z dokumentacji interaktywnej
Dokumentacja interaktywna ,,Pisma handlowe i urzędowe” składa się ze wzorów dokumentów do wypełnienia, przykładów już wypełnionych dokumentów oraz dokumentów do wypełnienia (ćwiczeń).
Żeby wyświetlić dokumentację, należy kliknąć białe pole z napisem „Start”.
Nawigacja po materiale jest możliwa poprzez lewy panel boczny oraz przyciski nawigacyjne na końcu każdego dokumentu.
RFSp3RBjc9rbD
Ekran z tekstem w dokumentacji interaktywnej
Ekran z tekstem w dokumentacji interaktywnej
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W celu wypełnienia dostępnych dokumentów interaktywnych należy uzupełnić właściwe pola. Po kliknięciu na przycisk „Przykładowe rozwiązanie” na ekranie pojawi się jedno z możliwych rozwiązań. Aby powrócić do wypełniania dokumentacji należy kliknąć przycisk ,,Powrót do formularza''
RYGI13XTKflmN
Ekran dokumentacji interaktywnej
Ekran dokumentacji interaktywnej
Źródło: Eduexpert sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Pozostałe funkcjonalności dokumentacji interaktywnej to: możliwość skorzystania z podpowiedzi, klikając na przycisk ,,Podpowiedź'', możliwość odsłuchania polecenia klikając na przycisk ,,Lektor'' oraz możliwość wydrukowania dokumentu klikając na przycisk ,,Drukuj''.
ROeS0tEFoJVhF
Widok przycisków funkcjonalności
Widok przycisków funkcjonalności
Źródło: Eduexpert sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W piśmie urzędowym dotyczącym wypadku przy pracy zamieszczono znak sprawy DKP.132.3.2022.DŁ. Przyporządkuj do znaku sprawy elementy jego konstrukcji:
W piśmie urzędowym dotyczącym wypadku przy pracy zamieszczono znak sprawy DKP.132.3.2022.DŁ. Przyporządkuj do znaku sprawy elementy jego konstrukcji:
3. Faktura zakupu, faktura korygująca, reklamacja
Wstaw w tekst
3. Faktura zakupu, faktura korygująca, reklamacja
R13k3TlcYt1o711
Uzupełnij luki wybierając prawidłową odpowiedź. Nabywca w fakturze zakupu stwierdził błąd w danych adresowych. Poprawy dokona 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.
Pismem, które nie wymaga odpowiedzi jest między innymi 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.
Sprzedawca udzielił opustu ceny po dokonaniu sprzedaży. Potwierdzi to 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.
Pracownik zauważył na stanowisku pracy uszkodzoną instalację elektryczną. Zgłosił ten fakt przełożonemu. Na potwierdzenie tego faktu sporządził 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.
Kupujący podczas przyjmowania dostawy stwierdził brak 10 szt. towarów. Powinien złożyć sprzedającemu 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.
Uzupełnij luki wybierając prawidłową odpowiedź. Nabywca w fakturze zakupu stwierdził błąd w danych adresowych. Poprawy dokona 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.
Pismem, które nie wymaga odpowiedzi jest między innymi 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.
Sprzedawca udzielił opustu ceny po dokonaniu sprzedaży. Potwierdzi to 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.
Pracownik zauważył na stanowisku pracy uszkodzoną instalację elektryczną. Zgłosił ten fakt przełożonemu. Na potwierdzenie tego faktu sporządził 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.