bg‑azure
R1EpYPVVoDlUF
Ilustracja przedstawia twarz uśmiechniętej dziewczynki o imieniu Mia, ujętą w kółeczko, oraz dymek z tekstem: We’re talking about animals at school today. We are playing a game: one person is thinking about an animal and others guess. What animals am I thinking about? Play the game with us! Dzisiaj w szkole rozmawiamy o zwierzętach. Gramy w grę, w której jedna osoba myśli o jakimś zwierzęciu, a inni zgadują. O jakich zwierzętach myślę? Zagraj z nami!
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Exercise 1

Look, listen and repeat.R1b9pVIIYjhTKLook, listen and repeat.

Popatrz, posłuchaj i powtórz.R1DuMvSLYuXluPopatrz, posłuchaj i powtórz.

1.

RuyE9FTl8aIDO
Źródło: dostępny w internecie: unsplash.com [dostęp 5.06.2023], domena publiczna.

clawsR16exlwUSauQnclaws

2.

R1LJI2dFQkrU4
Źródło: dostępny w internecie: freepik.com [dostęp 5.06.2023], domena publiczna.

trunkRQEm8oSz6uTGJtrunk

3.

R1LjahMCq08gs
Źródło: dostępny w internecie: freepik.com [dostęp 5.06.2023], domena publiczna.

feathersR1NrC0ju85QgLfeathers

4.

RO49HjuwbvfVY
Źródło: dostępny w internecie: freepik.com [dostęp 5.06.2023], domena publiczna.

wingsREVLylCbSxUvewings

5.

RXH0qiPV2icGZ
Źródło: dostępny w internecie: freepik.com [dostęp 5.06.2023], domena publiczna.

whiskersR1Z4ktcmQ1clewhiskers

6.

ROMrZpHz2sVcB
Źródło: dostępny w internecie: freepik.com [dostęp 5.06.2023], domena publiczna.

tailRsizWEvDXK0IStail

7.

RYwPA6tsy581X
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

furR1eh2ZiFfoEd5fur

Look, listen and read.RMdsNkhG1SJ9ELook, listen and read.

Popatrz, posłuchaj i przeczytaj.R1YIrs2fWUym3Popatrz, posłuchaj i przeczytaj.

1
Marta Mrozik
R1Fl6Mzs1kVf91
Ilustracja przedstawia fragment klasy, gdzie na podłodze pod tablicą i obok biurka siedzą Mia, Patrick , Pani Crow, Emily oraz Tony. Przed nimi leżą zdjęcia różnych zwierząt. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RHGkEGmn25eAh1
Ilustracja przedstawia fragment klasy, gdzie na podłodze pod tablicą i obok biurka siedzą Tony , Pani Crow oraz Emily. Przed nimi leżą zdjęcia różnych zwierząt. W chmurce z wypowiedzią nauczycielki widzimy dwie żyrafy. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RDRWbVUiGzqg71
Ilustracja przedstawia fragment klasy, gdzie na podłodze pod tablicą i obok biurka siedzą Patrick, Mia oraz Emily. Nad głową tej ostatniej dziewczynki znajduje się chmurka myślowa z parą lwów. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RPdRl9kQraZ401
Ilustracja przedstawia fragment klasy, gdzie na podłodze pod tablicą i obok biurka siedzą Patrick, Mia oraz Tony. Nad głową tego pierwszego chłopca znajduje się chmurka myślowa z parą krokodyli. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RhmciS0Lv4USH1
Ilustracja przedstawia fragment klasy, gdzie na podłodze pod tablicą i obok biurka siedzą Patrick, Emily, Tony oraz Mia . Nad głową tej ostatniej dziewczynki znajduje się chmurka myślowa z parą figlujących na gałęziach małpek. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R15Iqbj0kvFKs1
Ilustracja przedstawia fragment klasy, gdzie na podłodze pod tablicą i obok biurka siedzą Tony oraz Mia . Nad głową chłopca znajduje się chmurka myślowa z parą papug, czerwoną i białą. Bohaterowie prowadzą ze sobą dialog, który widzimy w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich twarzy. W lewym dolnym rogu znajduje się ikonka mikrofonu z napisem Listen Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
1 Źródło: Marta Mrozik, licencja: CC BY-SA 3.0.
RWo1FJEPhHdXH1
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
RLAMRQQzelPeU1
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Exercise 2

True or false? Read and choose.RF8Y1o1kYfbspTrue or false? Read and choose.

Prawda czy fałsz? Przeczytaj i wybierz.RJbtrL8Thdy00Prawda czy fałsz? Przeczytaj i wybierz.

