TWO.03. Wykonywanie i montaż elementów kadłuba jednostek pływających – monter kadłubów jednostek pływających 721406, technik budowy jednostek pływających 311942
bg‑blue
Proces technologiczny obróbki wstępnej
GRA EDUKACYJNA
1
Kliknij, aby wyświetlić instrukcję do gry
Kliknij, aby wyświetlić instrukcję do gry
Gra edukacyjna pozwala na przejście przez proces technologiczny obróbki wstępnej.
Plansza tytułowa gry wygląda następująco:
RpYMk87X35aDA
Grafika przedstawia ekran tytułowy gry edukacyjnej. Widoczny jest na nim tytuł, czyli Obróbka wstępna blach i profili. Poniżej znajduje się następująca informacja: T W O kropka zero trzy kropka Wykonywanie i montaż elementów kadłuba jednostek pływających – monter kadłubów jednostek pływających 721406
Ekran tytułowy gry edukacyjnej
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Aby przejść do następnego okna gry, należy kliknąć przycisk „Start”. Wyświetli się okno z zasadami gry. Należy kliknąć przycisk „rozpocznij grę”.
RdejS37EeMjWM
Grafika przedstawia planszę z zasadami gry edukacyjnej. Tekst brzmi: Witaj w grze edukacyjnej na temat obróbki wstępnej blach i profili hutniczych. Twoim zadaniem jest przygotowanie wyrobów hutniczych do budowy statku w procesie wstępnej obróbki. Przejdź kolejno przez wszystkie etapy gry, wykonując polecenia. Gra składa się z sześciu etapów oraz pytań kontrolnych występujących po każdym etapie. Pod spodem znajduje się przycisk „rozpocznij grę”.
Plansza z zasadami gry edukacyjnej
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Przed każdym etapem znajduje się krótki opis z zadaniem do wykonania. Aby przejść do zadania, należy kliknąć strzałkę.
RPYZxwAwB4n2n
Grafika przedstawia przykładowy ekran zapowiadający jeden z etapów gry edukacyjnej. Na środku ekranu znajduje się plansza z numerem etapu oraz poleceniem. Po prawej stronie planszy widoczna jest strzałka, która umożliwia przejście dalej.
Przykładowy ekran zapowiadający jeden z etapów gry edukacyjnej
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Zadania w każdym etapie polegają albo na przeciągnięciu elementów w odpowiednie miejsce, albo na kliknięciu na właściwy element. W górnym lewym rogu widoczny jest numer etapu, a w górnym prawym rogu punktacja. Polecenie znajduje się u góry ekranu, w jego środkowej części.
R1Ws013TwJAA7
Grafika przedstawia przykładowy ekran etapu z gry edukacyjnej. W górnym prawym rogu widoczny jest numer etapu, na środku u góry polecenie, a w prawym górnym rogu punktacja. Poniżej znajdują się elementy zadania.
Przykładowy ekran etapu z gry edukacyjnej
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po ułożeniu elementów pojawi się przycisk „sprawdź”. Umożliwia on dowiedzenie się, czy zadanie zostało rozwiązane prawidłowo.
RFBs3J1RmhXNs
Grafika przedstawia przycisk „sprawdź” z gry edukacyjnej. Jest to zielony przycisk z białym tekstem.
Przycisk „sprawdź” z gry edukacyjnej
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli zadanie nie zostało rozwiązane prawidłowo, pojawi się okno z negatywną informacją zwrotną. Należy kliknąć przycisk znajdujący się na dole okna, aby powtórzyć zadanie.
R1FgOaiCW2E6f
Grafika przedstawia przykładowe okno z gry edukacyjnej z negatywną informacją zwrotną. Jest to ciemnoszare okno z białym tekstem. Tekst brzmi: Błąd, spróbuj jeszcze raz. W dolnej części okna znajduje się przycisk z dwoma strzałkami wskazującymi na siebie. Umożliwia on powrót do zadania.
