Rozwiążemy teraz pewien problem, używając tablic.

1
Polecenie 1

Napisz program, który dla danych dwóch niepustych, posortowanych nierosnąco tablic, wypełnionych liczbami całkowitymi, utworzy tablicę zawierającą elementy tablic bez powtórzeń w kolejności rosnącej.

Działanie programu przetestuj dla przykładowych tablic:

Linia 1. tablica podkreślnik 1 znak równości otwórz nawias kwadratowy 30 przecinek 25 przecinek 22 przecinek 21 przecinek 19 przecinek 18 przecinek 14 przecinek 14 przecinek 13 przecinek 9 przecinek 8 przecinek 7 przecinek 7 przecinek 5 przecinek 3 przecinek 2 przecinek minus 1 przecinek minus 10 zamknij nawias kwadratowy. Linia 2. tablica podkreślnik 2 znak równości otwórz nawias kwadratowy 29 przecinek 25 przecinek 21 przecinek 17 przecinek 14 przecinek 12 przecinek 10 przecinek 10 przecinek 10 przecinek 8 przecinek 6 przecinek 5 przecinek 4 przecinek 4 przecinek 3 przecinek 1 przecinek minus 5 przecinek minus 7 zamknij nawias kwadratowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • tablica_1, tablica_2 – niepuste, posortowane nierosnąco tablice, zawierające wyłącznie liczby całkowite

Wynik:

  • wynikowa_lista – tablica zawierająca elementy z wejściowych tablic, bez powtórzeń, w kolejności rosnącej

Wyniki dla tablic z przykładu:

Linia 1. otwórz nawias kwadratowy minus 10 przecinek minus 7 przecinek minus 5 przecinek minus 1 przecinek 1 przecinek 2 przecinek 3 przecinek 4 przecinek 5 przecinek 6 przecinek 7 przecinek 8 przecinek 9 przecinek 10 przecinek 12 przecinek 13 przecinek 14 przecinek 17 przecinek 18 przecinek 19 przecinek 21 przecinek 22 przecinek 25 przecinek 29 przecinek 30 zamknij nawias kwadratowy.
RgZB2wxtzqBaa
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Polecenie 2

Porównaj swoje rozwiązanie z prezentacją.

R9r8E9PobhkoY1
Przypomnij sobie tytuł abstraktu, wysłuchaj nagrania i spróbuj zaproponować własny temat dla dzisiejszej lekcji.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 3
RRCnsnAB9MbAm
Notatnik