Prezentacja multimedialna
Nella presentazione ci sono alcune immagini e descrizioni. Nota diversi modi di apprendimento.
W prezentacji znajdują się obrazy i opisy. Zwróć uwagę na różne sposoby uczenia się.
Prezentacja multimedialna składa się z trzynastu slajdów. Zdjęcia przedstawiają wskazówki dotyczące uczenia się. Pod każdą ilustracją znajduje się plik audio z odczytanym przez lektora opisem. Widoczny jest również przycisk, pod którym znajduje się transkrypcja.
Numer slajdu | Opis ilustracji | Tekst nagrany i zapisany |
|---|---|---|
1 | Na ilustracji znajduje się tytuł prezentacji: Alcuni consigli per studiare in modo efficace oraz krótki film, na którym ktoś rysuje na tablicy pusty dymek. | Alcuni consigli per studiare in modo efficace |
2 | Ilustracja przedstawia kilka zdjęć nastolatków uczących się w różnych pozach: dziewczyna czyta książkę w bibliotece, dziewczyna siedzi w słuchawkach przed komputerem na kanapie, dziewczyna podpiera ręka głowę nad książkami, dziewczyna trzyma w ręku segregatory i dotyka ręką czoła, uśmiechnięty chłopak i dziewczyna spacerują. Widoczny jest także napis: Come organizzarsi durante lo studio? | Ogni tanto studi a lungo ma poi, il giorno seguente, hai l’impressione di non ricordare niente? Non sei soddisfatta/soddisfatto dei tuoi risultati? Ti do alcuni consigli. Servono a tutti: dalle elementari all’università! |
3 | Ilustracja składa się z dwóch zdjęć. Jedno z nich przedstawia uporządkowane biurko, komputer i inne poukładane przedmioty. Na drugim zdjęciu widoczne jest biurko, na którym panuje bałagan. Widoczny jest komputer i porozrzucane inne przedmioty. Na dole ilustracji znajduje się napis: Una scrivania ordinata e una scrivania in disordine. | Prima bisogna creare uno spazio per studiare. Cominciamo dalla scrivania. Probabilmente hai bisogno di molte cose, ma sulla scrivania non ci possono essere troppi oggetti. Scegli solo quello che è davvero necessario e tieni la scrivania ordinata durante lo studio. |
4 | Na slajdzie widoczna jest ilustracja przedstawiająca nieprawidłową i prawidłową pozycję siedzącą za biurkiem. Obok nieprawidłowej pozycji pojawia się kółko ze znakiem X wewnątrz. Przy prawidłowiej pozycji pojawia się kółko z tzw. ptaszkiem. Na ilustracji widoczne są ołówek i temperówka oraz napis: Posizione alla scrivania. | È importante anche la tua postura davanti alla scrivania. Assumi la posizione corretta: dritta ma rilassata. Il computer o il libro devono trovarsi a circa 25‑30 cm dagli occhi. |
5 | Ilustracja przedstawia zdjęcie przykładowego, dobrze przygotowanego miejsca pracy. Widoczne jest uporządkowane biurko, na nim komputer. Przed biurkiem stoi biurowy fotel. Na ilustracji znajduje się napis: Ambiente per lo studio. | L’ambiente deve essere ben illuminato, silenzioso, ordinato e non troppo caldo. È bene tenere la finestra aperta o almeno cambiare aria ogni tanto. |
6 | Ilustracja przedstawia zdjęcie dziewczyny i chłopaka. Obok dziewczyny pojawia się dymek. W dymku znajduje się zdjęcie tej dziewczyny ubranej w strój absolwenta uczelni. Obok chłopaka też widoczny jest dymek. Chłopak w dymku trzyma się ręką za brodę jakby się nad czymś zastanawiał. Poniżej widoczny jest napis: Ho fiducia nelle mie capacità! | Importante è la motivazione. Vuoi raggiungere un obiettivo? Dunque prima devi definirlo. Importante è anche pensare in modo positivo. Credi nelle tue capacità! |
7 | Ilustracja przedstawia zdjęcie na którym po lewej stronie widoczna jest dłoń trzymająca pilot od telewizora w ręku. Po prawej stronie widoczne są dłonie trzymające smartfona. Nad tymi czynnościami znajdują się kółka ze znakiem X. Widoczny jest także napis: Elimina le distrazioni! | È importante potersi concentrare, dunque elimina le distrazioni: silenzia lo smartphone, spegni la TV, chiudi la porta. |
8 | Ilustracja przedstawia krótki film, na którym widoczny jest budzik i przesuwające się na nim wskazówki. Obok znajduje się napis: Organizzazione del tempo. | Ora pensa all’organizzazione del tempo. Cerca di iniziare a prepararti almeno una settimana prima del test. Dedica allo studio circa 45 minuti prima di fare una pausa. Durante l’intervallo bevi un po’ d’acqua e fai almeno 5 minuti di ginnastica: rilassa le spalle, la schiena, gli occhi. Se vuoi, puoi anche fare una piccola passeggiata intorno a casa. Se hai fame, puoi fare uno spuntino: un panino o meglio un po’ di frutta. |
9 | Ilustracja składa się z kilku zdjęć, na których widoczni są uczniowie różnych płci wykonujący różne ćwiczenia: robienie notatek, rysowanie czegoś na sztaludze, robienie eksperymentów, nauka z słuchawkami na uszach przed komputerem. Na ilustracji widoczny jest napis: Vari stili di studio. | Usa vari stili di studio: leggi e sottolinea o marca con evidenziatori colorati, ascolta e prendi appunti, disegna, fai un esperimento... |
10 | Ilustracja składa się z dwóch zdjęć, Po lewej znajduje się chłopak rysujący mapę pojęć na tablicy, a po lewej widoczna jest otwarta książka trzymana w dłoniach. Na ilustracji znajduje się napis: Ordina le informazioni! | Fai riassunti di quello che leggi, ascolti o guardi. Crea mappe concettuali per ordinare le informazioni. |
11 | Ilustracja przedstawia kobietę, która trzyma w ręku megafon. Widoczny jest także napis: Usa la voce! | Ripeti a voce alta le parti più difficili per ricordare meglio quello che leggi. |
12 | Ilustracja przedstawia dziewczynę, która stoi przodem do tablicy a tyłem do kadru. Rękę trzyma tak, jakby zamierzała coś napisać. Obok stoi dwóch chłopaków, którzy wskazują palcem na dziewczynę. Widoczny jest także napis: Spiega a qualcuno quello che sai! | Prova a spiegare l’argomento a qualcuno che non lo conosce. Questa tecnica aiuta a padroneggiare meglio il materiale. |
13 | Ilustracja przedstawia zdjęcie wykonane z góry, na którym chłopak leży na łóżku i śpi. Widoczny jest także napis: Sogni d’oro! | Riposati bene dopo lo studio e dormi a sufficienza. Il sonno è molto importante. Un cervello riposato funziona meglio. |
Abbina le espressioni alle immagini.
Połącz wyrażenia ze zdjęciami.
Abbina le espressioni.
Połącz wyrażenia.
Completa le espressioni.
Uzupełnij wyrażenia.
Forma le frasi.
Utwórz zdania.












