Wyobraźmy sobie, że zamierzamy stworzyć pewną aplikację, która wydaje się być czymś zupełnie nowym na rynku. Mamy już rozpisaną jej strukturę oraz cały plan biznesowy, możliwe korzyści, zyski itd. Jedynym czynnikiem, który nadal pozostaje poza naszym zasięgiem, są fundusze na zrealizowanie tego pomysłu. W związku z tym wybieramy się do pewnej firmy, aby przedstawić nasz pomysł inwestorom, z nadzieją, że pomogą nam oni w sfinansowaniu naszego przedsięwzięcia. Aby przekonać ich do podjęcia ryzyka związanego z inwestycją, musimy zaprezentować naszą aplikację w jak najkorzystniejszym świetle i w sposób możliwie atrakcyjny. Jak to zrobić?

Przykład 1

Pomysł, który chcemy zaprezentować, to aplikacja służąca do spotykania się ze znajomymi. Za jej pomocą możemy jednym kliknięciem wysyłać powiadomienie innym dodanym użytkownikom, że wybieramy się aktualnie do konkretnego miejsca (np. restauracja, pub, kawiarnia), gdzie mogą oni do nas dołączyć.

Przygotowania

Zanim zaczniemy proces tworzenia naszej prezentacji, musimy przejść przez kilka etapów przygotowań. Pierwszym z nich będzie określenie naszego audytorium.

Audytorium

Możemy z całą pewnością założyć, że w tym wypadku nasze audytorium będzie się diametralnie różniło od tego, przed jakim mieliśmy już okazję występować, np. wygłaszając prezentację przed klasą lub podczas innych przemówień publicznych. Wtedy bowiem nasza widownia składała się najczęściej z kilkunastu lub kilkudziesięciu osób, które podczas naszego wykładu pełniły raczej bierną rolę.

Tutaj natomiast możemy się spodziewać, że odbiorcami naszej prezentacji będzie najwyżej kilka osób, a do tego będzie to widownia czynna, czyli dociekliwa, zadająca przy tym mnóstwo szczegółowych pytań. Musimy więc być na to przygotowani.

Możemy bezpiecznie założyć, iż nasze audytorium składać się będzie z 3‑5 osób, w przedziale wiekowym 30 - 40 lat. Co ważne, takie określenie wieku odbiorców pozwoli nam na przedstawienie aplikacji również z ich własnej perspektywy, nawet pomimo faktu, iż nie jest to grupa docelowa. Pomoże nam to również we wprowadzeniu odpowiedniej narracji, która jest podstawą dobrej prezentacji.

Audytorium – kwestie techniczne

Odnośnie do spraw technicznych dotyczących miejsca, w którym przyjdzie nam wygłaszać prezentację, możemy się spodziewać, że będzie to najprawdopodobniej pokój konferencyjny z projektorem. Tutaj jedynym ważnym aspektem będzie informacja, iż takie projektory pracują najczęściej w formacie 16:9 – musimy to zatem uwzględnić podczas tworzenia naszej prezentacji multimedialnej.

Dodatkowym aspektem będzie również czas, do jakiego powinniśmy dostosować nasze wystąpienie. Zazwyczaj powinniśmy się zmieścić w granicach od 30 minut do godziny, aczkolwiek byłoby dobrze, gdybyśmy posiadali takową informację jeszcze przed przystąpieniem do tworzeniem prezentacji.

Zarys prezentacji

Następnym krokiem będzie stworzenie prostego zarysu naszej prezentacji, czyli wypisanie najważniejszych aspektów, które zamierzamy umieścić w późniejszej fazie pracy. Możemy to wykonać przy użyciu prostej mapy myśli, takiej jak ta:

