Ilustracja przedstawia twarz uśmiechniętej dziewczynki o imieniu Mia, ujętą w kółeczko, oraz dymek z tekstem: Patrick and I talk about the activities we can do. What can Patrick’s family do? Come and see! Rozmawiamy z Patrickiem o rzeczach, które potrafimy robić. Co potrafią członkowie rodziny Patricka? Chodź i zobacz!
Ilustracja przedstawia twarz uśmiechniętej dziewczynki o imieniu Mia, ujętą w kółeczko, oraz dymek z tekstem: Patrick and I talk about the activities we can do. What can Patrick’s family do? Come and see! Rozmawiamy z Patrickiem o rzeczach, które potrafimy robić. Co potrafią członkowie rodziny Patricka? Chodź i zobacz!
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja przedstawia kobietę w okularach, różowej koszulce i różowym, rozpinanym swetrze, która miesza w garnku stojącym na ladzie przed nią. Na ladzie leżą również warzywa, przyprawy i kawałek mięsa. Za nią widzimy garnek na kuchence, sztućce zawieszone nad nim i lodówkę.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja przedstawia stołówkę szkolną o różowych ścianach, na której namalowano różnokolorowe kontury dinozaurów. Na ścianie wisi korkowa tablica z przypiętymi kartkami. Przy jednej z ławek siedzą Mia oraz Patrick. Przed nimi leżą pojemniki na jedzenie, kanapki, zielone jabłuszko, banan i dwa kartoniki mleka. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Ilustracja przedstawia stołówkę szkolną o różowych ścianach, na której namalowano różnokolorowe kontury dinozaurów. Na ścianie wisi korkowa tablica z przypiętymi kartkami. Przy jednej z ławek siedzą Mia oraz Patrick. Przed nimi leżą pojemniki na jedzenie, kanapki, zielone jabłuszko, banan i dwa kartoniki mleka. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: Patrick, can youCan you…?can youcookcookcook?
Patrick: No, I can’tcan’tcan’t. But my mum can cookcookcook.
Ilustracja przedstawia stołówkę szkolną o różowych ścianach, na której namalowano różnokolorowe kontury dinozaurów. Na ścianie wisi korkowa tablica z przypiętymi kartkami. Przy jednej z ławek siedzą Mia oraz Patrick. Przed nimi leżą pojemniki na jedzenie, kanapki, zielone jabłuszko, banan i dwa kartoniki mleka. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Ilustracja przedstawia stołówkę szkolną o różowych ścianach, na której namalowano różnokolorowe kontury dinozaurów. Na ścianie wisi korkowa tablica z przypiętymi kartkami. Przy jednej z ławek siedzą Mia oraz Patrick. Przed nimi leżą pojemniki na jedzenie, kanapki, zielone jabłuszko, banan i dwa kartoniki mleka. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja przedstawia stołówkę szkolną o różowych ścianach, na której namalowano różnokolorowe kontury dinozaurów. Na ścianie wisi korkowa tablica z przypiętymi kartkami. Przy jednej z ławek siedzą Mia oraz Patrick. Przed nimi leżą pojemniki na jedzenie, kanapki, zielone jabłuszko, banan i dwa kartoniki mleka. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Ilustracja przedstawia stołówkę szkolną o różowych ścianach, na której namalowano różnokolorowe kontury dinozaurów. Na ścianie wisi korkowa tablica z przypiętymi kartkami. Przy jednej z ławek siedzą Mia oraz Patrick. Przed nimi leżą pojemniki na jedzenie, kanapki, zielone jabłuszko, banan i dwa kartoniki mleka. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Patrick: Yes, my mum can speak, readreadread and write in English.
1 Źródło: Kamila Wichrowska, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1BSgFSPbmirl1
Ilustracja podpisana jest: Zapamiętaj. W jej lewym górnym rogu znajduje się ikonka otwartej książki i mózgu. Poniżej znajduje się sześć grafik, przy których znajdują się zdania po angielsku oraz ich tłumaczenia. Na pierwszej grafice znajduje się rudowłosy chłopiec w okularach, wypowiadający zdanie zapisane przy obrazku. Obok znajduje się napis I can speak English Potrafię mówić po angielsku. Na drugiej grafice znajduje się kobieta w okularach, ubrana w różową koszulkę i różowy, rozpięty sweter, wypowiadająca zdanie zapisane przy obrazku. Obok znajduje się napis I can write in English Potrafię pisać po angielsku. Na trzeciej grafice znajduje się dziewczynka z otwartą, niebieską książką w dłoniach, która wypowiada zdanie zapisane przy grafice. Obok znajduje się napis I can read in English Potrafię czytać po angielsku. Na czwartej grafice znajduje się dziewczynka w różowej koszulce, wskazująca na nas palcem, a obok niej chmurka ze znakiem zapytania. Obok grafiki znajduje się napis Can you sing? Czy potrafisz śpiewać? Na piątej grafice znajduje się uśmiechnięta dziewczynka w różowej koszulce, pokazująca kciuk w górę. Obok znajduje się napis Yes, I can! Tak, potrafię! Na szóstej grafice znajduje się smutna dziewczynka w różowej koszulce, pokazująca kciuk w dół. Obok znajduje się napis No, I can’t Nie, nie potrafię.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja interaktywna przedstawia kobietę w okularach, różowej koszulce i różowym, rozpinanym swetrze, która miesza w garnku stojącym na ladzie przed nią. Na ladzie leżą również warzywa, przyprawy i kawałek mięsa. Za nią widzimy garnek na kuchence, sztućce zawieszone nad nim, lodówkę i niebieski regał z talerzami i garnkami. Oprócz niej na ilustracji widzimy dziecko w foteliku dziecięcym, a także rudowłosego mężczyznę w okularach i białej koszuli, który śpiewa do mikrofonu w swojej dłoni. Mężczyzna i kobieta oznaczeni są punktami interaktywnymi, na które należy przenieść dwa podpisy znajdujące się pod ilustracją. Brzmią one: Patrick’s mum can cook. Patrick’s dad can sing.
