bg‑azure
RM6HlgjxJCZxT
Ilustracja przedstawia twarz uśmiechniętej Mii oraz dymek z tekstem: Do you know what is good and what is bad for you? My mum is a doctor. Today she is at my school. She tells my class about things that are good for us. What are they? Find out! Czy wiesz, co jest dla ciebie dobre, a co nie? Moja mama jest lekarką. Dzisiaj jest w mojej szkole. Opowiada mojej klasie o rzeczach, które są dla nas dobre. Co to za rzeczy? Dowiedz się!
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Exercise 1

Look, listen and repeat.RbOaPUTb6XszOLook, listen and repeat.

Popatrz, posłuchaj i powtórz.RN5AZlCnrQerGPopatrz, posłuchaj i powtórz.

  1. Brush your teeth.RPm25weKW7wG3Brush your teeth.

R1L2JOD2yKj2g
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 15.05.2023], domena publiczna.
  1. Eat fruit and vegetables every day.R2FWr8mlKtq2CEat fruit and vegetables every day.

RWjPSRefYQyr0
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 15.05.2023], domena publiczna.
  1. Drink water.RLyesD7WpmWUKDrink water.

R1DHs7L1amG2o
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 15.05.2023], domena publiczna.
  1. Do sports.RDzSprsaXkytZDo sports.

RXklQYdWLaNQl
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 15.05.2023], domena publiczna.

Look, listen and read.RfWCc2vOy41GELook, listen and read.

Popatrz, posłuchaj i przeczytaj.R1bazswygQZlzPopatrz, posłuchaj i przeczytaj.

1
Kamila Wichrowska
R1ArIEZQdMna71
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi pani Crow oraz mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietami, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za kobietami znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R1BlkcT3jorGy1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora, wyświetlone są dwa zdjęcia. Duża sterta warzyw i owoców oraz liczne kolorowe cukierki i czekolada. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RYwZe5Oi5EDhn1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlona jest pizza z wyciętym trójkątem. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R1EEIcD0is6181
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlona jest pizza z wyciętym trójkątem. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RCpvCRVBq422n1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora, znajduje się ilustracja tabletu przekreślonego dużym czerwonym krzyżykiem. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R1WS8PjyAUaNM1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlone jest zdjęcie kobiety biegnącej przez las. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RGdaQAbbZXHAf1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlone są dwa zdjęcia: blondwłosej i kobiety pijącej wodę ze szklanki, oraz czarnoskórego chłopca w fryzurze afro, myjącego zęby i patrzącego się w lustro. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RrOQY4Cgobeco1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlone są cztery zdjęcia: czarnoskórego chłopca myjącego zęby do lustra, sterty owoców i warzyw, kobiety pijącej wodę, oraz kobiety biegnącej przez las. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R1Mik4B1G1zNT1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
1 Źródło: Kamila Wichrowska, licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2

Look, read and drag the words.RYmbNvdlyl0VZLook, read and drag the words.

Popatrz, przeczytaj i przeciągnij wyrazy.RiumhD03S8TJ8Popatrz, przeczytaj i przeciągnij wyrazy.

R1L1RbFqX1ydG
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
R14yQA4zNHGSB
1. 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water are good for you.
2. Too much 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water is not good for you.
3. Drinking 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water is good for you.
4. 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water are not good for you
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2

Choose the right answer.

Wybierz poprawną odpowiedź.

R1ZMdoDhzaM83
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1cOk3NFcQSJb
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RFF2pWpD1Gaac
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RrJolh3FmcHMI
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

True or false? Listen, read and choose.RCcEvFJaHLyRtTrue or false? Listen, read and choose.

Prawda czy fałsz? Posłuchaj, przeczytaj i wybierz.RtDVlRYn9v3jFPrawda czy fałsz? Posłuchaj, przeczytaj i wybierz.

Exercise 3

Group the sentences.

Pogrupuj zdania.

R19VHZV9wHS3j
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Słownik

about
about

aboutR1Wp4BEj8qy2Uabout

o (czymś)RW4vDYl4Y1akRo (czymś)

brush your teeth
brush your teeth

brush your teethR1bFSKytjJFvubrush your teeth

myć zębyR17HmKM8y8sibmyć zęby

chocolate
chocolate

chocolateR6fn0EvFfPyDMchocolate

czekoladaRcAXqASQd0TKfczekolada

do sports
do sports

do sportsR7egGgA3crBQXdo sports

uprawiać sportRpi1JCvM1edtkuprawiać sport

Do you know?
Do you know?

Do you know?RYgIQKh3QnfkBDo you know?

Czy wiecie?R1ermDwGLpOBtCzy wiecie?

drink a lot of water
drink a lot of water

drink a lot of waterRH3cbCjz8Jx4Edrink a lot of water

pić dużo wodyR1bV7ZNtPWLf2pić dużo wody

every day
every day

every dayR1b3EKnwlxdqDevery day

codziennieRtrRWPgtW01Izcodziennie

fruit
fruit

fruitRE6n2faJAhryffruit

owoceR16RmumDxJ7mgowoce

good and bad for you
good and bad for you

good and bad for youRrRANUJ41IzSXgood and bad for you

dobre i złe dla was [dobre i złe dla ciebie]R18qy585poKnpdobre i złe dla was [dobre i złe dla ciebie]

great
great

greatRhjhDXHIn6WjGgreat

świetnieR14fxFPr2Ng3cświetnie

I love pizza.
I love pizza.

I love pizza.R1NRTh8XKsDheI love pizza.

Uwielbiam pizzę.R1P5MPDdQBHYjUwielbiam pizzę.

important
important

importantRFA5YJecG2x8Aimportant

ważneR1NmEq9UlT3nOważne

remember
remember

rememberR1WKjUeexvgWfremember

pamiętajcie [pamiętać]R8UcK9tedX57Fpamiętajcie [pamiętać]

special guest
special guest

special guestRd3puyYMQdnI9special guest

specjalny gośćR1MSt4jmJ1LU6specjalny gość

sweets
sweets

sweetsR6A4W5XrxwwUjsweets

słodyczeRIYzhpdZFIRzIsłodycze

too much
too much

too muchRd1SszTgbdLa1too much

za dużoR1SaKVzHJu9yhza dużo

use
use

useR1JHB5SW9epxluse

używaćRI8YLsAoa1168używać

vegetables
vegetables

vegetablesRYGMptItiGvwivegetables

warzywaR8uKvtS5f0bzvwarzywa

visit
visit

visitRXPm6Q80gj52Qvisit

wizytaRFraI7QAhWXs7wizyta

You can eat some sweets and some chocolate.
You can eat some sweets and some chocolate.

You can eat some sweets and some chocolate.RpEnbydi1lPCIYou can eat some sweets and some chocolate.

Możesz jeść trochę słodyczy i trochę czekolady.RQp8Gz57DojYGMożesz jeść trochę słodyczy i trochę czekolady.

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0