Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Prawo jazdy

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczniowie:

  • poznają słownictwo związane z ruchem drogowym i motoryzacją,

  • pogłębiają wiedzę na temat bezpiecznej jazdy.

b) Umiejętności

Uczniowie potrafią wypowiedzieć się na tematy związane z ruchem ulicznym i motoryzacją.

2. Metoda i forma pracy

Metoda komunikacyjna, praca zbiorowa, w grupach, indywidualna.

3. Środki dydaktyczne

Słownik tematyczny

Słownik encyklopedyczny

Tekst reklamowy

4. Przebieg lekcji

1. Nauczyciel pisze na tablicy hasło: le permis de conduire i pyta uczniów, co ono oznacza, co to jest le permis de conduire. Uczniowie szukają definicji w słowniku lub nauczyciel czyta ją na głos:

Le permis de conduire : une autorisation administrative pour conduire des véhicules à moteur dont la cylindrée dépasse un certain seuil.

2. Nauczyciel pyta uczniów: Qu’est‑ce qu’il faut faire pour apprendre à conduire une voiture?

Pour apprendre à conduire une voiture il faut:

  • s’adresser à une auto‑école

  • passer le permis théorique (le code)

  • passer le permis pratique (la conduite)

3. Nauczyciel rozdaje uczniom rysunki ze znakami drogowymi (Fouquet E., Dictionnaire encyclopédique) i prosi o wybranie dla nich właściwego określenia z następujących wyrażeń:

danger, croisement, arrêt obligatoire, sens interdit, circulation interdite, stationnement interdit, virage à droite, virage à gauche, circulation dans les deux sens, attention école, passage protégé, feux tricolores

4. Nauczyciel rozdaje uczniom rysunki przedstawiające samochód i prosi o opisanie jego części, wybierając odpowiednie słowo z listy poniżej:

la portière, le siège, le volant, la roue, la vitre, le pot d’échapement, le pare‑chocs, l’essuie‑glace, les phares (feux de route)

5. Uczniowie czytają tekst. Ich zadaniem jest zaznaczenie wyrażeń mówiących o bezpiecznej i niebezpiecznej jeździe.

Bienvenue à bord du Nouveau Renault Scénic. Vous êtes aux commandes d’un des moteurs de la nouvelle gamme essence 16V, le 2.0L 140CH. Assurez‑vous d’avoir bien attaché votre ceinture à retenue programmée et appréciez la souplesse exeptionnelle et les accélérations de ce moteur associées à une boîte manuelle ou automatique proactive, source d’un plaisir de conduire accru. Vous êtes en position de conduite surélévée avec cette incroyable impression de dominer la route. Vous passez un agréable voyage en toute sécurité. Rien d’étonnant, le Nouveau Scénic est équipé de l’ABS, de 4 airbags et d’appuie‑tête avant, à protection rapprochée. Mais vous voilà déjà arrivé. Merci d’avoir choisi le Nouveau Scénic.

6. Dyskusja z uczniami na temat bezpiecznej jazdy i reklam samochodów.

5. Bibliografia

  1. Bultez Ch., Bultez D., Repères pratiques, NATHAN, Paris 1993.

  2. Fouquet E., Dictionnaire encyclopédique, Hachette, Paris 2001.

  3. Słobodska M., Słownik tematyczny polsko‑francuski, Harald G Dictionaries, Warszawa 1996.

6. Załączniki

brak

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RJeHEWZaVXuHs

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 99.48 KB w języku polskim
RkoMDUYNRM15B

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 19.00 KB w języku polskim