Poznajemy przymiotnik
Poznajemy przymiotnik
Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń:
wie czym jest przymiotnik,
wie przez co odmienia się przymiotnik.
Umiejętności
Uczeń:
potrafi rozpoznać i nazwać przymiotnik,
odmienia przymiotnik przez rodzaj i liczbę .
Metoda i forma pracy
Podająca, zajęć praktycznych, indywidualna.
Środki dydaktyczne
Ćwiczenia wykonywane w trakcie lekcji.
Przebieg lekcji
Faza przygotowawcza
Nauczyciel zapisuje na tablicy wyrazy: piłka, samochód, lody, ogórek.
Faza realizacyjna
Nauczyciel prosi uczniów, aby podali opisy jakie te rzeczy mogą być.
Nauczyciel informuje uczniów co to jest przymiotnik, na jakie pytania odpowiada.
Uczniowie zapisują w zeszytach zdanie informujące o przymiotniku.
Nauczyciel proponuje uczniom zabawę podczas której jeden uczeń wybiera sobie jakiś przedmiot w klasie lub poza klasą i opisuje go kolegom z pomocą samych tylko przymiotników. Uczeń, który pierwszy odgadnie o jaki przedmiot chodzi, jest kolejnym, które opisuje coś.
Następnie nauczyciel informuje uczniów przez co odmienia się przymiotnik.
Uczniowie wspólnie z nauczycielem określają liczbę i rodzaj podanych przez nauczyciela przymiotników.
Do informacji zapisanych w zeszytach uczniowie sami dopisują część mówiącą o odmianie przymiotników.
Faza podsumowująca
Nauczyciel sprawdza zapiski uczniów.
5. Bibliografia
6. Załączniki
a) Zadanie domowe
Zadaniem uczniów jest podać jak najwięcej przymiotników określających wyrazy: drzewo, dom, rzeka, samochód.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
Brak