Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Podzielność liczb. Cechy podzielności przez 3 i 9.

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-zna cechy podzielności liczb przez 3 i 9,

-rozumie pojęcie podzielności liczb naturalnych.

b) Umiejętności

Uczeń:

-podaje przykłady liczb podzielnych przez 3 i 9,

-wybiera z danego zbioru liczby podzielne przez 3 i 9,

-uzupełnia liczby o brakujące cyfry tak, aby powstały liczby podzielne przez 3 lub 9.

2. Metoda i forma pracy

Wykład, pogadanka, praca z całą klasą, praca samodzielna z kartą pracy ( załącznik 1)

3. Środki dydaktyczne

Karta pracy wykreślanka z hasłem.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej, wstęp do podzielności liczb.

b) Faza realizacyjna

1. Wyjaśnienie cech podzielności przez 3 i 9.

2. Rozwiązywanie zadań z podręcznika na tablicy i w zeszytach.

3. Samodzielna praca ucznia z kartą pracy.

c) Faza podsumowująca

Zadanie pracy domowej, sprawdzenie poprawności rozwiązań pracy samodzielnej.

5. Załączniki

a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1 )

Wykreśl poniżej litery odpowiadające liczbom niepodzielnym ani przez 3, ani przez 9. Pozostałe litery dadzą rozwiązanie wykreślanki:

980

111

563

54

222

1234

76

432

9081

103

919

444

554

A

D

E

O

B

M

U

R

Z

J

P

E

G

561

78

134

4311

825

98

7061

L

I

W

C

Z

L

I

Ę

b) Zadanie domowe

Zeszyt ćwiczeń – cechy podzielności przez 3 i 9.

6. Czas trwania lekcji

45 minut

7. Uwagi do scenariusza

brak

Rk8RWX9wXK743

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 78.87 KB w języku polskim
Rctpez8G9Wknc

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 16.00 KB w języku polskim