Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Poznaj swoją siłę perswazji

Cele lekcji

Wiadomości

Uczeń:

  • rozumie czym jest perswazja,

  • zna metody perswazji.

Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi świadomie zastosować perswazję,

  • umie rozpoznać perswazję i odpowiedzieć na nią.

Metoda i forma pracy

Heureza, praca indywidualna i grupowa, elementy dramy.

Środki dydaktyczne

Karta pracy.

Przebieg lekcji

Faza przygotowawcza

Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy i informuje o czym będą zajęcia.

Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel prosi uczniów o zastanowienie się i odpowiedź na pytanie czym jest perswazja.

  2. Uczniowie zapisują w zeszytach czym jest perswazja.

  3. Następnie nauczyciel prosi uczniów by odpowiedzieli, jakich środków językowych należy użyć, by przekonać rozmówcę. Spostrzeżenia uczniów zostają zapisane na tablicy i w zeszytach, nauczyciel w razie potrzeby pomaga i podpowiada uczniom.

  4. Nauczyciel prosi pary uczniów by wspólnie napisały scenki, których tematy wybiorą z kart pracy (załącznik1) z ćw.1.

  5. Kolejnym zadaniem uczniów jest odegranie przed klasą scenek z poprzedniego ćwiczenia.

  6. Nauczyciel prosi klasę o skomentowanie tekstów scenek pod względem perswazyjności oraz o ewentualne wskazanie, jak można skuteczniej przekonywać i odmawiać.

  7. Uczniowie robią ćwiczenie2.

  8. Nauczyciel prosi o odczytanie wykonanego przez uczniów ćwiczenia.

Faza podsumowująca

1. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie na temat tego, w jakich sytuacjach znajomość zasad

skutecznej perswazji jest najbardziej przydatna w życiu.

2. Nauczyciel prosi uczniów o wskazanie różnic między perswazją a manipulacją.

5. Bibliografia

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

Ćwiczenie1. Napiszcie i odegrajcie jedną ze scenek:

- niegrzeczna urzędniczka nie chce wydać wam zaświadczenia, a wy przekonujecie ją

że jest ono wam potrzebne natychmiast,

- przekonujecie mamę, by pozwoliła wam wyjść na dyskotekę i wrócić później niż

zwykle,

- namawiacie rodziców, by pozwolili wam zrobić tatuaż.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Brak

RGDamgRBwWdU4

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 74.33 KB w języku polskim
RTomBP808qS41

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 17.50 KB w języku polskim