Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Pojęcie ułamka

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-rozumie pojęcie ułamka jako części całości,

-rozumie pojęcie ułamka jako ilorazu,

-zna pojęcia ułamek właściwy, ułamek niewłaściwy, liczba mieszana.

b) Umiejętności

Uczeń:

-zakreśla określony ułamek figury,

-zapisuje w postaci ułamka, jaka część figury została zaznaczona na rysunku,

-zapisuje ułamek w postaci ilorazu i odwrotnie,

-rozpoznaje wśród ułamków ułamki właściwe i niewłaściwe

-zamienia ułamki niewłaściwe na liczby mieszane i odwrotnie.

2. Metoda i forma pracy

Pogadanka, praca z całą klasą.

3. Środki dydaktyczne

Karta pracy ucznia.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej.

b) Faza realizacyjna

1. Przypomnienie, co to jest ułamek – pogadanka.

2. Powtórzenie wiadomości o ułamkach właściwych, niewłaściwych i liczbach mieszanych oraz zamianie ułamków niewłaściwych na liczby mieszane i odwrotnie.

3. Rozwiązywania zadań – praca z całą klasą z kartą pracy ( załącznik 1).

c) Faza podsumowująca

Zadanie pracy domowej.

5. Bibliografia

Według własnego pomysłu

6. Załączniki

a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)

Zadanie 1. Zapisz w postaci ułamka niewłaściwego:

a)212=b)435=c)323=d)816=e)529=f)437=g)1214=h)5211.

Zadanie 2. Zamień na liczbę mieszaną:

a)176=b)103=c)185=d)218=e)239=f)117=g)356=h)435=.

Zadanie 3. Pokoloruj odpowiednią część figury:

a) 38 b) 56 c) 512 d) 35

b) Zadanie domowe

Zamiana ułamków niewłaściwych na liczby mieszane i odwrotnie podręcznik.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RYiCkjWeOalWw

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 93.83 KB w języku polskim
R1EWs6WWwYNns

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 29.00 KB w języku polskim