Podsumowanie
Podsumowanie
Na początku XX wieku naukowcy twierdzili, że szlaki nerwowe u osób dorosłych są już ustalone i nie rozwijają się.
W drugiej połowie XX wieku rozpoczęła się rewolucja naukowo‑techniczna, zwana trzecią rewolucją przemysłową, która trwa do dziś. To zmiany w nauce, technice oraz produkcji polegające na komputeryzacji i wykorzystaniu nowych źródeł energii. Do najważniejszych zagrożeń wynikających z rozwoju nowych technologii należą:
- zalew informacyjny,
- problemy z koncentracją,
- deficyt czasu i stres,
- zatarcie granicy między pracą a odpoczynkiem,
- uzależnienie od internetu,
- izolacja społeczna,
- zmiany, jakie zachodzą w mózgu.Profesor Kazimierz Krzysztofek zwraca uwagę, że za oddziaływanie nowych technologii na nasze umysły jesteśmy w pewnym stopniu sami odpowiedzialni. Mamy wpływ na to, w jaki sposób korzystamy ze zdobyczy technologii.
Badania doktora Gary'ego Small'a z iBrain dowiodły, że dzieci, które spędzały dużo czasu, korzystając z internetu, tracą sporo kompetencji komunikacyjnych.
E‑learning jest to nauczanie z wykorzystaniem sieci komputerowych i internetu, służy nauczaniu na odległość. Można go łączyć z tradycyjnym procesem nauczania – wspomaga wówczas za pomocą komputerów proces zdobywania wiedzy.
Przeczytaj poniższe zdania i zaznacz, czy są one prawdziwe, czy fałszywe.
Prawda | Fałsz | |
W czasach współczesnych poczta pełni główną rolę w przekazywaniu informacji między ludźmi. | □ | □ |
Nowe technologie nie stwarzają nowych zagrożeń dla człowieka. | □ | □ |
Neuroplastyczność mózgu oznacza zdolność komórek nerwowych mózgu do ulegania trwałym zmianom. | □ | □ |
Blended learning to połączenie tradycyjnych metod nauczania z nowoczesnymi (z wykorzystaniem nowych technologii). | □ | □ |