Z lewej strony ilustracji widoczna twarz dziewczynki o imieniu Mia ujęta w kółeczko, która wypowiada słowa znajdujące się w ramce My friends and I are talking about summer holidays. Where do they go
on holiday? Maybe to the seaside or to the mountains. Listen and find out!
Ja i moi przyjaciele rozmawiamy o swoich wakacjach. Gdzie jadą na wypoczynek moi przyjaciele? Może nad morze? Albo w góry? Posłuchaj i dowiedz się, jakie mają plany.
Z lewej strony ilustracji widoczna twarz dziewczynki o imieniu Mia ujęta w kółeczko, która wypowiada słowa znajdujące się w ramce My friends and I are talking about summer holidays. Where do they go
on holiday? Maybe to the seaside or to the mountains. Listen and find out!
Ja i moi przyjaciele rozmawiamy o swoich wakacjach. Gdzie jadą na wypoczynek moi przyjaciele? Może nad morze? Albo w góry? Posłuchaj i dowiedz się, jakie mają plany.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
Olivia: WeweWealwaysalwaysalways go to the mountainsmountains [mountain]mountains.
Mia: Oh! Just like Tony and his family. TheytheyThey go to the mountains, tootootoo! What do you doWhat do you do…?What do you do in the mountains?
R1CQx7iL3hOop1
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. Olivia . ma nad głową chmurkę myślowa, w której widoczny jest drewniany dom stojący blisko lasu i jeziora. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. Olivia . ma nad głową chmurkę myślowa, w której widoczny jest drewniany dom stojący blisko lasu i jeziora. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Olivia: We walkwalkwalk and looklooklook at the beautifulbeautifulbeautifulnaturenaturenature. And we climbclimbclimb the mountains! But that isn’t our favourite thingthingthing to do.
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Olivia: Where do you and your family go on holiday, Patrick?
Patrick: We always go to the seasideto the seasideto the seaside. At the seaside we don’t drink hot chocolate.
Mia: So what do you do there?
R1TxiS1C4JH9m1
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. Patrick ma nad głową chmurkę myślową, w której znajduje się plaża nad morzem. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. Patrick ma nad głową chmurkę myślową, w której znajduje się plaża nad morzem. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Patrick: We build sandcastlesbuild sandcastlesbuild sandcastles and relaxrelaxrelax on the beachbeachbeach. Oh, and we swimswimswim in the seaseasea.
Mia: My sister Sandra and I don’t swim. My brother Jack and my dad like swimminglike swimminglike swimming.
RKvRUWo3sa6LN1
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. Nad głową pierwszej z dziewczynek jest chmurka myślowa, w której widoczny jest namiot rozbity w środku lasu. Obok namiotu jest rozpalone ognisko. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. Nad głową pierwszej z dziewczynek jest chmurka myślowa, w której widoczny jest namiot rozbity w środku lasu. Obok namiotu jest rozpalone ognisko. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Patrick: Where do you and your family go on holiday, Mia?
Mia: We always go to the campsitecampsitecampsite! We campcampcamp there!
Patrick: Olivia, do you and your family go to the campsite?
Olivia: No, we don’t go there. What do you do at the campsite, Mia?
RjyG96b1KTaLL1
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. Nad głową pierwszej z dziewczynek jest chmurka myślowa, w której widoczny jest namiot rozbity w środku lasu. Obok namiotu jest rozpalone ognisko, przy którym stoi Mia. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym stoją: Mia, Olivia, Patrick. Drzwi od klasy są otwarte. Po lewej stronie stoją dwie białe szafki. Bohaterowie prowadzą dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. Nad głową pierwszej z dziewczynek jest chmurka myślowa, w której widoczny jest namiot rozbity w środku lasu. Obok namiotu jest rozpalone ognisko, przy którym stoi Mia. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: Well, we put up a tentput up a tentput up a tent and sleepsleep (verb)sleep in it. We roastroastroastsausagessausagessausages over a campfirecampfirecampfire.
1 Źródło: Kamila Wichrowska, licencja: CC BY-SA 3.0.
RT0W1apwELWFF1
Ilustracja przedstawia tablicę zatytułowaną Zwróć Uwagę. W lewym górnym rogu, znajduje się ikona kartki papieru z lupą. Na ilustracji znajdują się następujące zdania: Zaznaczone zielonym ptaszkiem: We swim in the sea. My pływamy w morzu. You swim in the sea. Wy pływacie w morzu. They swim in the sea. Oni/one pływają w morzu. Zdania przekreślone czerwonym iksem: We don't build sandcastles. My nie budujemy zamków z piasku. You don't build sandcastles. Wy nie budujecie zamków z piasku. They don't build sandcastles. Oni/one nie budują zamków z piasku.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
1
Exercise2
Match the expressions.
Połącz wyrażenia.
R1XVr2edWeZV1
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.