Artykuł naukowy dotyczący rzadko rozpoznawanego naukowo zagadnienia poczucia odmienności i osamotnienia towarzyszącego dzieciom/młodzieży uzdolnionej. Autorka definiuje pojęcia: samotność, poczucie osamotnienia, izolacja. Wskazuje na źródła i przejawy osamotnienia i izolacji uczniów zdolnych, co pozwala lepiej zrozumieć emocje występujące u dzieci zdolnych w tych zakresach. Wskazano na pozytywne i negatywne aspekty samotności osób zdolnych i twórczych. Rekomendacja - pozwala przeżyć wiedzę na temat charakterystyki funkcjonalnej ucznia zdolnego, wskazuje na potrzebę monitorowania poczucia osamotnienia i izolacji ucznia zdolnego w grupie rówieśniczej, udzielania wsparcia w sytuacjach trudnych i podejmowania działań profilaktycznych celem przeciwdziałania zjawisku. Materiał może być pomocny w pracy wychowawczej dla nauczycieli, pedagogów, rodziców, opiekunów.

Otwórz linkhttp://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight‑d9bbab46‑96de‑4706‑aee9‑9f2247019d8fOtwórz link

Źródło: Irena Pufal‑Struzik, Czasopismo Psychologiczne Zeszyty Naukowenr 2/2017, s. 55‑72, Uniwersytet Zielonogórski