Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Obszar podstawy programowej: 9. Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.
Blok tematyczny: Odkrywam świat nie tylko pędzlem.

Scenariusz zajęć z dziećmi 3,4,5 - letnimi. Biorą one udział w zabawach konstrukcyjnych, które rozwijają twórcze myślenie, wyobraźnię przestrzenną poprzez projektowanie makiet i zabawek z gotowych elementów. Na zajęciach ruchowych kształtują sprawność motoryczną poprzez czołganie oraz czworakowanie. Usprawniają procesy analizy i syntezy wzrokowej, sprawność grafomotoryczną oraz manualną. Uczą się odczytywania znaków i symboli; orientują się w schemacie własnego ciała. Układają oraz przeliczają obiekty (litery, klocki). Poszerzają zasób słownictwa związanego z różnorodnością w świecie architektury. Ćwiczą sprawność rąk oraz koordynację wzrokowo – ruchową potrzebną do nauki pisania i czytania. Korzystają z multimedialnych gier oraz kolorowanek. Tematyka zajęć wiąże się również ze zgodnym funkcjonowaniem w zabawie, nauką logicznego myślenia, ćwiczenia koncentracji uwagi, dzieci poznają również elementy architektury, wiedzą jak zaprojektować miasto, wieś, farmę, naszyjnik, zabawkę.

R1Ylzq79bzlhP

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 273.41 KB w języku polskim