Ilustracja interaktywna przedstawia kobietę w okularach, różowej koszulce i różowym, rozpinanym swetrze, która miesza w garnku stojącym na ladzie przed nią. Na ladzie leżą również warzywa, przyprawy i kawałek mięsa. Za nią widzimy garnek na kuchence, sztućce zawieszone nad nim, lodówkę i niebieski regał z talerzami i garnkami. Oprócz niej na ilustracji widzimy dziecko w foteliku dziecięcym, a także rudowłosego mężczyznę w okularach i białej koszuli, który śpiewa do mikrofonu w swojej dłoni. Mężczyzna i kobieta oznaczeni są punktami interaktywnymi, na które należy przenieść dwa podpisy znajdujące się pod ilustracją. Brzmią one: Patrick’s mum can cook. Patrick’s dad can sing.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1aPZagzEmM5N
Ilustracja przedstawia stołówkę szkolną o różowych ścianach, na której namalowano różnokolorowe kontury dinozaurów. Na ścianie wisi korkowa tablica z przypiętymi kartkami. Przy jednej z ławek stoi dziewczynka w różowej koszulce i fioletowej spódniczce, która trzyma w dłoniach niebieską książkę. Obok niej siedzi rudowłosy chłopiec w okularach i zielonej koszulce. Przed nimi zeszyty i piórniki. Chłopiec i dziewczynka oznaczeni są punktami interaktywnymi, na które należy przenieść dwa podpisy znajdujące się pod ilustracją. Brzmią one: Patrick can write in English. Mia can read in English.
Ilustracja przedstawia stołówkę szkolną o różowych ścianach, na której namalowano różnokolorowe kontury dinozaurów. Na ścianie wisi korkowa tablica z przypiętymi kartkami. Przy jednej z ławek stoi dziewczynka w różowej koszulce i fioletowej spódniczce, która trzyma w dłoniach niebieską książkę. Obok niej siedzi rudowłosy chłopiec w okularach i zielonej koszulce. Przed nimi zeszyty i piórniki. Chłopiec i dziewczynka oznaczeni są punktami interaktywnymi, na które należy przenieść dwa podpisy znajdujące się pod ilustracją. Brzmią one: Patrick can write in English. Mia can read in English.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise2
Choose the right answer.
Wskaż poprawną odpowiedź.
R1KgdAmqdHKxu
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Zdjęcie przedstawia nastoletnią dziewczynę, która śpiewa do mikrofonu trzymanego w dłoni.
Źródło: pl.freepik.com, domena publiczna.
RSeRUDrXmrule
1. Can you sing?
1. Can you sing?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R15447JwDTGrM
Zdjęcie przedstawia zbliżenie na dłoń trzymającą długopis nad zeszytem.
Źródło: pl.freepik.com, domena publiczna.
R1BKn3XoKYGBt
2. Can you write in English?
2. Can you write in English?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RUVqcfwrP1Q82
Zdjęcie przedstawia sześć dziewczynek w wieku szkolnym, które przyjmują taką samą, wygiętą do tyłu pozę taneczną.
Źródło: pl.freepik.com, domena publiczna.
Rd6VCMSNLtMBc
3. Can they dance?
3. Can they dance?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RLsyqd244n2oE
Zdjęcie przedstawia chłopca w wieku przedszkolnym, unoszącego dłonie w górę, który stoi w kuchni przed blatem z mąką, jajkami i różnymi składnikami w szklanych słoiczkach. Chłopiec cały jest pobrudzony mąką.
Źródło: pl.freepik.com, domena publiczna.
R2AWbDmXrMx2C
4. Can he cook?
4. Can he cook?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise3
Make sentences.
Ułóż zdania.
RWKsofH79txWt
1. Can you sing?
1. Can you sing?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RcvT1O4ppCevT
2. Can you write in English?
2. Can you write in English?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RNHPotowp4toI
3. Can they dance?
3. Can they dance?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1SuYnVtf1V72
4. Can he cook?
4. Can he cook?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.