RSqb0dVyiLOPK
1. Giraffes have got long necks.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1dEniYZ8zUNC
2. Lions have got wings.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1QnJZRhcRMYB
3. Crocodiles haven't got fur.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1EJKsiwiyy4C
4. Parrots haven’t got wings.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R3WUPQczF217U
5. Monkeys have got claws.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RqngearGFIjer
6. Elephants have got trunks.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Make sentences.R1NUZzmASm4hSMake sentences.

Ułóż zdania.R17oHD3rivOLfUłóż zdania.

SłownikR1O6T9izmAdYmSłownik

animals [animal]
animals [animal]

animals [animal]R1GTq7Bs08Dx0animals [animal]

zwierzęta [zwierzę]RwXVmt1RYZZVOzwierzęta [zwierzę]

claws [claw]
claws [claw]

claws [claw]RTfw1bPZ116eZclaws [claw]

szpony, pazury [szpon, pazur]RVfA6TOtO7G8Wszpony, pazury [szpon, pazur]

colourful
colourful

colourfulR149XYvzrd6Ytcolourful

koloroweR18Bqi8vQIbHbkolorowe

crocodiles [crocodile]
crocodiles [crocodile]

crocodiles [crocodile]Rl7cKZqhRiyHCcrocodiles [crocodile]

krokodyle [krokodyl]Roki1mYn8tTKCkrokodyle [krokodyl]

elephants [elephant]
elephants [elephant]

elephants [elephant]R1M3hPnS2JtFQelephants [elephant]

słonie [słoń]R1OPbAcjgxnf7słonie [słoń]

fur
fur

furRkZRjHgRwJG5Qfur

sierśćR1G6PfSIO2IStsierść

giraffes [giraffe]
giraffes [giraffe]

giraffes [giraffe]R1B83PeZMU20ogiraffes [giraffe]

żyrafy [żyrafa]R6NhOOXC42Q01żyrafy [żyrafa]

it’s your turn
it’s your turn

it’s your turnR1efe0Ot8SmRait’s your turn

twoja kolejR1JAqGib4Kw5xtwoja kolej

leaves [leaf]
leaves [leaf]

leaves [leaf]R1d2Gh1qf6B7Wleaves [leaf]

liście [liść]R1ZpIU5EgMl1zliście [liść]

let’s play a game
let’s play a game

let’s play a gameR1BpJgNE5T2tVlet’s play a game

zagrajmy w gręR17IZWL1AzFUrzagrajmy w grę

lions [lion]
lions [lion]

lions [lion]R1U9lafJteJkLlions [lion]

lwy [lew]R1SzrsqOcN1h1lwy [lew]

long necks [long neck]
long necks [long neck]

long necks [long neck]RlCYyQfZkNDVClong necks [long neck]

długie szyje [długa szyja]RoaTJszyTpMjsdługie szyje [długa szyja]

monkeys [monkey]
monkeys [monkey]

monkeys [monkey]RmPqX4UySOgoVmonkeys [monkey]

małpy [małpa]RbEYhBWAc3ABymałpy [małpa]

parrots [parrot]
parrots [parrot]

parrots [parrot]RH0hT9fJwY6SLparrots [parrot]

papugi [papuga]REVtqd5Dw7myBpapugi [papuga]

tails [tail]
tails [tail]

tails [tail]REqRy12t5O8TAtails [tail]

ogony [ogon]R18zPTiXHWZ4Oogony [ogon]

tigers [tiger]
tigers [tiger]

tigers [tiger]R1PQZrFo7KSvZtigers [tiger]

tygrysy [tygrys]R348IK6MtrNPBtygrysy [tygrys]

trunks [trunk]
trunks [trunk]

trunks [trunk]RY9MUFKvk1lRAtrunks [trunk]

trąby [trąba]Rjq9TdbfHde7mtrąby [trąba]

whiskers [whisker]
whiskers [whisker]

whiskers [whisker]RSM8IpLmUgL4Awhiskers [whisker]

wąsy u zwierząt [wąs u zwierzęcia]RjSQgOQawLADmwąsy u zwierząt [wąs u zwierzęcia]

wings [wing]
wings [wing]

wings [wing]RsYvIN3W0DxvRwings [wing]

skrzydła [skrzydło]R1NhKtyXgBHhGskrzydła [skrzydło]

you remember [remember]
you remember [remember]

you remember [remember]R1dYelM4LND1gyou remember [remember]

pamiętacie [pamiętać]R1U3KwIUXa0qupamiętacie [pamiętać]

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0