Artykuł naukowo‑badawczy, z prezentacją studium przypadku przebiegu terapii dziecka z doświadczeniem żałoby. Tekst przedstawia model pracy przyjęty w realizowanym przez autorkę projekcie (na podstawie Cohen, Mannarino, Deblinger, 2011). Program prezentuje układ sesji z dzieckiem i rodzicem/opiekunem prawnym. Omówiono kolejne działania podejmowane w ramach sesji dziecka z zespołem powikłanej żałoby oraz efekty realizowanej terapii. Wyniki badań i zaprezentowany program wskazują na złożoność oddziaływań w pracy z dzieckiem doświadczającym powikłanej żałoby. Podkreślają konieczność uruchomienia profesjonalnych oddziaływań terapeutycznych nastawionych na pracę z dzieckiem i rodzicem/prawnym opiekunem dziecka. Uświadamiają złożoność zjawiska i konieczność uruchomienia działań terapeutycznych i wspierających. Rekomendacja - materiał dla pedagogów szkolnych, psychologów.

Otwórz linkhttp://www.czasopismopsychologiczne.pl/files/articles/2016‑22‑prba‑adaptacji‑programu‑terapeutycznego‑dla‑dzieci‑dowiadczajcych‑traumatycznej‑lub‑powikanej‑aoby.pdfOtwórz link

Źródło: Zofia Dołęga, Aneta Borucka‑Iwańska, Czasopismo Psychologiczne, Psychological Journal, 22, 2, 2016, 307‑315, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu