Potęgowanie liczb wymiernych
Potęgowanie liczb wymiernych
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
-rozumie pojęcie potęgi,
-zna zasadę potęgowania liczb wymiernych,
-zna zasadę ustalania znaku wyniku przy potęgowaniu liczb ujemnych.
b) Umiejętności
Uczeń:
-poprawnie stosuje definicję potęgi w działaniach,
-prawidłowo ustala znak wyniku przy potęgowaniu liczb ujemnych,
-bezbłędnie oblicza wynik działania.
2. Metoda i forma pracy
Wykład, pogadanka, praca z całą klasą, praca w grupach 4‑osobowych.
3. Środki dydaktyczne
Karta pracy
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Omówienie pracy domowej, podział na grupy.
b) Faza realizacyjna
1. Wykład nauczyciela, pogadanka, wyjaśnienie zasad potęgowania liczb wymiernych.
2. Praca z całą klasą – obliczanie potęg liczb wymiernych.
3. Praca w grupach czteroosobowych z kartą pracy ( załącznik 1).
c) Faza podsumowująca
Omówienie wyników pracy grupowej, zadanie pracy domowej ( załącznik 2).
5. Bibliografia
Pomysł własny
6. Załączniki
a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)
Wykonaj działania:
b) Zadanie domowe ( załącznik 2 )
„Potęgowanie liczb wymiernych” – zeszyt ćwiczeń.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak