bg‑azure
R1CpHHZeYECxZ
Grafika przedstawia twarz uśmiechniętej dziewczynki o imieniu Mia oraz dymek z tekstem: <span lang='"en">There are some new things in our classroom: new chairs, new desks and a new pot plant! Where can we put it? Maybe under the projector? Or in the bookcase? What do you think? W naszej klasie pojawiły się nowe rzeczy: nowe krzesła, nowe biurka i nowa roślina doniczkowa! Gdzie możemy ją umieścić? Może pod projektorem? Albo w biblioteczce? Może ty masz jakiś pomysł?
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 1

Put the words.

Wstaw wyrazy.

R19rqM4RSbkTz
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 1

Do the puzzle. Listen and repeat.RVlfir22lNzQtDo the puzzle. Listen and repeat.

Ułóż puzzle. Posłuchaj i powtórz.R1QBos5eZexFkUłóż puzzle. Posłuchaj i powtórz.

RKf9ArWgb0lAx
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

It’s a new pot plant.RyQDAooUD6QxMIt’s a new pot plant.

1
Kamila Wichrowska

Look and listen.R79I37zC5yEyLLook and listen.

Popatrz i posłuchaj.R1BRfAcRi9Z2OPopatrz i posłuchaj.

R1HMQEF7OA7CA1
Ilustracja przedstawia wnętrze klasy. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, regały na książki, ławki szkolne oraz zegar nad wejściem, wskazujący godzinę ósmą. Wewnątrz znajdują się dzieci i pani nauczycielka. Emily, Mia, TonyPatrick stoją przy wejściu, natomiast Olivia stoi przed tablicą i gestykuluje podczas rozmowy. Pani Crow trzyma w ręku doniczkę z kwiatkiem. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R34uB5AHm1F581
Ilustracja przedstawia tylną część klasy. Przy ścianie ustawiony jest rząd szafek oraz regał na książki. Pod sufitem podwieszony jest projektor. W dwóch rzędach ustawione zostały ławki szkolne. Po prawej stronie ilustracji, na ścianie wisi tablica z przypiętymi kolorowymi kartkami. Na pierwszym planie, znajduje się pani Crow trzymająca doniczkę z kwiatkiem. Obok pani Crow stoją Olivia oraz Patrick. W oddali znajduje się Mia unosząca palec do góry. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RE2476Za6uetH1
Ilustracja przedstawia tylną część klasy. Przy ścianie ustawiony jest rząd szafek oraz regał na książki. Na regale znajduje się globus. Pod sufitem podwieszony jest projektor. W dwóch rzędach ustawione zostały ławki szkolne. Po prawej stronie ilustracji, na ścianie wisi tablica z przypiętymi kolorowymi kartkami. Na pierwszym planie, znajduje się Emily, Olivia oraz Patrick. W oddali znajduje się Mia oraz pani Crow, ustawiając doniczkę z kwiatkiem na szafce. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RVo2Tm23mWRvd1
Ilustracja przedstawia wnętrze klasy. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, książki na biurku nauczyciela oraz laptop. Pod tablicą ustawione są kolorowe tornistry. Przy biurku znajdują się Pani Crow trzymająca doniczkę z kwiatkiem, Mia oraz Tony. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN .
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R1PW2l7NSnG5M1
Ilustracja przedstawia prawą stronę klasy. Po lewej stronie ilustracji widoczny jest fragment tablicy, tornistry ułożone w rzędzie na podłodze, mapa świata powieszona na ścianie oraz biurko nauczyciela ze stosem książek. Za biurkiem stoi pani Crow ustawiająca doniczkę z kwiatkiem na parapecie. Wokół pani Crow stoją dzieci. Emily oraz Tony prowadzą dialog. Patrick stoi przy tablicy a Olivia Mia stoją przy ławkach szkolnych. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RhtVMtmvnjpVn1
Ilustracja przedstawia wnętrze klasy. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, regały na książki, ławki szkolne oraz zegar nad wejściem, wskazujący godzinę ósmą. Wewnątrz znajdują się dzieci: Mia, Tony, Emily, Olivia, Patrick i pani nauczycielka. Pani Crow ustawia doniczkę z kwiatkiem na regale obok tablicy. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN .
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RO0bXoaUpysZV1
Zasób RO0bXoaUpysZV ""
Brak pliku manifest.json w paczce
TRANSCRIPTazurewhite
1 Źródło: Kamila Wichrowska, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1DHIAOjNx8ZG
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
RLJwmafi4v7r7
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Match.

Połącz.

RRPO2d56itkp3
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2

Look and match.R1a3UFXU4o40qLook and match.

Popatrz i połączRAGkc5wp72pfmPopatrz i połącz.

RAljmmIhmMa8N
Źródło: GroMar Sp. z o.o. 2022, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 3

Choose the correct answer.

Wybierz właściwą odpowiedź.

RGgUZJXrmIyi0
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Look and choose.RVeBvFHVLBeUJLook and choose.

