Artykuł naukowy prezentujący eksperymentalną wersję narzędzia do oceny radzenia sobie w sytuacjach trudnych z osobami znaczącymi  przez młode osoby z lekką niepełnosprawnością intelektualną (17‑21 lat). Bada m.in. radzenie sobie w sytuacjach trudnych z osobami znaczącymi (nauczycielami, rodzicami) w takich sytuacjach jak: poniżanie, dominacja, z rówieśnikami: izolacja, przemoc oraz formy aktywnych/pasywnych strategii radzenia sobie z sytuacjami trudnymi przez młodzież z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Rekomendacja - przydatny w kontekście poszukiwania obiektywnych metod diagnozy funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia.

Otwórz linkhttps://www.ejournals.eu/Psychologia‑Rozwojowa/2015/Numer‑3-2015/art/5803/Otwórz link

Źródło: Paweł Kurtek, Czasopismo Psychologia Rozwojowa, 2015, tom 20, nr 3, s. 77‑94, Uniwersytet Jagielloński