bg‑azure
RzGmnn8j0IBzG
Ilustracja przedstawia twarz Mii w kółeczku, która wypowiada słowa znajdujące się w ramce I am starting to write my diary. I want to write about my daily routines. What is my day like? Is it the same as yours? Poniżej znajduje się tekst w jezyku polskim Postanowiłam pisać pamiętnik. Chcę napisać o swoich codziennych aktywnościach. Jak wygląda mój dzień? Czy jest taki sam jak twój?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Exercise 1

Look, listen and repeat.RqRzNRQIj0L6bLook, listen and repeat.

Popatrz, posłuchaj i powtórz.RwH4eZtfp828PPopatrz, posłuchaj i powtórz.

  1. R4YKK9ktJNvWn
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

    get upR1YOmVAsz4EcSget up

  2. R1eEWvV3tDkOY
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

    brush my teethR1TyqscSxpjetbrush my teeth

  3. R1AMRyjanVgKS
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

    tidy my roomR1SiQqcVq5tHEtidy my room

  4. R1X9DIQ02VqkV
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

    go to bedR4TEtCCClVaZIgo to bed

Look, listen and read.R15m8wjTOH5nKLook, listen and read.

Popatrz, posłuchaj i przeczytaj.R9F8mPtT9tdfFPopatrz, posłuchaj i przeczytaj.

1
Kamila Wichrowska
R1cSZc8lynbOT1
Ilustracja przedstawia Mię siedzącą przy biurku. Na biurku leży otwarty zeszyt, stoją kredki w słoiczku. z prawej strony widoczny jest telefon i słuchawki bezprzewodowe. Dialog znajduje się w transkrypcji poniżej. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Transcriptazurewhite
R16jsjSDylGEG1
Ilustracja składa się z czterech obrazków. Na pierwszym od góry widoczna jest Mia siedząca na brzegu łóżka i przeciągająca się. Na drugim Mia myje zęby. Na pierwszym od dołu Mia stoi przed otwartą szafą, w której wiszą ubrania. Na ostatnim Mia stoi przed wejściem do szkoły i rozmawia z koleżanką. Na każdym obrazku po lewej stronie znajduje się napis In the morning. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Transcriptazurewhite
Rljs0sDfetHaO1
Ilustracja składa się z czterech obrazków. Pierwszy z góry od lewej przedstawia bramę główną wejścia do szkoły, przed którą stoją Mia i koleżanka. Po Mię do szkoły przyszła babcia. Drugi obrazek przedstawia Mię siedzącą przy biurku i piszącą coś w zeszycie. Na dole po lewej widoczna jest Mia, która wkłada zabawki do niebieskiego pudełka. Ostatni obrazek ukazuje Mię podczas aktywności fizycznej na rowerze i na korcie. Na każdym obrazku po lewej stronie u góry widoczny jest napis In the afternoon. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Transcriptazurewhite
R1MjMmnGr88mr1
Ilustracja składa się z czterech obrazków. Pierwszy od góry z lewej przedstawia Mię leżącą na dywanie i czytającą książkę. Drugi przedstawia rodzinę siedzącą w salonie. Rodzice siedzą na kanapie a Mia, SandraPatrick grają w grę planszową na podłodze. Na dole od lewej widoczny obrazek, na którym Mia bierze prysznic. Na ostatnim widoczna jest Mia zasypiająca w łóżku a obok łóżka siedzi ojciec. Na każdym obrazku po lewej stronie u góry znajduje się napis In the evening. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Transcriptazurewhite
1 Źródło: Kamila Wichrowska, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1bqP5Lbjwh7n1
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Look, click and listen.RaPk3VX6SppXYLook, click and listen.

Popatrz, kliknij i posłuchaj.R1v61suFXBf03Popatrz, kliknij i posłuchaj.

