Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
E-materiały do kształcenia zawodowego

Organizacja czasu wolnego w gospodarstwie agroturystycznym

HGT.09. Prowadzenie działalności turystycznej na obszarach wiejskich - Technik turystyki na obszarach wiejskich 515205

Projektowanie programu spędzania wolnego czasu w gospodarstwie agroturystycznym

PROGRAM ĆWICZENIOWY DO PROJEKTOWANIA PRZEZ DOBIERANIE

1
RIeJ4AqsrBgcR1
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
11
Instrukcja korzystania z programu ćwiczeniowego do projektowania przez dobieranie

Program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie – Projektowanie programu spędzania wolnego czasu w gospodarstwie agroturystycznym zawiera polecenie w formie pisemnej, jak również w formie audio. Dla wygody korzystania z programu ćwiczeniowego należy kliknąć ikonę trybu pełnoekranowego, znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu.

RS9M0Tcr3z7Po
Widok ekranu programu ćwiczeniowego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Na dolnym pasku ekranu znajdują się ikony: Instrukcja programu ćwiczeniowego oraz Pobierz listę kroków, która umożliwia zapisanie postępów pracy i pobranie pliku na komputer. Po najechaniu myszką na ikonę pokazują się podpowiedzi dotyczące funkcjonalności danej ikony.

RiGp8doAtHTwe
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

W dolnym pasku ekranu znajdują się także ikony, które umożliwiają zapisanie całej swojej pracy – ikona „Zapisz efekty pracy”; wykonanie zrzutu ekranu – ikona „Zrzut ekranu”; oraz ponownego wykonania ćwiczenia – ikona „Spróbuj ponownie”. Po wykonaniu zadania, niezależnie od uzyskanego wyniku, pojawi się informacja zwrotna.

Rdbz9oX6RjN2E
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:

  • Tab - poruszanie się do przodu po elementach

  • Shift + Tab - poruszanie się do tyłu po elementach

  • Spacja - podnoszenie i upuszczanie elementów

  • Escape - anulowanie przeciągania

  • Strzałki - przenoszenie elementów do sąsiadujących stref upuszczania

11
Zadanie 1.
Projektowanie programu spędzania wolnego czasu w gospodarstwie agroturystycznym dla 6‑osobowej rodziny
1
RMOkUPxuh7eSZ1
Do gospodarstwa agroturystycznego „Na polanie” przyjechała 6-osobowa rodzina, składająca się z 2 osób dorosłych, 2 dzieci i 2 seniorów. Rodzina spędzi w gospodarstwie agroturystycznym ostatnie słoneczne pięć dni lipca. Rodzina ceni sobie lokalną kuchnię, dzieci lubią zwierzęta oraz pracę w polu, zaś seniorzy integracje podczas wiejskich imprez. Dodatkowo dorośli marzą o odpoczynku nad jeziorem. Twoim zadaniem jest stworzenie dla tej grupy programu spędzenia wolnego czasu w gospodarstwie agroturystycznym. 

Dobierz, poprzez przeciąganie, propozycje atrakcji turystycznych, które mogą być odpowiednie i interesujące dla poszczególnych członków rodziny.
Zadanie 2.
Projektowanie programu spędzania wolnego czasu w gospodarstwie agroturystycznym dla różnych grup docelowych
3
R1YTZcW5uhQ4e3
Z usług gospodarstwa agroturystycznego, w różnych porach roku, korzystają różne grupy klientów. Są to: grupa uczniów ze szkoły średniej wraz z opiekunem w czasie ferii zimowych; grupa seniorów w ostanie dni babiego lata we wrześniu, grupa wychowanków ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego wraz z opiekunami w czerwcu i grupa dzieci w wieku 8-10 lat wraz z opiekunem, która odwiedza gospodarstwo agroturystyczne podczas letniej kolonii. Każda z grup ma swoje preferencje, w jaki sposób spędzić wolny czas w gospodarstwie agroturystycznym.

Dobierz propozycje 3 atrakcji turystycznych, które mogą być odpowiednie i interesujące dla każdej grupy klientów. Weź pod uwagę lokalizację gospodarstwa agroturystycznego, porę roku, w której odbędzie się dany pobyt i zainteresowania poszczególnych grup.

Powiązane ćwiczenia

1
Materiały powiązane