Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Poznajemy zasady

i metody hartowania organizmu

Opis projektu edukacyjnego z wychowania fizycznego, II etap edukacyjny

–––––––––––––––––––––––––––––––––

Wymagania szczegółowe:

2. Trening zdrowotny. Uczeń:

2.2 wymienia zasady i metody hartowania organizmu

Czas trwania: 4 tygodnie

Uczestnicy projektu:

  • realizatorzy – uczniowie jednej klasy VI

  • beneficjenci – pozostali uczniowie

Cele/zadania projektu:

Uczeń:

w zakresie wiadomości:

  • wie, czym jest proces hartowania organizmu

  • zna zasady i metody hartowania organizmu

w zakresie umiejętności:

  • poszukuje informacji, analizuje je i przekazuje innym

  • sprawnie komunikuje się z zespołem projektowym

  • tworzy portfolio

w zakresie postaw:

  • uświadamia sobie wpływ hartowania organizmu na zdrowie

Liczba i wielkość zespołów uczniowskich

Projekt realizują uczniowie jednej klasy szóstej (np. 26 osób), którzy dobierają się
w 5 zespołów zadaniowych.

Sposoby zbierania informacji

Internet, literatura, doświadczenia własne, lekcje wychowania fizycznego, konsultacje
z nauczycielem, rozmowy w zespołach uczniowskich.

Zadania dla poszczególnych zespołów

Zespół I

  • poszukiwanie odpowiedzi na pytania:

Co oznacza termin HARTOWANIE?

Jakie są sposoby hartowania organizmu?

Dlaczego hartowanie organizmu ma pozytywny wpływ na zdrowie?

  • przygotowanie gazetki szkolnej na w/w temat

Zespół II

  • poszukiwanie informacji dotyczących zasad i sposobów hartowania organizmu powietrzem

  • przygotowanie gazetki szkolnej na temat zasad i sposobów hartowania organizmu powietrzem

Zespół III

  • poszukiwanie informacji dotyczących zasad i sposobów hartowania organizmu wodą

  • przygotowanie gazetki szkolnej na temat zasad i sposobów hartowania organizmu wodą

Zespół IV

  • poszukiwanie informacji dotyczących zasad i sposobów hartowania organizmu temperaturą

  • przygotowanie gazetki szkolnej na temat zasad i sposobów hartowania organizmu temperaturą

Zespół V

  • poszukiwanie informacji na temat mądrości i przysłów dotyczących zdrowia

  • przygotowanie prezentacji dotyczącej przysłów

Zadanie dla wszystkich zespołów

  • przygotowanie portfolio

Wstępny harmonogram działań:

zadania

odpowiedzialni

czas/terminy

  • Wyznaczenie klasy szóstej do projektu.

nauczyciel WF/ koordynator

I tydzień

  • I spotkanie z grupą projektową:

  • zapoznanie zespołu z tematem projektu

  • omówienie celu i założeń projektu

  • zajęcia warsztatowe wprowadzające do pracy metodą projektu (temat, cele)

  • wstępny plan działania

  • ustalenie formuły komunikowania się

  • ustaleniach kryteriów oceny

nauczyciel WF/ koordynator,

wychowawca klasy VI, wytypowanej do udziału
w projekcie

I tydzień

90 min.

  • II spotkanie z grupą projektową:

  • zajęcia warsztatowe wprowadzające do pracy metodą projektu (sposoby zbierania informacji: wywiad, ankieta oraz formy prezentacji wyników działań)

  • tworzenie zespołów zadaniowych

  • przydział zadań poszczególnym zespołom

nauczyciel WF/ koordynator

I tydzień

90 min.

Zespoły podejmują zadania:

  • poszukiwanie odpowiedzi na pytania:

Co znaczy termin HARTOWANIE?

Jakie są sposoby hartowania organizmu?

Dlaczego hartowanie organizmu ma pozytywny wpływ na zdrowie?

  • poszukiwanie informacji dotyczących zasad i sposobów hartowania organizmu powietrzem

  • poszukiwanie informacji dotyczących zasad i sposobów hartowania organizmu wodą

  • poszukiwanie informacji dotyczących zasad i sposobów hartowania organizmu temperaturą

  • poszukiwanie informacji na temat mądrości i przysłów dotyczących zdrowia.

zespoły

II‑III tydzień

  • III spotkanie z grupą projektową:

  • analiza przygotowanych materiałów

nauczyciel koordynator, zespoły

IV tydzień

  • Zespoły podejmują zadania:

  • przygotowanie i zawieszenie gazetek szkolnych

  • przygotowanie i przekazanie wychowawcom i uczniom pozostałych klas prezentacji dotyczącej przysłów i portfolio związanego z hartowaniem organizmu.

zespoły

IV tydzień

IV spotkanie z grupą projektową:

  • podsumowanie projektu. Wspólna refleksja uczestników projektu nad zrealizowanym przedsięwzięciem, wyciągnięcie wniosków na przyszłość. Ocena procesu pracy nad projektem
    i jego efektu dokonana przez nauczyciela, samoocenę ucznia oraz ocenę zespołu uczniów.

nauczyciel koordynator, wszystkie zespoły

IV tydzień

ROEUshrQIN1Gh

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 102.50 KB w języku polskim
Rg1XE9qb1gjjx

Pobierz załącznik

Plik ODT o rozmiarze 53.81 KB w języku polskim