Pojęcie ułamka
Pojęcie ułamka
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
-rozumie pojęcie ułamka jako części całości,
-rozumie pojęcie ułamka jako ilorazu,
-zna pojęcia ułamek właściwy, ułamek niewłaściwy, liczba mieszana.
b) Umiejętności
Uczeń:
-zakreśla określony ułamek figury,
-zapisuje w postaci ułamka, jaka część figury została zaznaczona na rysunku,
-zapisuje ułamek w postaci ilorazu i odwrotnie,
-rozpoznaje wśród ułamków ułamki właściwe i niewłaściwe
-zamienia ułamki niewłaściwe na liczby mieszane i odwrotnie.
2. Metoda i forma pracy
Pogadanka, praca z całą klasą.
3. Środki dydaktyczne
Karta pracy ucznia.
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Omówienie pracy domowej.
b) Faza realizacyjna
1. Przypomnienie, co to jest ułamek – pogadanka.
2. Powtórzenie wiadomości o ułamkach właściwych, niewłaściwych i liczbach mieszanych oraz zamianie ułamków niewłaściwych na liczby mieszane i odwrotnie.
3. Rozwiązywania zadań – praca z całą klasą z kartą pracy ( załącznik 1).
c) Faza podsumowująca
Zadanie pracy domowej.
5. Bibliografia
Według własnego pomysłu
6. Załączniki
a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)
Zadanie 1. Zapisz w postaci ułamka niewłaściwego:
.
Zadanie 2. Zamień na liczbę mieszaną:
Zadanie 3. Pokoloruj odpowiednią część figury:
a) b) c) d)
b) Zadanie domowe
Zamiana ułamków niewłaściwych na liczby mieszane i odwrotnie podręcznik.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak