Potęgowanie liczb wymiernych

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-rozumie pojęcie potęgi,

-zna zasadę potęgowania liczb wymiernych,

-zna zasadę ustalania znaku wyniku przy potęgowaniu liczb ujemnych.

b) Umiejętności

Uczeń:

-poprawnie stosuje definicję potęgi w działaniach,

-prawidłowo ustala znak wyniku przy potęgowaniu liczb ujemnych,

-bezbłędnie oblicza wynik działania.

2. Metoda i forma pracy

Wykład, pogadanka, praca z całą klasą, praca w grupach 4‑osobowych.

3. Środki dydaktyczne

Karta pracy

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej, podział na grupy.

b) Faza realizacyjna

1. Wykład nauczyciela, pogadanka, wyjaśnienie zasad potęgowania liczb wymiernych.

2. Praca z całą klasą – obliczanie potęg liczb wymiernych.

3. Praca w grupach czteroosobowych z kartą pracy ( załącznik 1).

c) Faza podsumowująca

Omówienie wyników pracy grupowej, zadanie pracy domowej ( załącznik 2).

5. Bibliografia

Pomysł własny

6. Załączniki

a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)

Wykonaj działania:

a)(1,5)2=b)(113)3c)(125)2d)(1,2)2e)1,22f)(212)2g)(212)2h)(0,4)3i)1342j)(134)2k)0,052l)(47)m)(23)4n)(23)4o)(0,2)2

b) Zadanie domowe ( załącznik 2 )

„Potęgowanie liczb wymiernych” – zeszyt ćwiczeń.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RCV4Q6a74ca7P

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 87.58 KB w języku polskim
RtSeME0qTMCSs

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 16.50 KB w języku polskim