RTVObCWNSViyC1
Mapa myśli. Lista elementów:
  • Nazwa kategorii: aplikacja do spotykania się[br] ze znajomymi
    • Elementy należące do kategorii aplikacja do spotykania się[br] ze znajomymi
    • Nazwa kategorii: jaki problem rozwiązuje?
      • Elementy należące do kategorii jaki problem rozwiązuje?
      • Nazwa kategorii: możemy spotkać [br]naszych znajomych, [br]którzy również [br]wybrali się „na miasto"
      • Nazwa kategorii: nie musimy [br]zapraszać pojedynczo[br] każdego ze znajomych
        • Elementy należące do kategorii nie musimy [br]zapraszać pojedynczo[br] każdego ze znajomych
        • Nazwa kategorii: jeśli ktoś chce [br]przyjść, akceptuje[br] zaproszenie w aplikacji
        • Nazwa kategorii: jeśli ktoś nie chce[br]przyjść, odrzuca[br]zaproszenie [br]w aplikacji
        • Koniec elementów należących do kategorii nie musimy [br]zapraszać pojedynczo[br] każdego ze znajomych
        Koniec elementów należących do kategorii jaki problem rozwiązuje?
    • Nazwa kategorii: nazwa
    • Nazwa kategorii: grupa docelowa
      • Elementy należące do kategorii grupa docelowa
      • Nazwa kategorii: 18+ lat, z uwagi [br]na zanikanie znajomości,[br] trudności ze[br] znalezieniem [br]czasu
      • Koniec elementów należących do kategorii grupa docelowa
    • Nazwa kategorii: co ją wyróżnia[br] pośród komercyjnych[br] aplikacji[br] społecznościowych?
    • Nazwa kategorii: zyski
    • Nazwa kategorii: jej struktura – [br]algorytm wyszukiwania[br] najbliżej położonych[br] znajomych dzięki [br]udostępnianej [br]przez nich lokalizacji
    • Nazwa kategorii: w jaki sposób działa?
      • Elementy należące do kategorii w jaki sposób działa?
      • Nazwa kategorii: wbudowany czat
      • Nazwa kategorii: dodawanie znajomych
      • Nazwa kategorii: udostępnianie swojej[br]lokalizacji znajomym
      • Nazwa kategorii: wysyłanie powiadomień[br]do wybranych lub[br]wszystkich znajomych
      • Koniec elementów należących do kategorii w jaki sposób działa?
      Koniec elementów należących do kategorii aplikacja do spotykania się[br] ze znajomymi
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Tak stworzona mapa myśli posłuży nam jako podstawa podczas tworzenia prezentacji. Po jej ukończeniu będziemy mogli przejść do ostatniego etapu przygotowań, czyli do omówienia struktury samego multimedium.

Struktura prezentacji multimedialnej

Przed rozpoczęciem właściwej pracy warto zastanowić się nad jedną ważną kwestią, tj. strukturą prezentacji. To nic innego jak znany nam podział na wstęp – rozwinięcie – zakończenie. Takie rozdzielenie pozwoli uniknąć chaosu oraz pomoże w rozmieszczeniu slajdów.

Zobaczmy zatem, jak to wygląda w praktyce.

Wstęp

We wstępie powinniśmy ująć istotną rolę naszego pomysłu, tj. określić, w jaki sposób poprawi ona aktualną sytuację. Do każdego rodzaju prezentacji możemy użyć następującego schematu:

R1MhUqjQ21vfR
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W odniesieniu do naszej aplikacji istotą wstępu będzie tym samym stwierdzenie, że przy obecnym tempie życia ludzie mają coraz mniejsze możliwości uczestniczenia w życiu towarzyskim (sytuacja przed pomysłem). Dzięki naszej aplikacji, pozwalającej na łatwe umawianie spotkań (pomysł), użytkownicy będą w stanie poprawić ten stan rzeczy, a my (pomysłodawca oraz inwestorzy) osiągniemy zysk (sytuacja po wdrożeniu pomysłu).

Taki wstęp przedstawia nasz pomysł w bardzo pozytywnym świetle – wyżej wspomniane zdanie, to tzw. sytuacja win‑win (żadna strona nie traci, a obie zyskują). Co prawda, na tym etapie jedyną stroną, która może potencjalnie stracić, jest inwestor (z uwagi na jego wkład finansowy). Gdybyśmy zatem do końca naszej prezentacji przedstawiali nasz pomysł w kategoriach „leku na całe zło”, inwestor mógłby zacząć mieć ogromne wątpliwości i doszukiwać się pewnego podstępu lub oszustwa. Byłby on również skłonny dopytywać o najmniejsze szczegóły, tak aby zdemaskować naszą manipulację (nawet w przypadku, gdybyśmy nie mieli niczego do ukrycia).