Przykładowe okno z gry edukacyjnej z negatywną informacją zwrotną
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli zadanie zostało rozwiązane prawidłowo, pojawi się okno z pozytywną informacją zwrotną. Aby przejść do kolejnego zadania, należy kliknąć strzałkę.
RvuUWyEfsYTur
Grafika przedstawia przykładowe okno z gry edukacyjnej z pozytywną informacją zwrotną. Jest to ciemnoszare okno z białym tekstem. Tekst brzmi: Gratulacje. Kolejność prawidłowa. Po prawej stronie okna znajduje się strzałka. Kliknięcie na nią umożliwia przejście do kolejnego zadania.
Przykładowe okno z gry edukacyjnej z pozytywną informacją zwrotną
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po ukończeniu każdego etapu pojawią się pytania kontrolne. Trzeba odpowiedzieć prawidłowo na dwa pytania.
R1EYqkOMHSAi3
Grafika przedstawia ekran z przykładowym pytaniem kontrolnym z gry edukacyjnej. W górnym lewym rogu ekranu widoczny jest numer etapu, a w górnym prawym punktacja. W górnej części ekranu, na środku znajduje się polecenie: Zdobądź dwa punkty z zagadnień kontrolnych. Poniżej znajduje się pytanie oraz odpowiedzi tak i nie. Należy kliknąć na jedną z odpowiedzi.
Ekran z przykładowym pytaniem kontrolnym z gry edukacyjnej
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W etapie trzecim po prawej stronie ekranu znajduje się pulpit maszyny do prostowania blach oraz blacha. Blachę należy przeciągnąć na taśmę urządzenia, a następnie nacisnąć zielony przycisk na pulpicie, aby dokonać pomiaru blachy. Jeśli pomiar wyszedł nieprawidłowy, należy kliknąć niebieski przycisk, który uruchomi prostowanie.
R1GU5Zv8NhfXD
Grafika przedstawia pulpit urządzenia z etapu trzeciego gry edukacyjnej. Widoczny jest opis zielonego przycisku. Brzmi on: uruchom pomiar.
Pulpit urządzenia z etapu trzeciego gry edukacyjnej; widoczny jest opis zielonego przycisku
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rn3J26Oq4XTOe
Grafika przedstawia pulpit urządzenia z etapu trzeciego gry edukacyjnej. Widoczny jest opis niebieskiego przycisku. Brzmi on: uruchom prostowanie.
Pulpit urządzenia z etapu trzeciego gry edukacyjnej; widoczny jest opis niebieskiego przycisku
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po prawidłowym wykonaniu prostowania na dole ekranu pojawią się dwa przyciski. „Jeszcze raz?” pozwala na ponowne przeprowadzenie pomiaru i prostowania. Przycisk „Dalej” umożliwi przejście do kolejnego etapu.
ROygl6AQ5t4fT
Grafika przedstawia przyciski z gry edukacyjnej pojawiające się po zakończeniu prostowania. Po prawej stronie widoczny jest przycisk „jeszcze raz”, którego kliknięcie umożliwia przeprowadzenie pomiaru i prostowania jeszcze raz, oraz przycisk „dalej”, dzięki któremu można kontynuować grę.
Przyciski z gry edukacyjnej pojawiające się po zakończeniu prostowania
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po ukończeniu gry pojawi się plansza z gratulacjami. Aby wyświetlić nagrodę, należy nacisnąć na strzałkę. Wyświetli się wtedy animacja.
R1KakyX7tQBMA
Grafika przedstawia planszę końcową gry edukacyjnej. Widoczny jest napis: Gratulacje, oto nagroda. Po prawej stronie napisu znajduje się strzałka, która umożliwia przejście do nagrody. Nagrodą jest animacja. W górnym prawym rogu ekranu widoczna jest liczba zdobytych punktów.
Plansza końcowa gry edukacyjnej
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 4.0.
1
R1LIG18HmfH1r
Gra edukacyjna dotycząca procesu technologicznego obróbki wstępnej blach i profili.
Gra edukacyjna dotycząca procesu technologicznego obróbki wstępnej blach i profili.
