Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji – Professions – zawody w języku angielskim.

1. Cele lekcji

    1. Uczeń poznaje nowy zasób słownictwa.

    2. Uczeń zna słowa nazywające rodzaje zawodów, a także czasowniki i inne słowa związane z różnego rodzaju profesjami.

    3. Uczeń potrafi tworzyć odczasownikowe nazwy niektórych zawodów i wykonawców czynności za pomocą sufiksu -er.

    4. Uczeń zna poprawną wymowę i pisownię poznawanych słów.

    5. Uczeń zna czasowniki związane z danymi zawodami (typu: sing, dance, buy, sell, write, sew, repair, teach, cook etc.)

    1. Uczeń ćwiczy umiejętność mówienia i pisania.

    2. Dziecko umie tworzyć opisy osób wykonujących różne zawody za pomocą słówka ‘who’ i ‘that’ i ewentualnie ‘which’(np. A dentist is a person, who treats teeth) – poznaje tym samym zaimki względne.

    3. Uczeń poznaje nazwy miejsc i sklepów związanych z wykonywaniem danej profesji.

    4. Uczeń ćwiczy umiejętność mówienia i pisania poprzez tworzenie krótkich wypowiedzi lub dialogów (np. scenki w sklepach, u lekarza).

    5. Dziecko uczy się na pamięć nowych słówek.

Metoda i forma pracy

Metoda: wynotowanie słówek, uczenie się słówek, tworzenie zdań, opisów i dialogów (ustnie i pisemnie), rozwiązywanie ćwiczeń.

Forma pracy: praca indywidualna, praca w parach i grupowa.

Dzieci podają nazwy zawodów, jakie znają. Nauczyciel wynotowuje słowa a tablicy. Wspólnie z nauczycielem dzieci uczą się wymowy i poznają znaczenie słów związanych z tematem lekcji, później wynotowują nowe słówka do zeszytu.

Następnie w parach lub grupach tworzone są przykładowy dialogi i sytuacje, które są charakterystyczne dla różnych zawodów (głównie chodzi o scenki u lekarza, w szpitalu, w sklepie). Dzieci poznają przydatne frazy i pytania. Można również przeprowadzić krótką dyskusję, na temat kim dzieci chciałyby być w przyszłości (zdania typu: I want to be a policeman/ I would like to be a dancer). Dzieci mogą także odgadywać zawody w trakcie zabawy ‘20 pytań do’ – jedna osoba wymyśla zawód, reszta grupy zadaje jej pytania, na które można odpowiadać jedynie ‘tak’ lub ‘nie’ (np. Are you brave? Are you clever? Do you like singing? etc.). Na podstawie odpowiedzi dzieci próbują odgadnąć zawód.

Dzieci rozwiązują ćwiczenia i uzupełniają karty pracy.

    1. Karta pracy ‘ Professions I’.

    2. Karta pracy ‘Profession II’.

Omówienie czasowników i przydatnych (już znanych) słów związanych tematycznie z tematem lekcji (typ: do, work, teach, sing, dance, write, cook, sell, buy, treat etc.)

    1. Omówienie i wynotowanie nazw zawodów.

    2. Zapoznanie się z wymową słówek.

    3. Tworzenie krótkich definicji zawodów (za pomocą zaimka ‘who’, ‘that’), opisywanie wykonywania danych czynności (użycie zaimka ‘which’).

    4. Omówienie czasowników związanych tematycznie z wykonywaniem różnych zawodów (np. dance, sing, treat, sell, fight, help).

    5. Dopasowywanie zawodów do nazw sklepów, miejsc i innych.

    6. Układanie zdań z nowymi słówkami; dyskusja; rozwiązywanie ćwiczeń.

Dzieci bawią się w ‘20 pytań do…’ i odgadują zawody kolegów z klasy.

Uczniowie mogą też rozwiązywać wszelkiego rodzaju ćwiczenia do uzupełniania z książek lub przygotowane wcześniej przez nauczyciela.

Na następnej lekcji może być przeprowadzona kartkówka, sprawdzająca znajomość poznanych słówek.

Karta pracy ‘Professions I’.

Karta pracy ‘Professions II’.

Zadanie domowe

Nauka słówek. Układanie definicji do nazw zawodów.

Praca domową mogą być również ćwiczenia do rozwiązywania z książek.

R16fLRBvU6fsf

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 31.50 KB w języku polskim