Dlatego też ogromnie ważnym aspektem prezentacji powinien być balans i ukazywanie potencjalnych mankamentów naszego pomysłu... A następnie natychmiastowe ich rozwiązywanie.

Rozwinięcie

W przypadku rozwinięcia naszym głównym zadaniem będzie narracyjne dopasowanie potencjalnych problemów oraz propozycji ich rozwiązywania. Dzięki temu zachowamy płynność wypowiedzi, pokazując jednocześnie, że przychodzimy z pomysłem przemyślanym. Inwestor zauważy również, iż mamy świadomość pewnych możliwych komplikacji, ale jesteśmy gotowi stawić im czoła. Schemat rozwinięcia prezentuje się następująco:

ROwkDiL8ZhWAA
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

A teraz zobaczmy, jak taka narracja mogłaby wyglądać w praktyce. Co ważne, pytania postawione w tym wypadku przez inwestora mogłyby być również – po lekkiej modyfikacji – pytaniami retorycznymi, które zadawalibyśmy sami w celu podtrzymania płynności wypowiedzi.

Przyjrzyjmy się zatem pierwszemu problemowi.

Aplikacja zapowiada się świetnie, ale w zasadzie do kogo byłaby ona skierowana?

Jest to trafne pytanie. Podczas przedstawiania produktu nie możemy bowiem nastawiać się na odpowiedź, iż nasza aplikacja jest „dla wszystkich”. Co prawda każda osoba mogłaby z niej korzystać, natomiast zdefiniowanie głównego targetu (czyli grupy docelowej) pozwoli nam w przyszłości przygotować np. adekwatną promocję produktu.

Odpowiedź powinna wyglądać tak:

Naszym głównym targetem byłaby grupa wiekowa w przedziale 18‑30 lat. Ze wstępnych analiz wynika, iż to na ten wiek przypada największy odsetek utraconych kontaktów. Osoby w tym wieku nie mają czasu, aby podtrzymywać każdą relację z czasów szkolnych/studenckich, a jednocześnie bardzo chętnie odświeżyłyby pewne znajomości. Głównym problemem, który to utrudnia, jest zazwyczaj wzajemne dopasowanie się pod względem dostępności terminów. Zdarza się, że osoba A ma wolny wieczór, kiedy osoba B jest w tym terminie zajęta. Wówczas przy pomocy naszej aplikacji w łatwy sposób wyślemy zaproszenie na spotkanie do osób C, D, E itd., które być może mają akurat czas, aby się spotkać.

Pierwszy problem został zatem rozwiązany. Przy okazji pokazaliśmy, jak działa aplikacja. Mając jednak na uwadze, iż możemy trafić na dociekliwego inwestora, warto przygotować się na następujące pytanie:

Dobrze, ale dlaczego osoby te miałyby nie skorzystać z popularnych portali społecznościowych, takich jak Facebook lub Instagram? Tam również posiadają swoje grono znajomych oraz czat, dzięki któremu mogą się ze sobą kontaktować.

Na podobną kwestię mamy już opracowaną odpowiedź. Ten fakt uwzględniliśmy bowiem podczas tworzenia zarysu prezentacji:

Tak to prawda, jednak należy zwrócić uwagę, iż nasza aplikacja skierowana jest na prosty komunikat do odbiorców: „Mam dziś wolny wieczór i wybieram się na kawę w miejsce X – masz ochotę dołączyć?”. Wówczas odbiorca ma do wyboru dwie opcje: TAK/NIE, po czym w przypadku zaakceptowania, może omówić szczegóły przy użyciu wbudowanego czatu – w przeciwnym razie, nadawca dostaje szybki komunikat zwrotny o odmowie. Dodatkowo, komunikat mógłby być wysyłany do dużej liczby osób – rola nadawcy sprowadzałaby się natomiast do wybrania: rodzaju aktywności, miejsca oraz czasu spotkania. Taki proces, w przypadku wymienionych portali, zająłby o wiele więcej czasu.