Popatrz i wybierz.ReTppGmt08TofPopatrz i wybierz.

Słownik

big
big

bigRQPyZ61HfEE7Ybig

duży/dużaRhaZGTzkBQDWfduży/duża

bookcase [bookcases]
bookcase [bookcases]

bookcase [bookcases]Rh7pvnxtvl5ZXbookcase [bookcases]

biblioteczka na książki [biblioteczki na książki]R1TaBxzw3Orbnbiblioteczka na książki [biblioteczki na książki]

but
but

butR8iZrbAQvFc9Ibut

aleREfIUm44CSYGPale

classroom
classroom

classroomR1JlAkSsV4dtNclassroom

klasa (pomieszczenie)RpZ2o0E1AcksQklasa (pomieszczenie)

chair [chairs]
chair [chairs]

chair [chairs]R8122LxHlziiKchair [chairs]

krzesło [krzesła]R1VLyko5ONYtZkrzesło [krzesła]

cool
cool

coolROZWIL2b3arIWcool

superR1cVygYoe5dVRsuper

desk [desks]
desk [desks]

desk [desks]RRaHm8ddOiqgkdesk [desks]

biurko [biurka]R9fohpeHnCw4kbiurko [biurka]

floor
floor

floorRKDOxyOu8x9rlfloor

podłogaRctCRbTcF3Uf5podłoga

great
great

greatRcJbTVa5BE12Igreat

świetny/świetnaRhFSybJD3KE3dświetny/świetna

idea
idea

ideaRRAfABR9hPdJhidea

pomysłRRp6H81kr6Puvpomysł

in
in

inR3SHSNRazJW57in

wR5HwsJEKK6iUFw

It is not a good idea.
It is not a good idea.

It is not a good idea.R14hHiaWB2UeJIt is not a good idea.

To nie jest dobry pomysł.Rk0xqUec4eOp7To nie jest dobry pomysł.

know
know

knowR1LF9zbAU8zsRknow

wiedziećRR7XGHkddZOTrwiedzieć

new
new

newRHuDXW3cJKipJnew

nowy/nowaRQrrjKwj5vlyenowy/nowa

next to
next to

next toRhvAO2PfiWF2Snext to

obokRlJwOOvBAVzJfobok

old
old

oldR12K702seYV64old

stary/staraRyig94zuusLqcstary/stara

on
on

onRAW37YS5hkPy7on

naRbbN3jdik7ciUna

open
open

openR6boxuTWwz8qxopen

otworzyćRxplvSLrCNJNPotworzyć

our
our

ourR102bUfZ4CvH0our

nasz/naszaRxRG7K5M9nHNRnasz/nasza

pot plant [pot plants]
pot plant [pot plants]

pot plant [pot plants]RBDRRT7ApTWLCpot plant [pot plants]

roślina doniczkowa [rośliny doniczkowe]R1cBiHhy6dhbFroślina doniczkowa [rośliny doniczkowe]

projector
projector

projectorR1Dx5GqnSuVYpprojector

projektorR1Kl7j6bhfVhzprojektor

put
put

putR5bwgmur1e5nIput

położyć, postawićR17FNbU65mZxipołożyć, postawić

small
small

smallRt2OXD3fa03K3small

mały/małaRzdO385fZEwGLmały/mała

That’s a great idea!
That’s a great idea!

That’s a great idea!R1ajbGXC1uPT2That’s a great idea!

To świetny pomysł!RP9lmZjw87mKNTo świetny pomysł!

The desk is too small.
The desk is too small.

The desk is too small.R1Zg1y1zTYydaThe desk is too small.

Biurko jest za małe.R1I3gIpjS9PnaBiurko jest za małe.

There are… in the classroom.
There are… in the classroom.

There are… in the classroom.RVTpPkDfkfD9GThere are… in the classroom.

W klasie są…RVevDPx0Bep4QW klasie są…

There is… in the classroom.
There is… in the classroom.

There is… in the classroom.RQf7KjtIOkfTGThere is… in the classroom.

W klasie jest…R16m0o8sjZSdaW klasie jest…

under
under

underRLyYekMO0uVAKunder

podRoPGFyBpRMt2vpod

we won’t open the window
we won’t open the window

we won’t open the windowR1Ar7cbewKZbRwe won’t open the window

nie otworzymy oknaRzsnHTsfg7TCWnie otworzymy okna

Where can we put it?
Where can we put it?

Where can we put it?RH97Nwd6o18u3Where can we put it?

Gdzie możemy ją umieścić?R1XZuuBUUdw2QGdzie możemy ją umieścić?

whiteboard
whiteboard

whiteboardRonhllzN1pRHlwhiteboard

tablicaRBsozXkuB3M5Ytablica

window [windows]
window [windows]

window [windows]R1YgnBsxJoel2window [windows]

okno [okna]R1HgnbMGBXVBLokno [okna]

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0