Podobne ale inne
PODOBNE ALE INNE
Praca w grupach: uczniowie zapoznają się definicjami przedmiotów, zwierząt, które znajdują się na obrazkach. Dostosowują definicję do jednego z dwóch obrazków
![]() | ![]() |
1.1. Adaptować można biuro na budynek mieszkalny, powieść do wystawienia na scenie, scenariusz filmowy dla teatru.
1.2. Adoptować – dziecko osierocone lub porzucone przez rodziców.
![]() | ![]() |
1.3. Beneficjent to osoba czerpiąca korzyści z czegoś, np. nadanego jej przywileju,
z otrzymanej ziemi lub urzędu.
1.4. Benefisant to artysta mający benefis, czyli jest bohaterem koncertu lub spektaklu organizowanego na jego cześć, z okazji jubileuszu, bądź mającego go wesprzeć materialnie.
![]() | ![]() |
1.5. Czad to potoczna nazwa tlenku węgla, trującego gazu, od którego można zaczadzieć, ponieważ go nie czuć i nie widać. To także woń spalenizny, która – choć nieprzyjemna – nie jest tak niebezpieczna.
1.6. Czat, z angielskiego chat, czyli pogawędka internetowa.
![]() | ![]() |
1.7. Dowieść czegoś to udowodnić to. Dowodzić (np. swoich racji)
1.8. Dowieźć coś gdzieś, to wioząc, dostarczyć to tam. Dowozić (np. towar do sklepu).
![]() | ![]() |
1.9. Efektowny - wywierający na kimś wrażenie (osoba, sposób działania)
1.10. Efektywny - skuteczny.
2. Uczniowie w parach/grupach sprawdzają opanowanie poznanych słów poprzez:
2.1. Wskazywanie konkretnego obrazka zgodnie z usłyszanym określeniem, np. który obrazek odnosi się do określenia ‘czat’
2.2. Dopasowanie określenia do losowo wybranego obrazka
2.3. Podanie definicji danego określenia, np. co znaczy słowo efektowny?
2.4. Zbudowanie zdania z wykorzystaniem danego określenia, np. Trudno było naukowcom dowieść, że kość należała do dinozaura.