Poczucie kontroli a gotowość szkolna dzieci przedszkolnych
Artykuł naukowo‑badawczy. Projekt badawczy dotyczy interesującego zagadnienia: związku poziomu poczucia kontroli z poziomem gotowości szkolnej dzieci w wieku przedszkolnym. Autorka bada związek poczucia kontroli z takimi wymiarami gotowości szkolnej jak: umiejętności matematyczne, zdolności koncentracji na zadaniu; aktywność społeczna i komunikatywność; zasób wiedzy i łatwość uczenia się. Zarówno poczucie kontroli, jaki i poziom gotowości szkolnej, to zmienne silnie warunkujące poziom osiągnięć szkolnych, stąd wiedza na ten temat może mieć istotne znaczenie dla projektowania działań wspierających i pomocowych.
Otwórz linkOtwórz link
Źródło: Grażyna E. Kwiatkowska, Czasopismo Annales Universitatis Mariae Curie‑Skłodowska. Sectio J, Paedagogia‑Psychologia, 34(1), 171–182, UMCS Lublin