1
R2ZKRHsw4w7ah1
Ilustracja składa się z czterech obrazków, posiada cztery punkty interaktywe, po naciśnięciu których pojawia się nagranie. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej. Ilustracja nr 1 widoczna jest Mia siedząca na brzegu łóżka i przeciągająca się. Ilustracja nr 2 Mia myje zęby. Ilustracja nr 3 Mia stoi przed otwartą szafą, w której wiszą ubrania. Ilustracja nr 4 Mia stoi przed wejściem do szkoły i rozmawia z koleżanką.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Ilustracja składa się z czterech obrazków, posiada cztery punkty interaktywne, po naciśnięciu których pojawia się nagranie. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.

Ilustracja numer 1: widoczna jest Mia siedząca na brzegu łóżka i przeciągająca się.

Ilustracja numer 2: Mia myje zęby.

Ilustracja numer 3: Mia stoi przed otwartą szafą, w której wiszą ubrania.

Ilustracja numer 4: Mia stoi przed wejściem do szkoły i rozmawia z Olivią.

1
R6EnUmwGdPO67
Ilustracja składa się z czterech obrazków, posiada cztery punkty interaktywne, po naciśnięciu których pojawia się nagrania. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej. ilustracja nr 1 przedstawia bramę główną wejścia do szkoły, przed którą widoczne są dwie uczennice. Po Mię z nich przyszła babcia. Ilustracja nr 2 przedstawia Mię siedzącą przy biurku i piszącą coś w zeszycie. Ilustracja nr 3 widoczna jest Mia, która wkłada zabawki do niebieskiego pudełka. Ilustracja nr 4 ukazuje Mię podczas aktywności fizycznej na rowerze i na korcie.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Ilustracja składa się z czterech obrazków, posiada cztery punkty interaktywne, po naciśnięciu których pojawia się nagrania. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.

Ilustracja numer 1: przedstawia bramę główną wejścia do szkoły, przed którą widoczne są dwie uczennice: Mia, Olivia. Po Mię przyszła babcia.

Ilustracja numer 2: przedstawia Mię siedzącą przy biurku i piszącą coś w zeszycie.

Ilustracja numer 3: widoczna jest Mia, która wkłada zabawki do niebieskiego pudełka.

Ilustracja numer 4: ukazuje Mię podczas aktywności fizycznej na rowerze i na korcie.

1
R1Z1TQX03i5KF
Ilustracja składa się z czterech obrazków, posiada cztery punkty interaktywne, po naciśnięciu których pojawiają się nagrania. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej. Ilustracja nr 1 przedstawia dziewczynkę leżącą na dywanie i czytającą książkę. Ilustracja nr 2 przedstawia rodzinę siedzącą w salonie. Rodzice siedzą na kanapie a dzieci grają w grę planszową na podłodze. Ilustracja nr 3 widoczny obrazek, na którym dziewczynka bierze prysznic. Ilustracja nr 4 widoczna jest dziewczynka zasypiająca w łóżku a obok łóżka siedzi ojciec.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Ilustracja składa się z czterech obrazków, posiada cztery punkty interaktywne, po naciśnięciu których pojawiają się nagrania. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.

Ilustracja numer 1: przedstawia Mię leżącą na dywanie i czytającą książkę.

Ilustracja numer 2: przedstawia rodzinę siedzącą w salonie. Rodzice siedzą na kanapie a dzieci: Jack, Sandra, Mia, grają w grę planszową na podłodze.

Ilustracja numer 3: Mia bierze prysznic.

Ilustracja numer 4: widoczna jest Mia zasypiająca w łóżku a obok łóżka siedzi ojciec.

1
1
Exercise 2

Match the words.

Połącz wyrazy.

R1BNXeoqxyhji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Drag the words.RtW0oDcvbxBxMDrag the words.

Przeciągnij wyrazy.RQ9sVi7vOorMLPrzeciągnij wyrazy.

RLv7RVzyNq7dZ
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
R1Vv5GHlrRxrs
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
R1DvnLeXusuCC
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Exercise 3

Make sentences.RL081Zu9Ak6CdMake sentences.

Ułóż zdania.RrJZQZbxgtVqwUłóż zdania.

