Poznajemy zasady i metody hartowania organizmu
Poznajemy zasady
i metody hartowania organizmu
Opis projektu edukacyjnego z wychowania fizycznego, II etap edukacyjny
–––––––––––––––––––––––––––––––––
Wymagania szczegółowe:
2. Trening zdrowotny. Uczeń:
2.2 wymienia zasady i metody hartowania organizmu
Czas trwania: 4 tygodnie
Uczestnicy projektu:
realizatorzy – uczniowie jednej klasy VI
beneficjenci – pozostali uczniowie
Cele/zadania projektu:
Uczeń:
w zakresie wiadomości:
wie, czym jest proces hartowania organizmu
zna zasady i metody hartowania organizmu
w zakresie umiejętności:
poszukuje informacji, analizuje je i przekazuje innym
sprawnie komunikuje się z zespołem projektowym
tworzy portfolio
w zakresie postaw:
uświadamia sobie wpływ hartowania organizmu na zdrowie
Liczba i wielkość zespołów uczniowskich
Projekt realizują uczniowie jednej klasy szóstej (np. 26 osób), którzy dobierają się
w 5 zespołów zadaniowych.
Sposoby zbierania informacji
Internet, literatura, doświadczenia własne, lekcje wychowania fizycznego, konsultacje
z nauczycielem, rozmowy w zespołach uczniowskich.
Zadania dla poszczególnych zespołów
Zespół I
poszukiwanie odpowiedzi na pytania:
Co oznacza termin HARTOWANIE?
Jakie są sposoby hartowania organizmu?
Dlaczego hartowanie organizmu ma pozytywny wpływ na zdrowie?
przygotowanie gazetki szkolnej na w/w temat
Zespół II
poszukiwanie informacji dotyczących zasad i sposobów hartowania organizmu powietrzem
przygotowanie gazetki szkolnej na temat zasad i sposobów hartowania organizmu powietrzem
Zespół III
poszukiwanie informacji dotyczących zasad i sposobów hartowania organizmu wodą
przygotowanie gazetki szkolnej na temat zasad i sposobów hartowania organizmu wodą
Zespół IV
poszukiwanie informacji dotyczących zasad i sposobów hartowania organizmu temperaturą
przygotowanie gazetki szkolnej na temat zasad i sposobów hartowania organizmu temperaturą
Zespół V
poszukiwanie informacji na temat mądrości i przysłów dotyczących zdrowia
przygotowanie prezentacji dotyczącej przysłów
Zadanie dla wszystkich zespołów
przygotowanie portfolio
Wstępny harmonogram działań:
zadania | odpowiedzialni | czas/terminy |
| nauczyciel WF/ koordynator | I tydzień |
| nauczyciel WF/ koordynator, wychowawca klasy VI, wytypowanej do udziału | I tydzień 90 min. |
| nauczyciel WF/ koordynator | I tydzień 90 min. |
Zespoły podejmują zadania:
Co znaczy termin HARTOWANIE? Jakie są sposoby hartowania organizmu? Dlaczego hartowanie organizmu ma pozytywny wpływ na zdrowie?
| zespoły | II‑III tydzień |
| nauczyciel koordynator, zespoły | IV tydzień |
| zespoły | IV tydzień |
IV spotkanie z grupą projektową:
| nauczyciel koordynator, wszystkie zespoły | IV tydzień |