Kolejny problem zażegnany, a nam udało się przy tym dodać parę szczegółów na temat funkcjonowania aplikacji. Przechodzimy zatem do ostatniego przykładowego problemu:

Świetnie, a w jaki sposób aplikacja miałaby na siebie zarabiać?

W tym przypadku wprowadzimy model istniejący już w popularnych portalach społecznościowych, czyli reklamy umieszczone w sposób nieinwazyjny dla użytkownika, np. pomiędzy relacjami w aplikacji. Dodatkowo możemy wprowadzić system współpracy z restauracjami, kawiarniami itd. Dzięki czemu użytkownicy mogliby być informowani na bieżąco o aktualnych wydarzeniach lub promocjach.

Tutaj również odpowiadamy na pytanie inwestora, a jednocześnie rozwijamy przy okazji pewne kwestie, chociażby takie jak wzajemna promocja na linii obiekt rozrywkowy – aplikacja, a także możliwe wprowadzenie dodatkowych opcji (relacji).

Ważne!

Wprowadzenie tego typu narracji (problem – rozwiązanie) pozwala nam na swobodne przechodzenie do kolejnych tematów omówienia produktu, dzięki czemu nasza prezentacja pozostanie spójna.

Zakończenie

W zakończeniu możemy przeprowadzić podsumowanie informacji o naszej aplikacji, w którym zawrzemy takie elementy, jak:

  • sondaż ukazujący zainteresowanie naszą aplikacją wśród użytkowników,

  • wstępne prognozy zysków,

  • informację, gdzie zamierzamy udostępnić naszą aplikację do pobrania (Google Play, App Store lub oddzielna strona naszej aplikacji),

  • informację, na jaki rynek zamierzamy wprowadzić aplikację (krajowy lub międzynarodowy).

A na koniec możemy jeszcze raz przedstawić kluczowe aspekty projektu, np. w formie krótkiej infografiki.

Ważne!

Jak narracja wpływa na odbiór prezentacji?

Podczas tworzenia prezentacji, musimy położyć olbrzymi nacisk na ciekawą formę narracji. Jeżeli nie zastosujemy się do tego punktu, odbiorca nie zainteresuje się naszym produktem. Zachowanie równowagi pomiędzy zaciekawieniem a wartościami merytorycznymi, pozwoli na osiągnięcie pożądanego skutku.

Staraj się tym samym wpleść do prezentacji pewne historie, ciekawostki lub anegdoty związane z omawianym tematem, dzięki czemu stworzysz sobie idealne podłoże pod część merytoryczną.

Pamiętaj, że slajdy powinny służyć jedynie graficznemu przedstawieniu pewnych zagadnień lub haseł.

Tworzenie prezentacji

Swoją prezentację możemy rozpocząć od slajdu opatrzonego naszym imieniem i nazwiskiem, opisującego to, o czym będziemy rozmawiać, dlaczego tak bardzo zależy nam na realizacji naszego pomysłu, dlaczego jest oryginalny... Nie brzmi to jednak zachęcająco dla odbiorców.

Ale możemy również rozpocząć w znacznie bardziej intrygujący sposób, np. pokazując na środku slajdu ikonę kanapy.

R1REFlvNmV3GH
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Następnie zacząć:

Drodzy państwo, oto moja kanapa, na której przesiedziałem od godziny 18.00 do 21.00, próbując umówić się na spotkanie z którymś z moich znajomych.

RplRpSqnJoPAY
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

A oto przykładowe odpowiedzi, które dostałem po czasie.

RSEObSNgmq4es
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W tej anegdocie odnosimy się w humorystyczny sposób do sytuacji z życia codziennego, dzięki czemu nakreślamy odbiorcy problem. W kolejnym slajdzie przechodzimy do puenty historii:

To również jest moja kanapa.

R1LNGoDbNaIg2
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

To moi znajomi, których zaprosiłem do siebie po tym, jak spotkaliśmy się przypadkowo w tę samą noc na koncercie, o którym dowiedziałem się jedynie za sprawą moich dość cienkich ścian.

RS8KrvgAu9CM9
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po takim anegdotycznym wstępie błyskawicznie przechodzimy do określenia problemu oraz tego, w jaki sposób nasza aplikacja może ten problem rozwiązać.