Gra edukacyjna dotycząca procesu technologicznego obróbki wstępnej blach i profili
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1Dgf3H9cq6U91
Ćwiczenie 1
Ułóż w prawidłowej kolejności procesy technologiczne wchodzące w skład obróbki wstępnej. Elementy do uszeregowania: 1. składowanie blach i profili, 2. kontrola stanu powierzchni, 3. malowanie, 4. prostowanie blach i profili, 5. oczyszczanie blach i profili,
Ułóż w prawidłowej kolejności procesy technologiczne wchodzące w skład obróbki wstępnej. Elementy do uszeregowania: 1. składowanie blach i profili, 2. kontrola stanu powierzchni, 3. malowanie, 4. prostowanie blach i profili, 5. oczyszczanie blach i profili,
RTOuSC2da3hQY1
Ćwiczenie 2
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy blachy i profile hutnicze dostarczane do stoczni jako materiał do budowy statków są pomalowane podkładem antykorozyjnym u producenta?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy oczyszczanie blach i profili przeprowadza się przed ich prostowaniem?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy malowanie blach i profili podkładem antykorozyjnym musi być poprzedzone oczyszczaniem?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy malowanie blach i profili podkładem antykorozyjnym jest ostatnim etapem procesu obróbki wstępnej?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy prostowanie blach i profili przeprowadza się przed ich malowaniem?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy blachy i profile hutnicze dostarczane do stoczni jako materiał do budowy statków są pomalowane podkładem antykorozyjnym u producenta?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy oczyszczanie blach i profili przeprowadza się przed ich prostowaniem?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy malowanie blach i profili podkładem antykorozyjnym musi być poprzedzone oczyszczaniem?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy malowanie blach i profili podkładem antykorozyjnym jest ostatnim etapem procesu obróbki wstępnej?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy prostowanie blach i profili przeprowadza się przed ich malowaniem?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
R122YK5WyjhT41
Ćwiczenie 3
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy poziome przechowywanie blach ułatwia usuwanie zgorzeliny podczas magazynowania?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy pionowe przechowywanie blach ułatwia usuwanie zgorzeliny podczas magazynowania?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy magazynowanie blach w stertach pozwala na wybór dowolnej blachy ze sterty?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy profile hutnicze magazynuje się w pozycji pionowej?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy dopuszcza się składowanie blach w stertach przy obciążeniu podłoża do 3 ton na m2?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy poziome przechowywanie blach ułatwia usuwanie zgorzeliny podczas magazynowania?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy pionowe przechowywanie blach ułatwia usuwanie zgorzeliny podczas magazynowania?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy magazynowanie blach w stertach pozwala na wybór dowolnej blachy ze sterty?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy profile hutnicze magazynuje się w pozycji pionowej?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy dopuszcza się składowanie blach w stertach przy obciążeniu podłoża do 3 ton na m2?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
R3NkdMp6n1cq71
Ćwiczenie 4
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy grubsza blacha wymaga większej liczby walców prostujących?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy profile hutnicze mogą być prostowane na walcarce do blach?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy prostowanie blach nie wymaga wstępnego podgrzewania?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy prostowanie w walcarce zmniejsza naprężenia wewnętrzne w materiale?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy zgięcia blachy podczas prostowania są większe na wlocie do walcarki od wygięć na wylocie?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy grubsza blacha wymaga większej liczby walców prostujących?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy profile hutnicze mogą być prostowane na walcarce do blach?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy prostowanie blach nie wymaga wstępnego podgrzewania?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy prostowanie w walcarce zmniejsza naprężenia wewnętrzne w materiale?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy zgięcia blachy podczas prostowania są większe na wlocie do walcarki od wygięć na wylocie?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
R19PPANGmavHo1
Ćwiczenie 5
