Prezentacja multimedialna
Zapoznaj się z prezentacją multimedialną, a następnie wykonaj kolejne polecenia.
„Odkrycie” człowieka jako jednostki niezależnej od zbiorowości, samotnika., 2.
Starożytność jako punkt odniesienia i niedościgniony ideał w zakresie sztuk pięknych., 3.
Desakralizacja władzy, postrzeganie monarchów przez pryzmat ich kompetencji, a nie boskiej sankcji., 4.
„Odkrycie” dzieciństwa. Pojmowanie dzieciństwa jako autonomicznego okresu życia człowieka, docenienie więzi łączących rodziców z dziećmi., 5.
Krytyka panujących dotąd układów społecznych, powstawanie projektów reformatorskich w tej dziedzinie., 6.
Wzrost znaczenia sztuk pięknych i pozycji społecznej artystów., 7.
Racjonalizacja religii jako zjawiska historycznego, osadzonego w czasie i przestrzeni., 8.
Pojawienie się w myśli europejskiej silnego nurtu antropocentrycznego, który zakładał, że to człowiek i jego problemy powinny stanowić centrum ludzkich zainteresowań.Mikołaj z Kuzy, De coniecturis, II, 14 Możliwe odpowiedzi: 1.
„Odkrycie” człowieka jako jednostki niezależnej od zbiorowości, samotnika., 2.
Starożytność jako punkt odniesienia i niedościgniony ideał w zakresie sztuk pięknych., 3.
Desakralizacja władzy, postrzeganie monarchów przez pryzmat ich kompetencji, a nie boskiej sankcji., 4.
„Odkrycie” dzieciństwa. Pojmowanie dzieciństwa jako autonomicznego okresu życia człowieka, docenienie więzi łączących rodziców z dziećmi., 5.
Krytyka panujących dotąd układów społecznych, powstawanie projektów reformatorskich w tej dziedzinie., 6.
Wzrost znaczenia sztuk pięknych i pozycji społecznej artystów., 7.
Racjonalizacja religii jako zjawiska historycznego, osadzonego w czasie i przestrzeni., 8.
Pojawienie się w myśli europejskiej silnego nurtu antropocentrycznego, który zakładał, że to człowiek i jego problemy powinny stanowić centrum ludzkich zainteresowań.Giannozzo Manetti, De dignitate et excellentia hominis, III, 131 Możliwe odpowiedzi: 1.
„Odkrycie” człowieka jako jednostki niezależnej od zbiorowości, samotnika., 2.
Starożytność jako punkt odniesienia i niedościgniony ideał w zakresie sztuk pięknych., 3.
Desakralizacja władzy, postrzeganie monarchów przez pryzmat ich kompetencji, a nie boskiej sankcji., 4.
„Odkrycie” dzieciństwa. Pojmowanie dzieciństwa jako autonomicznego okresu życia człowieka, docenienie więzi łączących rodziców z dziećmi., 5.
Krytyka panujących dotąd układów społecznych, powstawanie projektów reformatorskich w tej dziedzinie., 6.
Wzrost znaczenia sztuk pięknych i pozycji społecznej artystów., 7.
Racjonalizacja religii jako zjawiska historycznego, osadzonego w czasie i przestrzeni., 8.
Pojawienie się w myśli europejskiej silnego nurtu antropocentrycznego, który zakładał, że to człowiek i jego problemy powinny stanowić centrum ludzkich zainteresowań.Erazm z Rotterdamu, Pochwała głupoty Możliwe odpowiedzi: 1.
„Odkrycie” człowieka jako jednostki niezależnej od zbiorowości, samotnika., 2.
Starożytność jako punkt odniesienia i niedościgniony ideał w zakresie sztuk pięknych., 3.
Desakralizacja władzy, postrzeganie monarchów przez pryzmat ich kompetencji, a nie boskiej sankcji., 4.
„Odkrycie” dzieciństwa. Pojmowanie dzieciństwa jako autonomicznego okresu życia człowieka, docenienie więzi łączących rodziców z dziećmi., 5.
Krytyka panujących dotąd układów społecznych, powstawanie projektów reformatorskich w tej dziedzinie., 6.
Wzrost znaczenia sztuk pięknych i pozycji społecznej artystów., 7.
Racjonalizacja religii jako zjawiska historycznego, osadzonego w czasie i przestrzeni., 8.
Pojawienie się w myśli europejskiej silnego nurtu antropocentrycznego, który zakładał, że to człowiek i jego problemy powinny stanowić centrum ludzkich zainteresowań.Thomas More,, Utopia Możliwe odpowiedzi: 1.
„Odkrycie” człowieka jako jednostki niezależnej od zbiorowości, samotnika., 2.
Starożytność jako punkt odniesienia i niedościgniony ideał w zakresie sztuk pięknych., 3.
Desakralizacja władzy, postrzeganie monarchów przez pryzmat ich kompetencji, a nie boskiej sankcji., 4.
„Odkrycie” dzieciństwa. Pojmowanie dzieciństwa jako autonomicznego okresu życia człowieka, docenienie więzi łączących rodziców z dziećmi., 5.
Krytyka panujących dotąd układów społecznych, powstawanie projektów reformatorskich w tej dziedzinie., 6.
Wzrost znaczenia sztuk pięknych i pozycji społecznej artystów., 7.