Po spotkaniu moją uwagę przykuły dwie kwestie: losowość tego zdarzenia oraz to, że czas poświęcony na samą próbę umówienia spotkania (które nie doszło do skutku) znacznie przewyższał czas spędzony w towarzystwie znajomych.

Rl3pf6X1u6C2O
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Wypowiedź przedstawiamy na slajdzie prostą grafiką z hasłami, dzięki czemu zilustrujemy odbiorcy sens całego wywodu. Następnie prezentujemy, w jaki sposób mogłaby wyglądać ta sama sytuacja po zaimplementowaniu naszego pomysłu:

A teraz zastanówmy się, jak mógłby wyglądać ten wieczór w świecie idealnym.

RuHIvaqxuUv66
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W świecie idealnym, siedząc wygodnie na kanapie, około godz. 18.00, przy użyciu prostej aplikacji wysłałbym propozycję spotkania do wszystkich znajomych. Po zaledwie kilku minutach dostałbym odpowiedzi w formie TAK/NIE.

Na podanym slajdzie opisujemy, w jaki sposób mogłoby wyglądać życie w świecie idealnym, czyli innymi słowy – po wdrożeniu naszego pomysłu (przypomnij sobie schemat wstępu). Teraz przyjdzie moment na właściwe zaprezentowanie naszego produktu:

Przedstawiam państwu MeetApp*, czyli aplikację do umawiania spotkań.*

Ryal8LiLstvcd
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Slajd prezentujący nasz produkt powinien być prosty, chwytliwy oraz zapadający w pamięć. Dobrym pomysłem jest zaprezentowanie hasła reklamowego, które będzie odnosiło się do aplikacji. W tym wypadku posłużyliśmy się dwuznacznością: „A co powiesz na... MeetApp” – jest zachętą do wypróbowania aplikacji, a zarazem brzmi jak propozycja spotkania (MeetApp czyta się identycznie jak angielskie słowo meetup, które oznacza właśnie „spotkanie”).

Ważne!

W slajdach prezentujących produkt stawiaj na estetykę oraz minimalizm. Każdy slajd ma bowiem pełnić jedynie funkcję przyciągania uwagi odbiorcy (tak jak robi to np. billboard). Zauważ, że na takich grafikach widnieje zazwyczaj jedynie zdjęcie oraz jedno krótkie hasło.

Ciekawostka

Aby znaleźć estetyczne grafiki do zilustrowania swojej prezentacji lub wykorzystania w roli tła, odwiedź strony z darmowymi zdjęciami (tzw. stock photos), z których możesz korzystać na własny użytek.

Aplikacja MeetApp bazuje na prostocie oraz intuicyjności, a oto jej główne założenia:

Roy7jqJcOb9Ke
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W tym slajdzie prezentujemy produkt, stosując ogólnikowe hasła, by zaciekawić odbiorcę. W kolejnych slajdach postaramy się bardziej szczegółowo omówić najważniejsze kwestie związane z naszą aplikacją.

RSVBpXS3IU3PS
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Poprzednie slajdy miały zwrócić uwagę odbiorcy – teraz możemy to wykorzystać i szczegółowo omówić jeden z filarów naszej aplikacji. Jednocześnie zauważ, że nawet pomimo tego, iż jest to slajd merytoryczny, nie jest on przepełniony treścią i porusza jedynie kluczowe aspekty produktu. Cała reszta powinna zostać dopowiedziana.

Kultura na wyciągnięcie ręki.

RC8O7kzzdSWQi
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Wykorzystanie kilku zdjęć ukazujących różnorodne miejsca i aktywności dodaje w tym przypadku dynamiki oraz klimatu – slajd ten zostanie przez odbiorcę zapamiętany pozytywnie, gdyż z takimi właśnie emocjami kojarzą się powyższe formy rozrywki. Dodatkowo na samym środku dodajemy prosty przekaz, tzw. call‑to‑actioncall‑to‑actioncall‑to‑action, który zachęca odbiorcę do wypróbowania naszej aplikacji.