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy śrut ostrokrawędziowy służy do oczyszczania i utwardzania powierzchni?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy młot igłowy jest narzędziem do ręcznego oczyszczania powierzchni i połączeń spawanych?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy oznaczenie przygotowania powierzchni St2 oznacza, że do oczyszczania użyto narzędzi ręcznych lub elektronarzędzi?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy oznaczenie przygotowania powierzchni Sa2 ½ oznacza, że do oczyszczania użyto narzędzi ręcznych lub elektronarzędzi?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy śrut do oczyszczania może być stosowany wielokrotnie?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy śrut ostrokrawędziowy służy do oczyszczania i utwardzania powierzchni?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy młot igłowy jest narzędziem do ręcznego oczyszczania powierzchni i połączeń spawanych?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy oznaczenie przygotowania powierzchni St2 oznacza, że do oczyszczania użyto narzędzi ręcznych lub elektronarzędzi?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy oznaczenie przygotowania powierzchni Sa2 ½ oznacza, że do oczyszczania użyto narzędzi ręcznych lub elektronarzędzi?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy śrut do oczyszczania może być stosowany wielokrotnie?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
R1HrwB3yKyY7h1
Ćwiczenie 6
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy stopień odtłuszczenia blachy można sprawdzić, spryskując ją wodą?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy stan powierzchni Sa 2 ½ można uzyskać z zastosowaniem oczyszczania młotem igłowym?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy stan powierzchni Sa 2 ½ dopuszcza do 15% plam i przebarwień?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy stan powierzchni Sa 2 ½ dopuszcza złuszczenia i rozwarstwienia?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy stan powierzchni Sa 2 ½ dopuszcza rdzę na powierzchni?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy stopień odtłuszczenia blachy można sprawdzić, spryskując ją wodą?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy stan powierzchni Sa 2 ½ można uzyskać z zastosowaniem oczyszczania młotem igłowym?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy stan powierzchni Sa 2 ½ dopuszcza do 15% plam i przebarwień?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy stan powierzchni Sa 2 ½ dopuszcza złuszczenia i rozwarstwienia?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy stan powierzchni Sa 2 ½ dopuszcza rdzę na powierzchni?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
RaHXIFkUD74ji1
Ćwiczenie 7
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy element jest prawidłowo pomalowany, jeżeli pojedynczy pomiar grubości powłoki wyniesie mniej niż 80% NDFT?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy element jest prawidłowo pomalowany, jeżeli średnia z pomiarów jest mniejsza niż NDFT?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy element jest prawidłowo pomalowany, jeżeli średnia z pomiarów jest trzy razy większa niż NDFT?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy element jest prawidłowo pomalowany, jeżeli trzy z dziesięciu pomiarów mają wartość od 80% do 100% NDFT?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy element jest prawidłowo pomalowany, jeżeli średnia z pomiarów jest większa niż NDFT?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
Łączenie par. Odpowiedz na pytania, zaznaczając tak lub nie.. Czy element jest prawidłowo pomalowany, jeżeli pojedynczy pomiar grubości powłoki wyniesie mniej niż 80% NDFT?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy element jest prawidłowo pomalowany, jeżeli średnia z pomiarów jest mniejsza niż NDFT?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy element jest prawidłowo pomalowany, jeżeli średnia z pomiarów jest trzy razy większa niż NDFT?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy element jest prawidłowo pomalowany, jeżeli trzy z dziesięciu pomiarów mają wartość od 80% do 100% NDFT?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Czy element jest prawidłowo pomalowany, jeżeli średnia z pomiarów jest większa niż NDFT?. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
Powiązane ćwiczenia
3. Etapy obróbki wstępnej
Uporządkuj elementy
3. Etapy obróbki wstępnej
RGABWxiCs8IUO1
Uporządkuj w odpowiedniej kolejności etapy obróbki wstępnej blach i profili, zaczynając od tego wykonywanego jako pierwszy. Elementy do uszeregowania: 1. składowanie blach i profili, 2. oczyszczanie blach i profili, 3. prostowanie blach i profili, 4. kontrola stanu powierzchni, 5. malowanie
Uporządkuj w odpowiedniej kolejności etapy obróbki wstępnej blach i profili, zaczynając od tego wykonywanego jako pierwszy. Elementy do uszeregowania: 1. składowanie blach i profili, 2. oczyszczanie blach i profili, 3. prostowanie blach i profili, 4. kontrola stanu powierzchni, 5. malowanie