Prezentacja multimedialna
Zadanie 2. Rejestracje samochodowe
W Bajtolandii przyjęło się, że numery rejestracyjne samochodów składają się wyłącznie z cyfr. Mechanik Mieczysław prowadzi warsztat samochodowy. Dane dotyczące wszystkich swoich klientów przechowuje w zeszycie. Aby łatwiej było znaleźć potrzebne informacje, wszystkie dane uporządkowane są niemalejąco według numerów rejestracyjnych samochodów klientów.
Na każdej stronie w zeszycie mieści się 20 numerów rejestracyjnych aut, natomiast wszystkich klientów Mieczysław ma 1000.
Pewnego dnia pies Mieczysława wyrwał z zeszytu jedną kartkę. Mieczysław chce się dowiedzieć, jakie znajdowały się na niej numery rejestracyjne. Zajmowały one w zeszycie miejsca od 61 do 100. Pamiętaj, że Mieczysław jest człowiekiem, a nie komputerem, i zaczyna numerować od 1, a nie od 0.
W pliku rejestracje.txt
znajduje się 1000 rejestracji w kolejności losowej, każda jest sześciocyfrową liczbą.
Napisz program, który dla danych z pliku rejestracje.txt
poda te numery rejestracyjne, które w zeszycie Mieczysława znajdowały się na miejscach od 61 do 100. Wyniki zapisz do pliku wynik.txt
.
Do oceny oddajesz:
plik
wynik.txt
zawierający odpowiedź do zadania (40 rejestracji z plikurejestracje.txt
, które w porządku niemalejącym zajmują miejsca od 61 do 100),plik(i) z komputerową realizacją zadania (kodem programu).
Przedstaw rozwiązanie zadania w postaci programu napisanego w wybranym języku programowania (C++, Java lub Python). Zadbaj o prawidłowe wczytanie danych z pliku tekstowego do programu.
Rozwiązanie
Zapoznaj się z rozwiązaniem zadania przedstawionym w prezentacji. Jest ono zapisane w postaci pseudokodu, ponieważ na egzaminie maturalnym można korzystać z wybranego języka programowania: C++, Java lub Python.
Odpowiedź do zadania
Odpowiedź do zadania dla danych z pliku rejestracje.txt
znajduje się w pliku: