Grafika przedstawia twarz uśmiechniętej dziewczynki o imieniu Mia oraz dymek z tekstem: <span lang='"en">There are some new things in our classroom: new chairs, new desks and a new pot plant! Where can we put it? Maybe under the projector? Or in the bookcase? What do you think? W naszej klasie pojawiły się nowe rzeczy: nowe krzesła, nowe biurka i nowa roślina doniczkowa! Gdzie możemy ją umieścić? Może pod projektorem? Albo w biblioteczce? Może ty masz jakiś pomysł?
Grafika przedstawia twarz uśmiechniętej dziewczynki o imieniu Mia oraz dymek z tekstem: <span lang='"en">There are some new things in our classroom: new chairs, new desks and a new pot plant! Where can we put it? Maybe under the projector? Or in the bookcase? What do you think? W naszej klasie pojawiły się nowe rzeczy: nowe krzesła, nowe biurka i nowa roślina doniczkowa! Gdzie możemy ją umieścić? Może pod projektorem? Albo w biblioteczce? Może ty masz jakiś pomysł?
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise1
Put the words.
Wstaw wyrazy.
R19rqM4RSbkTz
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja przedstawia wnętrze klasy. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, regały na książki, ławki szkolne oraz zegar nad wejściem, wskazujący godzinę ósmą. Wewnątrz znajdują się dzieci i pani nauczycielka. Emily, Mia, Tony i Patrick stoją przy wejściu, natomiast Olivia stoi przed tablicą i gestykuluje podczas rozmowy. Pani Crow trzyma w ręku doniczkę z kwiatkiem. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia wnętrze klasy. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, regały na książki, ławki szkolne oraz zegar nad wejściem, wskazujący godzinę ósmą. Wewnątrz znajdują się dzieci i pani nauczycielka. Emily, Mia, Tony i Patrick stoją przy wejściu, natomiast Olivia stoi przed tablicą i gestykuluje podczas rozmowy. Pani Crow trzyma w ręku doniczkę z kwiatkiem. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: Look, children! There areThere are… in the classroom.There arenewnewnewdesksdesk [desks]desks and newnewnewchairschair [chairs]chairsin our classroomThere are… in the classroom.in our classroom!
Children: Wow! They are so nice! We like them!
Olivia: Ms Crow, but the bookcasebookcase [bookcases]bookcase is oldoldold. And so is the whiteboardwhiteboardwhiteboard!
Children: Awww…
R34uB5AHm1F581
Ilustracja przedstawia tylną część klasy. Przy ścianie ustawiony jest rząd szafek oraz regał na książki. Pod sufitem podwieszony jest projektor. W dwóch rzędach ustawione zostały ławki szkolne. Po prawej stronie ilustracji, na ścianie wisi tablica z przypiętymi kolorowymi kartkami. Na pierwszym planie, znajduje się pani Crow trzymająca doniczkę z kwiatkiem. Obok pani Crow stoją Olivia oraz Patrick. W oddali znajduje się Mia unosząca palec do góry. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia tylną część klasy. Przy ścianie ustawiony jest rząd szafek oraz regał na książki. Pod sufitem podwieszony jest projektor. W dwóch rzędach ustawione zostały ławki szkolne. Po prawej stronie ilustracji, na ścianie wisi tablica z przypiętymi kolorowymi kartkami. Na pierwszym planie, znajduje się pani Crow trzymająca doniczkę z kwiatkiem. Obok pani Crow stoją Olivia oraz Patrick. W oddali znajduje się Mia unosząca palec do góry. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: Hey, look! There isThere is… in the classroom.There is a newnewnewprojectorprojectorprojectorin the classroomThere is… in the classroom.in the classroom! Wow!
Ms Crow: Yes, that’s right! There is also a new pot plantpot plant [pot plants]pot plant in our classroomclassroomclassroom!
Ms. Crow: Can you help me? Where can we put itWhere can we put it?Where can we put it?
RE2476Za6uetH1
Ilustracja przedstawia tylną część klasy. Przy ścianie ustawiony jest rząd szafek oraz regał na książki. Na regale znajduje się globus. Pod sufitem podwieszony jest projektor. W dwóch rzędach ustawione zostały ławki szkolne. Po prawej stronie ilustracji, na ścianie wisi tablica z przypiętymi kolorowymi kartkami. Na pierwszym planie, znajduje się Emily, Olivia oraz Patrick. W oddali znajduje się Mia oraz pani Crow, ustawiając doniczkę z kwiatkiem na szafce. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia tylną część klasy. Przy ścianie ustawiony jest rząd szafek oraz regał na książki. Na regale znajduje się globus. Pod sufitem podwieszony jest projektor. W dwóch rzędach ustawione zostały ławki szkolne. Po prawej stronie ilustracji, na ścianie wisi tablica z przypiętymi kolorowymi kartkami. Na pierwszym planie, znajduje się Emily, Olivia oraz Patrick. W oddali znajduje się Mia oraz pani Crow, ustawiając doniczkę z kwiatkiem na szafce. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Patrick: I know! Let’s put it underunderunder the projectorprojectorprojector!
Mia: No, not there. The pot plant is too bigbigbig!
RVo2Tm23mWRvd1
Ilustracja przedstawia wnętrze klasy. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, książki na biurku nauczyciela oraz laptop. Pod tablicą ustawione są kolorowe tornistry. Przy biurku znajdują się Pani Crow trzymająca doniczkę z kwiatkiem, Mia oraz Tony. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN .
Ilustracja przedstawia wnętrze klasy. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, książki na biurku nauczyciela oraz laptop. Pod tablicą ustawione są kolorowe tornistry. Przy biurku znajdują się Pani Crow trzymająca doniczkę z kwiatkiem, Mia oraz Tony. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN .
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: Let’s put it on Ms Crow’s deskdesk [desks]desk!
Ilustracja przedstawia prawą stronę klasy. Po lewej stronie ilustracji widoczny jest fragment tablicy, tornistry ułożone w rzędzie na podłodze, mapa świata powieszona na ścianie oraz biurko nauczyciela ze stosem książek. Za biurkiem stoi pani Crow ustawiająca doniczkę z kwiatkiem na parapecie. Wokół pani Crow stoją dzieci. Emily oraz Tony prowadzą dialog. Patrick stoi przy tablicy a Olivia i Mia stoją przy ławkach szkolnych. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia prawą stronę klasy. Po lewej stronie ilustracji widoczny jest fragment tablicy, tornistry ułożone w rzędzie na podłodze, mapa świata powieszona na ścianie oraz biurko nauczyciela ze stosem książek. Za biurkiem stoi pani Crow ustawiająca doniczkę z kwiatkiem na parapecie. Wokół pani Crow stoją dzieci. Emily oraz Tony prowadzą dialog. Patrick stoi przy tablicy a Olivia i Mia stoją przy ławkach szkolnych. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Tony: Let’s put it ononon the windowwindow [windows]window!
Ilustracja przedstawia wnętrze klasy. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, regały na książki, ławki szkolne oraz zegar nad wejściem, wskazujący godzinę ósmą. Wewnątrz znajdują się dzieci: Mia, Tony, Emily, Olivia, Patrick i pani nauczycielka. Pani Crow ustawia doniczkę z kwiatkiem na regale obok tablicy. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN .
Ilustracja przedstawia wnętrze klasy. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, regały na książki, ławki szkolne oraz zegar nad wejściem, wskazujący godzinę ósmą. Wewnątrz znajdują się dzieci: Mia, Tony, Emily, Olivia, Patrick i pani nauczycielka. Pani Crow ustawia doniczkę z kwiatkiem na regale obok tablicy. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN .
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Emily: Let’s put it ononon the bookcasebookcase [bookcases]bookcase!
Children and Ms Crow: No! Not there!
RO0bXoaUpysZV1
Ilustracja przedstawia prawą stronę klasy. Po lewej stronie ilustracji widoczny jest fragment tablicy, tornistry ułożone w rzędzie na podłodze, mapa świata powieszona na ścianie oraz biurko nauczyciela ze stosem książek. Za biurkiem stoi pani Crow ustawiająca doniczkę z kwiatkiem na podłodze. Wokół pani Crow stoją dzieci: Mia, Tony, Emily, Olivia, Patrick. Mia i Olivia stojące przy ławkach szkolnych, prowadzą dialog z panią Crow. Patrick, Tony oraz Emily stoją przy tablicy. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Zasób RO0bXoaUpysZV "" Brak pliku manifest.json w paczce
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: Ms. Crow, where can we put the pot plantpot plant [pot plants]pot plant?
