Poniżej zostały przedstawione przykładowe plusy i minusy zawodu pracownik obsługi hotelowej. Zapoznaj się z nimi, a następnie przejdź do gry i wskaż, co dla Ciebie jest plusem, a co minusem.

Plusy

  • możliwość dostosowania czasu pracy do własnych potrzeb - elastyczne grafiki,

  • duże zapotrzebowanie na pracowników obsługi na rynku pracy,

  • bezpośredni kontakt z ludźmi,

  • praca pozwala być mobilnym – zdobyte umiejętności można łatwo wykorzystać niezależnie od miejsca zamieszkania,

  • to praca, w której widać natychmiastowy namacalny efekt,

  • możliwość doskonalenia języków obcych,

  • możliwość zdobycia szerokiej wiedzy, którą można wykorzystać również w życiu prywatnym,

  • możliwość uzyskania dodatkowego zarobku w postaci napiwków,

  • duże urozmaicenie czynności zawodowych,

  • możliwość współpracy z firmami obsługującymi hotele i gości,

  • możliwość pracy na różnych stanowiskach (w restauracjach hotelowych, częściach rekreacji, SPA, obsługi multimediów, itp.),

  • niskie bariery związane z założeniem własnego lub w zespole kilku osób zakładu sprzątającego pomieszczenia hotelowe.

Minusy

  • długie zmiany mogą trwać do 12 godzin, praca nieraz do godzin nocnych,

  • praca 7 dni w tygodniu również w dni świąteczne,

  • wyczerpująca praca fizyczna,

  • praca w warunkach stojących, zmęczenie nóg, które może skutkować pojawieniem się żylaków,

  • kontakt z nieuprzejmymi klientami,

  • praca w ciągłym stresie spowodowanym sumą zachowań klientów, wymagań przełożonych, pośpiechu, presji, nieprzewidzianych sytuacji i wielu innych,

  • niezauważalna praca, którą mało kto docenia,

  • kontakt ze środkami chemicznymi, w tym z alergenami,

  • praca na zewnątrz w różnych warunkach pogodowych,

  • przyjmowanie nietypowych i wymagających pozycji ciała w trakcie pracy,

  • możliwość wystąpienia urazów podczas obsługi maszyn i urządzeń,

  • przeciążenia układu kostno‑stawowego wynikające z monotonii i powtarzalności wykonywanych czynności.

Gra edukacyjna

Przejdź do gry edukacyjnej, rozwiąż zadania i sprawdź, czy dobrze znasz wszystkie plusy i minusy pracy pracownika obsługi hotelowej.

1
RGlfEVuF4mxUB1
Gra edukacyjna
Źródło: GroMar Sp. z o.o., Gra edukacyjna, licencja: CC BY-SA 3.0.

Ćwiczenia

Poniżej znajdują się ćwiczenia. Zaznacz prawidłową odpowiedź.

R1Bvorvy5QiPt2
Ćwiczenie 1
Na rynku pracy jest stałe zapotrzebowanie na pracowników w zawodzie pracownik obsługi hotelowej.
R1BeGUVLzB5De2
Ćwiczenie 2
Dzięki ciągłemu doskonaleniu zawodowemu pracownik obsługi hotelowej poznaje nowe trendy związane z przyjęciem i obsługą gości hotelowych.
Ra1JicfrfD1KW2
Ćwiczenie 3
Kontakt ze środkami chemicznymi, w tym z alergenami, nie ma szkodliwego wpływu na zdrowie pracownika.
R1boueGGcOc172
Ćwiczenie 4
W zawodzie pracownik obsługi hotelowej jest możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy w postaci tzw. napiwków.
RjF4xpDsIyGG42
Ćwiczenie 5
Możliwość wystąpienia urazów podczas obsługi maszyn i urządzeń oraz wyczerpująca praca fizyczna to plusy w zawodzie pracownik obsługi hotelowej.
R5xpsRiQM8Mct2
Ćwiczenie 6
Możliwość udziału w szkoleniach i konferencjach organizowanych przez organizacje branżowe oraz firmy i producentów urządzeń i środków stosowanych w hotelu pozwala nawiązywać nowe kontakty i doskonalić swoje umiejętności.