Poznajemy program edukacyjny
Scenariusz lekcji
Temat lekcji
Poznajemy program edukacyjny
Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń potrafi:
wymienić różne sposoby pozyskiwania informacji ze szczególnym uwzględnieniem technologii informatycznej;
podać przykłady i cechy programu edukacyjnego;
opisać sposoby obsługi przykładowego multimedialnego programu edukacyjnego.
Umiejętności
Uczeń potrafi:
wyszukiwać informacje w programie multimedialnym;
wyszukiwać informacje w internecie;
sprawnie obsługiwać program multimedialny i posługiwać się nim jako narzędziem do zdobywania informacji;
wykorzystać program edukacyjny do zdobywania, utrwalania i weryfikowania swojej wiedzy.
Metody nauczania
pogadanka;
laboratoryjna z elementami wykładu i pokazu.
Środki dydaktyczne
program multimedialny dołączony do podręcznika;
podręcznik.
Uwarunkowania techniczne
lokalna sieć komputerowa składająca się ze stanowisk uczniowskich z zainstalowanym programem Power Point;
projektor multimedialny.
Przebieg lekcji
Etap | Zadanie | Przebieg realizacji | Uwagi do realizacji |
Faza przygotowawcza | – czynności organizacyjne (5 min) | ||
– wprowadzenie do tematu lekcji (10 min) |
| ||
Faza realizacyjna | – praca z programem edukacyjnym Historia matematyki (15 min) |
| |
– wyszukanie informacji w internecie (15 min) |
| ||
Faza podsumowująca | – podsumowanie (5 min) |
|
Bibliografia
[1] Białowąs J., Chmielewska K., Jakutowicz M., Mordaka M., Wojciechowski Z., Informatyka 2000. Poradnik metodyczny dla nauczycieli gimnazjum (I rok nauki), CD‑ROM, Wydawnictwo „Czarny Kruk”, Bydgoszcz 2002.
[2] Mordaka M., Lipski J., Gulgowski M., Informatyka 2000. Podręcznik dla gimnazjum (klasa 2), Wydawnictwo „Czarny Kruk”, Bydgoszcz 2000.
Załączniki
Czas trwania lekcji
1 x 45 minut
Uwagi
Przed lekcją można sprawdzić strony, jakie będą wyszukiwali uczniowie, by zostały zapisane na serwerze proxy.