R19nFKMfOpDw2
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W tym wypadku również przechodzimy do merytorycznego omówienia funkcji naszej aplikacji. Po wstępnym przedstawieniu produktu przychodzi czas na zastosowanie wspomnianej w części teoretycznej narracji problem‑rozwiązanie.

W przypadku slajdów problemowych dobrym pomysłem będzie przedstawianie ich w formie prostych haseł, np.:

RAZaGxnJUNnNE
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Następnie warto pokazywać slajdów‑rozwiązania w formie wykonanych zadań.

Na przedstawionym przykładzie widzimy proste komunikaty – wybrana grupa wiekowa, która jest naszym celem (inaczej targetem), następnie strzałka, która w domyśle dopowiada pytanie: Dlaczego ta grupa jest naszym celem? – a na końcu krótkie argumenty, będące odpowiedzią na to pytanie.

R12SBdzbViVG6
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W tym miejscu mogłoby paść wspomniane w części teoretycznej pytanie inwestora:

Czym ta aplikacja różni się od portali i aplikacji konkurencji?

My natomiast moglibyśmy z łatwością przedstawić to w prostej formie graficznej – uwydatniając aspekty, w których nasza aplikacja góruje nad konkurencją.

R1adQGcTLY2xa
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RUJFw2f3k7wRH
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ważnym elementem tego typu porównań jest hasłowe przedstawienie kluczowych aspektów naszej aplikacji, wyróżniczjących ją wśród konkurencji.

Przechodząc do kolejnego problemu – ponawiamy wcześniej omówiony schemat.

Ro60HSXFBfjGJ
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R130nNofVsECt
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W tym wypadku stosujemy jeszcze wykres, który pokazuje namacalne dowody na opłacalność naszej aplikacji. Choć jest to jedynie prognoza (oczywiście nawet prognoza musi posiadać realne podstawy), odbiorca będzie dużo bardziej skłonny uwierzyć w powodzenie tej inwestycji (a taki jest nasz główny cel – przekonanie odbiorcy).

R1MWtkVsyvbnW
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przechodzimy tym samym do ostatniego problemu, który zamierzamy omówić, czyli tego, w jaki sposób nasza aplikacja miałaby pojawić się na rynku.

RK7oI8elRpsqy
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Biorąc pod uwagę potencjał naszej aplikacji, zdecydowaliśmy się na wdrożenie jej na rynek międzynarodowy.

Mamy zarazem świadomość, iż stworzenie map kulturowych w każdym możliwym mieście już na starcie jest celem niewykonalnym, dlatego podjęliśmy decyzję o stopniowym dodawaniu nowych, mniejszych lokacji wraz z rozwojem naszego produktu.

RhLyNbxEeLyZw
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Tym samym, przedstawiliśmy inwestorowi nasz cel początkowy, czyli stworzenie map kulturalnych w największych miastach (przykładowo w stolicach). Naszym kolejnym celem będzie dodawanie coraz to większej liczby lokacji, dzięki czemu nasza aplikacja utrzyma stałe tempo rozwoju.

Zbliżając się już do końca rozwinięcia, możemy przedstawić sondaż, który ukazuje zainteresowanie aplikacją w grupie wiekowej stanowiącej nasz główny target.

RU355uDjGvmPf
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przechodząc do zakończenia, podsumowujemy nasz produkt – przypominamy o jego najważniejszych funkcjach oraz korzyściach z niego płynących. Tu również możemy zastosować slajd przypominający billboard, dzięki czemu odbiorca zapamięta naszą aplikację. Co więcej, na nowo wzbudzimy jego ciekawość, która mogła nieco przygasnąć podczas dłuższej części merytorycznej, poświęconej statystykom i prognozom.

R10BpHEQX8efW
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Na ostatnim slajdzie pozostawiamy do siebie kontakt w przejrzysty i czytelny sposób.

R8AWGvXPivbkD
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Teraz możemy mieć jedynie nadzieję, że nasza prezentacja spodobała się odbiorcy.

Słownik

call‑to‑action
call‑to‑action

(ang. wezwanie do działania) – komunikat mający na celu zachęcenie odbiorcy do wykonania zaproponowanej przez nas akcji (np. odwiedzenie naszej strony internetowej)