| II etap edukacyjny uczeń kończący klasę VI |
| |
| |
| |
| (2.2) realizuje projekty w zakresie form użytkowych, w tym służące kształtowaniu wizerunku i otoczenia człowieka oraz upowszechnianiu kultury w społeczności szkolnej i lokalnej (stosując także narzędzia i wytwory multimedialne) |
| |
| Projektuję ogród na dworze króla |
| |
| |
| |
| wiadomości – uczeń:
wie na czym polega projektowanie,
zna pojęcia symetria i asymetria,
wie że linia (kreska) jest jednym ze środków wyrazu plastycznego.
|
| umiejętności – uczeń:
stosuje różnorodne środki wyrazu plastycznego,
wykorzystuje w swoich działaniach wiadomości zaczerpnięte z przekazów medialnych,
omawia na przykładach cechy charakterystyczne ogrodu francuskiego i angielskiego,
w twórczy sposób wykonuje ćwiczenie plastyczne.
|
| postawy:
poszanowanie dla dorobku poprzednich pokoleń,
rozbudzanie ciekawości poznawczej,
rozwijanie wrażliwości plastycznej.
|
| |
| metoda problemowa (rozmowa z uczniami), prezentacja, działania praktyczne (rysowanie), aktywizująca (dyskusja) |
| |
| |
| |
Środki dydaktyczne, w tym zasoby multimedialne: | zestaw ilustracyjny ukazujący różne możliwości rozmieszczenia obrazów i obiektów w przestrzeni wystawowej; film na temat wpływu człowieka na otoczenie (np. architektura zieleni/projektowanie ogrodów) |
| |
| kartka z bloku rysunkowego formatu A‑4, kredki, ołówek |
| |
|
Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, przygotowanie stanowiska pracy).
Nauczyciel prezentuje zasób w postaci filmu na temat wpływu człowieka na otoczenie (np. architektura zieleni/projektowanie ogrodów)
Nauczyciel przypomina uczniom co to jest projekt.
|
faza wprowadzająca: (5 min.) | |
|
Nauczyciel wyjaśnia w przystępny sposób, na czym polega kompozycja symetryczna i asymetryczna.
Nauczyciel omawia cechy charakterystyczne ogrodu francuskiego i angielskiego na podstawie wybranych reprodukcji.
Uczniowie wypowiadają się na temat obejrzanych przykładów, które będą inspiracją do wykonania pracy plastycznej.
Nauczyciel zapoznaje uczniów z zadaniem, które będzie polegało na wykonaniu projektu ogrodu.
Uczniowie wykonują prace podczas, której nauczyciel na bieżąco udziela korekty, przypomina uczniom o odpowiednim rozmieszczeniu elementów plastycznych na płaszczyźnie.
|
faza podsumowująca: (10 min.) |
Po zakończeniu rysunków nauczyciel ocenia prace uczniów.
Nauczyciel prezentuje zestaw ilustracyjny ukazujący różne możliwości rozmieszczenia obrazów i obiektów w przestrzeni wystawowej.
Nauczyciel opowiada uczniom o tym, że rozmieszczenie przedmiotów w przestrzeni wystawowej warto zaplanować w tym celu można wykonać projekt. Tak jak w przypadku planowania ogrodu.
Uczniowie porządkują stanowiska pracy.
|