Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Karta pracy ucznia

Wskazówka: Karta pracy może być wykorzystana do pracy samodzielnej ucznia (można wtedy ocenić samodzielną pracę każdego ucznia na lekcji), lub mogą ją rozwiązywać 2– 4 osobowe grupy

Grupa I. Karta pracy

Wykorzystując wiadomości z podręcznika do geografii „Planeta 3” ze str. 118– 119, wykonaj następujące zadania:

Zadanie 1.

Wyjaśnij, czym różni się hodowla od chowu zwierząt .

Zadanie 2.

Wyjaśnij pojęcie:

  • pogłowie .

  • trzoda chlewna

Zadanie 3.

Na podstawie analizy wykresu kołowego „Pogłowie zwierząt gospodarskich w Polsce”:

  • wymień gatunki zwierząt hodowanych w Polsce

  • odczytaj wielkość poszczególnych gatunków zwierząt hodowlanych w Polsce.

Zadanie 4.

Wykorzystując mapki z podręcznika i atlasu geograficznego, wymień główne regiony chowu bydła, owiec i trzody chlewnej

Zadanie 5.

Wykorzystując dane statystyczne z wykresu „Pogłowie bydła i trzody chlewnej”, oblicz jaka jest różnica pogłowia bydła w 1990 r i 2000.Czym wg Ciebie spowodowane są te zmiany?

Zadanie 6.

Jakie kierunki chowu i hodowli są obecnie najpopularniejsze i dlaczego?

Zadanie 7.

Do wymienionych gatunków dopisz po trzy produkty, których dostarcza ich chów:

  1. bydło

  2. drób .

  3. trzoda chlewna

  4. owce.

Zadanie 8.

Jakie gałęzie przemysłu oparte są na bazie surowców pochodzenia zwierzęcego? Podaj przykłady gałęzi przemysłu i produkt końcowy wg wzoru np.:

przemysł garbarski – skóry obuwnicze

R1QCH2WOXsb2p

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 33.00 KB w języku polskim