Racjonalizacja religii jako zjawiska historycznego, osadzonego w czasie i przestrzeni., 8.
Pojawienie się w myśli europejskiej silnego nurtu antropocentrycznego, który zakładał, że to człowiek i jego problemy powinny stanowić centrum ludzkich zainteresowań.Piotr Pomponazzi, De naturalium effectuum admirandorum causis Możliwe odpowiedzi: 1.
„Odkrycie” człowieka jako jednostki niezależnej od zbiorowości, samotnika., 2.
Starożytność jako punkt odniesienia i niedościgniony ideał w zakresie sztuk pięknych., 3.
Desakralizacja władzy, postrzeganie monarchów przez pryzmat ich kompetencji, a nie boskiej sankcji., 4.
„Odkrycie” dzieciństwa. Pojmowanie dzieciństwa jako autonomicznego okresu życia człowieka, docenienie więzi łączących rodziców z dziećmi., 5.
Krytyka panujących dotąd układów społecznych, powstawanie projektów reformatorskich w tej dziedzinie., 6.
Wzrost znaczenia sztuk pięknych i pozycji społecznej artystów., 7.
Racjonalizacja religii jako zjawiska historycznego, osadzonego w czasie i przestrzeni., 8.
Pojawienie się w myśli europejskiej silnego nurtu antropocentrycznego, który zakładał, że to człowiek i jego problemy powinny stanowić centrum ludzkich zainteresowań.Władysław Tatarkiewicz, Historia estetyki Możliwe odpowiedzi: 1.
„Odkrycie” człowieka jako jednostki niezależnej od zbiorowości, samotnika., 2.
Starożytność jako punkt odniesienia i niedościgniony ideał w zakresie sztuk pięknych., 3.
Desakralizacja władzy, postrzeganie monarchów przez pryzmat ich kompetencji, a nie boskiej sankcji., 4.
„Odkrycie” dzieciństwa. Pojmowanie dzieciństwa jako autonomicznego okresu życia człowieka, docenienie więzi łączących rodziców z dziećmi., 5.
Krytyka panujących dotąd układów społecznych, powstawanie projektów reformatorskich w tej dziedzinie., 6.
Wzrost znaczenia sztuk pięknych i pozycji społecznej artystów., 7.
Racjonalizacja religii jako zjawiska historycznego, osadzonego w czasie i przestrzeni., 8.
Pojawienie się w myśli europejskiej silnego nurtu antropocentrycznego, który zakładał, że to człowiek i jego problemy powinny stanowić centrum ludzkich zainteresowań.Jan Kochanowski, Treny Możliwe odpowiedzi: 1.
„Odkrycie” człowieka jako jednostki niezależnej od zbiorowości, samotnika., 2.
Starożytność jako punkt odniesienia i niedościgniony ideał w zakresie sztuk pięknych., 3.
Desakralizacja władzy, postrzeganie monarchów przez pryzmat ich kompetencji, a nie boskiej sankcji., 4.
„Odkrycie” dzieciństwa. Pojmowanie dzieciństwa jako autonomicznego okresu życia człowieka, docenienie więzi łączących rodziców z dziećmi., 5.
Krytyka panujących dotąd układów społecznych, powstawanie projektów reformatorskich w tej dziedzinie., 6.
Wzrost znaczenia sztuk pięknych i pozycji społecznej artystów., 7.
Racjonalizacja religii jako zjawiska historycznego, osadzonego w czasie i przestrzeni., 8.
Pojawienie się w myśli europejskiej silnego nurtu antropocentrycznego, który zakładał, że to człowiek i jego problemy powinny stanowić centrum ludzkich zainteresowań.
Przyporządkuj przytoczone wyżej teksty źródłowe do pasujących do nich zjawisk charakterystycznych dla epoki renesansu.
<q>„Odkrycie” człowieka jako jednostki niezależnej od zbiorowości, samotnika.</q>, <q>Krytyka panujących dotąd układów społecznych, powstawanie projektów reformatorskich w tej dziedzinie.</q>, <q>„Odkrycie” dzieciństwa. Pojmowanie dzieciństwa jako autonomicznego okresu życia człowieka, docenienie więzi łączących rodziców z dziećmi.</q>, <q>Wzrost znaczenia sztuk pięknych i pozycji społecznej artystów.</q>, <q>Starożytność jako punkt odniesienia i niedościgniony ideał w zakresie sztuk pięknych.</q>, <q>Desakralizacja władzy, postrzeganie monarchów przez pryzmat ich kompetencji, a nie boskiej sankcji.</q>, <q>Pojawienie się w myśli europejskiej silnego nurtu antropocentrycznego, który zakładał, że to człowiek i jego problemy powinny stanowić centrum ludzkich zainteresowań.</q>, <q>Racjonalizacja religii jako zjawiska historycznego, osadzonego w czasie i przestrzeni.</q>
Francesco Petrarka, De vita solitaria | |
Mikołaj z Kuzy, De coniecturis, II, 14 | |
Giannozzo Manetti, De dignitate et excellentia hominis, III, 131 | |
Erazm z Rotterdamu, Pochwała głupoty | |
Thomas More,, Utopia | |
Piotr Pomponazzi, De naturalium effectuum admirandorum causis | |
Władysław Tatarkiewicz, Historia estetyki | |
Jan Kochanowski, Treny |