Ms Crow: Our classroomclassroomclassroom is big. Let’s put it ononon the floorfloorfloor, next tonext tonext to the windowswindow [windows]windows!
Olivia: Cool, that’s a great idea!
1 Źródło: KamilaWichrowska, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1DHIAOjNx8ZG
Ilustracja przedstawia tabelę z przykładami liczby pojedynczej i mnogiej w języku angielskim. W lewym górnym rogu znajduje się ikona książki i mózgu. Obok ikony znajduje się napis Zapamiętaj. W nagłówku znajduje się tekst w języku polskim: Liczbę mnogą od rzeczowników w języku angielskim, tworzymy dodając na końcu wyrazu -s. Tabela składa się z dwóch kolumn i sześciu wierszy. Pierwsza kolumna podpisana jest jako liczba pojedyncza. Druga kolumna podpisana jest jako liczba mnoga. W kolejnych wierszach znajduje się słowo w języku angielskim oraz niewielka ilustracja.
W wierszu drugim, w kolumnie z liczbą pojedynczą jest to: bookcase. Ilustracja przedstawia regał na książki. W drugiej kolumnie z liczbą mnogą jest to: bookcases. Ilustracja przedstawia dwa regały na książki.
W wierszu trzecim, w kolumnie z liczbą pojedynczą jest to: chair. Ilustracja przedstawia krzesło. W drugiej kolumnie z liczbą mnogą jest to: chairs. Ilustracja przedstawia dwa krzesła.
W wierszu czwartym, w kolumnie z liczbą pojedynczą jest to: desk. Ilustracja przedstawia biurko. W drugiej kolumnie z liczbą mnogą jest to: desks. Ilustracja przedstawia dwa biurka.
W wierszu piątym, w kolumnie z liczbą pojedynczą jest to: pot plant. Ilustracja przedstawia kwiatek w doniczce. W drugiej kolumnie z liczbą mnogą jest to: pot plants. Ilustracja przedstawia dwie doniczki z kwiatami. W wierszu szóstym, w kolumnie z liczbą pojedynczą jest to: whiteboard. Ilustracja przedstawia białą tablicę szkolną. W drugiej kolumnie z liczbą mnogą jest to: whiteboards. Ilustracja przedstawia dwie białe tablice szkolne.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
RLJwmafi4v7r7
Ilustracja przedstawia zbiór rzeczy na które należy zwrócić uwagę. W lewym górnym rogu, znajduje się Ikona kartki papieru z lupą. Obok ikony znajduje się napis: Zwróć uwagę. Treść zbioru, podzielona jest na dwa wiersze. W każdym wierszu, znajduje się niewielka ikona z lupą. W pierwszym wierszu, znajduje się tekst w języku polskim o treści: Jeśli chcesz powiedzieć że w klasie jest jakaś pojedyncza rzecz, użyj sformułowania: There is. Poniżej znajdują się dwa przykłady w języku angielskim oraz ich tłumaczenie na język polski. Treść pierwszego przykładu brzmi: There is a pot plant in the classroom. W klasie jest roślina doniczkowa. Poniżej znajduje się drugi przykład. There is a whiteboard in the classroom. W klasie jest tablica. W drugim wierszu znajduje się tekst w języku polskim o treści: Jeśli chcesz powiedzieć, że w klasie jest więcej niż jedna rzecz - a więc chcesz użyć liczby mnogiej - skorzystaj ze sformułowania there are. Poniżej znajdują się dwa przykłady w języku angielskim oraz ich tłumaczenia na język polski. Treść pierwszego przykładu brzmi: There are chairs in the classroom. W klasie są krzesła.Treść drugiego przykładu brzmi. There are windows in the classroom. W klasie są okna.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise2
Match.
Połącz.
RRPO2d56itkp3
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.