Słownik

after
after

afterR1CBdFzyIjCOHafter

później, potemR1WZvoeiwClyIpóźniej, potem

brush my teeth [brush teeth]
brush my teeth [brush teeth]

brush my teeth [brush teeth]R1MJ36USVN4i2brush my teeth [brush teeth]

myję zęby [myć zęby, szczotkować zęby]R1CH4MTtbATOTmyję zęby [myć zęby, szczotkować zęby]

daily routines
daily routines

daily routinesRRTkd5wPkmXSddaily routines

codzienne aktywnościRWefroLI4q0Jicodzienne aktywności

Dear diary!
Dear diary!

Dear diary!R1NJdbY0y6xX4Dear diary!

Drogi pamiętniczku!Rs738cBy3yg4jDrogi pamiętniczku!

do my homework [do homework]
do my homework [do homework]

do my homework [do homework]R1YHOoCjPSroxdo my homework [do homework]

odrabiam lekcje [odrabiać lekcje]R84et5FQoprLdodrabiam lekcje [odrabiać lekcje]

do sports
do sports

do sportsR3geQJg6rYJVudo sports

uprawiać sportR11cEQhUO3y8vuprawiać sport

every
every

everyRaEwmSrX7IEv3every

każdy/każdaR1BqJhymOmjVSkażdy/każda

get dressed
get dressed

get dressedR1UT8ho3VhK5tget dressed

ubierać sięRC5evMRx1piViubierać się

get up
get up

get upR1BTbipVnKdk8get up

wstawaćR5a3vCNiVUaphwstawać

go home
go home

go homeRHI9qWsIr39dwgo home

iść do domuRSFLy4JfHtIWSiść do domu

go to bed
go to bed

go to bedR1Tf9wYEMJFOBgo to bed

iść spaćRn2F3bWZZcPAxiść spać

go to school
go to school

go to schoolR165jWa8NSrJVgo to school

iść do szkołyRSVEmILhuwZzdiść do szkoły

in the afternoon
in the afternoon

in the afternoonR1Hr8GMp0PRyHin the afternoon

po południuRnuk7YoN1pFCppo południu

in the evening
in the evening

in the eveningR1PHxemFE71RAin the evening

wieczoremRLtQmAHVk9mQ9wieczorem

in the morning
in the morning

in the morningR1413f0yuX7wTin the morning

ranoR1aJQCQyDC3XQrano

later
later

laterRlBiuzti8zwEjlater

późniejRlcr2bUE13hD7później

messy
messy

messyR64Foj0NuyF5pmessy

niechlujny/niechlujnaR14CZZt5kAe3Jniechlujny/niechlujna

my day
my day

my dayRJIEFPX692RIvmy day

mój dzieńR17WRAWCIairtmój dzień

read a book
read a book

read a bookRTcPqn7d684nFread a book

czytać książkęRWjDtWeWjAMQYczytać książkę

shower gel
shower gel

shower gelR1U9xn1GfYjp6shower gel

żel pod prysznicRVSx2LdqE0s9qżel pod prysznic

smells [smell]
smells [smell]

smells [smell]RfHGMw1ocnYQcsmells [smell]

pachnie [pachnieć]R1Y2jTkuKYH5mpachnie [pachnieć]

spend time with my family [spend time with family]
spend time with my family [spend time with family]

spend time with my family [spend time with family]Rudtiz9234vV4spend time with my family [spend time with family]

spędzam czas z moją rodziną [spędzać czas z rodziną]RoM14z25XjvMlspędzam czas z moją rodziną [spędzać czas z rodziną]

take a shower
take a shower

take a showerRMhy3vWsD5ce9take a shower

brać prysznicREtYHIIXIc3pTbrać prysznic

tidy my room [tidy up]
tidy my room [tidy up]

tidy my room [tidy up]RxJiF0EuFmb7ttidy my room [tidy up]

sprzątam mój pokój [sprzątać]R1e2WN1RlaIeYsprzątam mój pokój [sprzątać]

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0