Poznaj swoją siłę perswazji
Poznaj swoją siłę perswazji
Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń:
rozumie czym jest perswazja,
zna metody perswazji.
Umiejętności
Uczeń:
potrafi świadomie zastosować perswazję,
umie rozpoznać perswazję i odpowiedzieć na nią.
Metoda i forma pracy
Heureza, praca indywidualna i grupowa, elementy dramy.
Środki dydaktyczne
Karta pracy.
Przebieg lekcji
Faza przygotowawcza
Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy i informuje o czym będą zajęcia.
Faza realizacyjna
Nauczyciel prosi uczniów o zastanowienie się i odpowiedź na pytanie czym jest perswazja.
Uczniowie zapisują w zeszytach czym jest perswazja.
Następnie nauczyciel prosi uczniów by odpowiedzieli, jakich środków językowych należy użyć, by przekonać rozmówcę. Spostrzeżenia uczniów zostają zapisane na tablicy i w zeszytach, nauczyciel w razie potrzeby pomaga i podpowiada uczniom.
Nauczyciel prosi pary uczniów by wspólnie napisały scenki, których tematy wybiorą z kart pracy (załącznik1) z ćw.1.
Kolejnym zadaniem uczniów jest odegranie przed klasą scenek z poprzedniego ćwiczenia.
Nauczyciel prosi klasę o skomentowanie tekstów scenek pod względem perswazyjności oraz o ewentualne wskazanie, jak można skuteczniej przekonywać i odmawiać.
Uczniowie robią ćwiczenie2.
Nauczyciel prosi o odczytanie wykonanego przez uczniów ćwiczenia.
Faza podsumowująca
1. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie na temat tego, w jakich sytuacjach znajomość zasad
skutecznej perswazji jest najbardziej przydatna w życiu.
2. Nauczyciel prosi uczniów o wskazanie różnic między perswazją a manipulacją.
5. Bibliografia
6. Załączniki
a) Karta pracy ucznia
Ćwiczenie1. Napiszcie i odegrajcie jedną ze scenek:
- niegrzeczna urzędniczka nie chce wydać wam zaświadczenia, a wy przekonujecie ją
że jest ono wam potrzebne natychmiast,
- przekonujecie mamę, by pozwoliła wam wyjść na dyskotekę i wrócić później niż
zwykle,
- namawiacie rodziców, by pozwolili wam zrobić tatuaż.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
Brak