Pozycje wyjściowe do ćwiczeń, przewrót w przód
Pozycje wyjściowe do ćwiczeń, przewrót w przód
Scenariusz lekcji, I etap edukacyjny, wychowanie fizyczne
–––––––––––––––––––––––––––––––––
Wymagania szczegółowe:
II. Uczeń kończący klasę III
II.2 Trening zdrowotny
II.2.a Uczeń przyjmuje pozycje wyjściowe i ustawienia do ćwiczeń oraz wykonuje przewrót w przód
Adresat: uczniowie klasy III
Czas trwania: 45 minut
Cele szczegółowe w zakresie wiadomości
Uczeń:
zna wybrane pozycje wyjściowe do ćwiczeń
zna technikę wykonania przewrotu w przód
Cele szczegółowe w zakresie umiejętności
Uczeń:
wykonuje ćwiczenia z różnych pozycji wyjściowych
wykonuje przewrót w przód
Cele szczegółowe w zakresie postaw
Uczeń:
rozumie konieczność wykonywania ćwiczeń przygotowawczych przed trudniejszymi zadaniami ruchowymi,
przeżywa radość z uczestnictwa w lekcji
Metody nauczania
Zabawowa klasyczna, zadaniowa ścisła, naśladowcza ścisła
Formy i miejsce zajęć
Formy: frontalna, grupowa, indywidualna
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna lub inne miejsce przygotowane do prowadzenia zajęć
z wychowania fizycznego.
Przybory i przyrządy
Płaskie plastikowe krążki po dwa dla każdego ucznia, materace gimnastyczne, komputer, rzutnik.
Zasoby multimedialne:
quiz: „Jaka to pozycja?”
zestaw ilustracji – „Pozycje wyjściowe.”
Opis przebiegu zajęć
Tok | Opis przebiegu zajęć | Uwagi organizacyjno – metodyczne |
Część wstępna 10 – 15 minut | Czynności organizacyjne:
Zabawa – „Reaguj na sygnał” Uczniowie biegają swobodnie po wyznaczonym boisku. Na sygnał nauczyciela witają się różnymi częściami ciała zaproponowanymi przez nauczyciela np. przywitajcie się: dłonią, kolanem, łokciem, piętą, biodrami, pośladkami. Zabawa ożywiająca – „Lustro”
| Ustawienie w szeregu. Uczniowie w rozsypce. Uczniowie dobierają się parami. Nauczyciel rozdaje ilustracje pozycji wyjściowych |
Część główna 25 – 30 minut |
Zabawa bieżna – „Przyjmowanie pozycji wyjściowych” Przebieganie na przeciwną stronę sali gimnastycznej
Przygotowanie do przewrotu w przód, przewrót w przód
| Każdy uczeń ma dwa krążki. Ustawienie Uczniowie zachowują bezpieczne odstępy między sobą. Ustawienie w szeregu. Podział na 3 rzędy, przed każdym rzędem |
Część końcowa 10 – 15 minut |
Zabawa – „Inicjator ruchu” Jeden z uczniów wychodzi poza koło. Nauczyciel wśród pozostałych wyznacza „inicjatora”, który przyjmuje poznane pozycje wyjściowe, a reszta go naśladuje. Osoba będąca poza kołem wchodzi do środka koła i obserwuje ćwiczących. Jej zadaniem jest wskazanie „inicjatora”.
Nauczyciel przeprowadza quiz. Pożegnanie. | Ustawienie na obwodzie koła Uczniowie w dowolnym siadzie. Wykorzystanie materiału multimedialnego. |