Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Powtórzenie wiadomości – rozdziały 1‑10

Cele lekcji

Ogólny cel lekcji:

Celem lekcji jest doskonalenie sprawności czytania i mówienia oraz powtórzenie wiadomości z rozdziałów 1‑10.

a) Wiadomości

Uczeń:

  • zna zakres materiału do powtórzenia przed sprawdzianem (zasady, czasy teraźniejsze, słownictwo),

  • wie, jak wykonać różne ćwiczenia gramatyczne i dotyczące słownictwa,

  • poszerza słownictwo związane z tematem.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • wykonuje ćwiczenia powtórzeniowe,

  • ćwiczy sprawność czytania i mówienia,

  • wykorzystuje posiadany zasób słów i wyrażeń do wypowiedzi w sytuacji rozmowy o powtarzanym materiale,

  • potrafi zastosować poznane wiadomości w praktyce,

  • powtarza i zapamiętuje wybrany materiał,

  • wyjaśnia znaczenie powtarzanych słów,

  • wyjaśnia zasady gramatyczne.

c) Postawy

Uczeń:

  • potrafi poprawnie zachować się podczas wykonywania ćwiczeń powtórzeniowych, pracy w parze, zespole i z nauczycielem,

  • harmonijnie współpracuje z kolegami i nauczycielem,

  • nie wstydzi się prezentować swoich wiadomości w obecności kolegów i nauczyciela,

  • aktywnie uczestniczy w lekcji.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: podejście komunikacyjne, pytania‑odpowiedzi, pogadanka, ćwiczebna, praca z tekstem, praca z podręcznikiem

Forma: praca w parach, zespole i indywidualna

3. Środki dydaktyczne

Podręczniki, dodatkowe ćwiczenia gramatyczne

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel podaje temat i ogólny cel lekcji: „Będziecie wykonywać ćwiczenia powtórzeniowe z zakresu materiału z rozdziałów 1‑10. Powtórzycie czasy teraźniejsze i słownictwo z tych rozdziałów”. Nauczyciel sprawdza i ocenia plusami lub minusami pracę domową.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel przydziela każdej parze ćwiczenia do wykonania i wyjaśnia, jak je zrobić. Prosi o przygotowanie zasad rządzących danymi problemami gramatycznymi i ich ustnego opisu. Ćwiczenia znajdują się na stronach 46‑47.

  2. Uczniowie pracują w parach, a nauczyciel monitoruje ich pracę i pomaga w razie problemów.

  3. Każda para czyta i wyjaśnia po kolei wykonane przez siebie ćwiczenia, a reszta uczniów uzupełnia podręcznik i robi notatki na temat zasad. Nauczyciel czuwa nad tym, aby uczniowie pracowali i uczestniczyli w lekcji, a także poprawia błędy i uzupełnia wiedzę uczniów, podkreślając najważniejsze informacje.

  4. Nauczyciel podaje dokładne zagadnienia do powtórzenia przed sprawdzianem.

c) Faza podsumowująca

Nauczyciel ocenia aktywność wszystkich uczniów plusami i minusami. Zadaje też pracę domową. Przypomina o konieczności przyswojenia dziś poznanych wiadomości.

5. Bibliografia

  1. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2002.

  2. Pye D., Kryszewska H., Format vol. 1, Wydawnictwo MacMillan, Mikołów 2006.

6. Załączniki

Zadanie domowe

  1. Naucz się powtórzonych na lekcji wiadomości.

  2. Napisz po pięć zdań w czasie Present SimpleContinuous oraz z uzyciem Personal Pronouns.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Można przygotować dodatkowe ćwiczenia powtórzeniowe do wykorzystania w sytuacji, gdy uczniowie wykonają zadania z podręcznika szybciej, niż założył nauczyciel lub jeśli będą mieć problemy z przerabianym materiałem. Po lekcji uczeń powinien znać słownictwo z rozdziałów 1‑10 (Information Technology, jobs, expressions with have, do, make, get, environment, sport, food, housework), czasy Present SimpleContinuous, Personal Pronouns.

RszMZagxWYdYy

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 101.47 KB w języku polskim
R1EkoDbdYZhKx

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 20.50 KB w języku polskim