Ilustracja przedstawia twarz uśmiechniętej Mii oraz dymek z tekstem: Do you know what is good and what is bad for you? My mum is a doctor. Today she is at my school. She tells my class about things that are good for us. What are they?
Find out! Czy wiesz, co jest dla ciebie dobre, a co nie? Moja mama jest lekarką. Dzisiaj jest w mojej szkole. Opowiada mojej klasie o rzeczach, które są dla nas dobre. Co to za rzeczy? Dowiedz się!
Ilustracja przedstawia twarz uśmiechniętej Mii oraz dymek z tekstem: Do you know what is good and what is bad for you? My mum is a doctor. Today she is at my school. She tells my class about things that are good for us. What are they?
Find out! Czy wiesz, co jest dla ciebie dobre, a co nie? Moja mama jest lekarką. Dzisiaj jest w mojej szkole. Opowiada mojej klasie o rzeczach, które są dla nas dobre. Co to za rzeczy? Dowiedz się!
Zdjęcie przedstawia owoce i warzywa, rozsypane na stole. Widoczne jest awokado przecięte na pół, truskawki, papryczki, pomidory, i inne zielone warzywa.
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 15.05.2023], domena publiczna.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi pani Crow oraz mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietami, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za kobietami znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi pani Crow oraz mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietami, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za kobietami znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: Children, today we have a special guestspecial guestspecial guest. It’s Dr Martinez, Mia’s mum. Say hello to Dr Martinez.
Children: Hello!
Mia: Hi, mum!
Mia’s mum: Good morning, children! What things are good and bad for yougood and bad for yougood and bad for you? Do you know?Do you know?Do you know?
R1BlkcT3jorGy1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora, wyświetlone są dwa zdjęcia. Duża sterta warzyw i owoców oraz liczne kolorowe cukierki i czekolada. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora, wyświetlone są dwa zdjęcia. Duża sterta warzyw i owoców oraz liczne kolorowe cukierki i czekolada. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Patrick: My mum says, “SweetssweetsSweets aren’t good for you! Don’t eat too muchtoo muchtoo muchchocolatechocolatechocolate! Eat some fruit, it’s good for you!”
Mia’s mum: Your mum is right, Patrick. FruitfruitFruit and vegetablesvegetablesvegetables are good for you.
RYwZe5Oi5EDhn1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlona jest pizza z wyciętym trójkątem. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlona jest pizza z wyciętym trójkątem. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Olivia: What? So we can’t eat sweets or chocolate?
Mia’s mum: No, Olivia. You can eat some sweets and some chocolateYou can eat some sweets and some chocolate.You can eat some sweets and some chocolate, but not every dayevery dayevery day. Sweets and chocolate are not good for you.
R1EEIcD0is6181
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlona jest pizza z wyciętym trójkątem.
Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlona jest pizza z wyciętym trójkątem.
Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Tony: How about pizza? I love pizzaI love pizza.I love pizza!
Mia’s mum: You can eat some pizza, but too muchtoo muchtoo much pizza is not good for you.
RCpvCRVBq422n1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora, znajduje się ilustracja tabletu przekreślonego dużym czerwonym krzyżykiem. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora, znajduje się ilustracja tabletu przekreślonego dużym czerwonym krzyżykiem. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: And rememberrememberremember children – you can eat some pizza, but not every day!
Mia’s mum: Ms Crow, you are right! Thank you. Children, what else is good for you?
Mia: Grandad says, „Don’t useuseuse your tablet too much.”
Mia’s mum: That’s right! Don’t use your tablet too much.
R1WS8PjyAUaNM1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlone jest zdjęcie kobiety biegnącej przez las. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlone jest zdjęcie kobiety biegnącej przez las. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia's mum: What else is good for you?
Olivia: My dad tells me, „Do sportsdo sports„Do sportsevery day”every dayevery day”.
RGdaQAbbZXHAf1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlone są dwa zdjęcia: blondwłosej i kobiety pijącej wodę ze szklanki, oraz czarnoskórego chłopca w fryzurze afro, myjącego zęby i patrzącego się w lustro. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlone są dwa zdjęcia: blondwłosej i kobiety pijącej wodę ze szklanki, oraz czarnoskórego chłopca w fryzurze afro, myjącego zęby i patrzącego się w lustro. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia’s mum: Great! Do sports every day. And remember, drink a lot of waterdrink a lot of waterdrink a lot of water. Drinking water is good for you. What else?
Tony: Brush your teethbrush your teethBrush your teeth every day.
RrOQY4Cgobeco1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlone są cztery zdjęcia: czarnoskórego chłopca myjącego zęby do lustra, sterty owoców i warzyw, kobiety pijącej wodę, oraz kobiety biegnącej przez las. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Na ekranie do projektora wyświetlone są cztery zdjęcia: czarnoskórego chłopca myjącego zęby do lustra, sterty owoców i warzyw, kobiety pijącej wodę, oraz kobiety biegnącej przez las. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia’s mum: Yes, brush your teeth. It’s very importantimportantimportant. Patrick, do you remember what things are good for you?
Patrick: Brush your teeth. Eat fruit and vegetables every day. Drink water. Do sports.
Mia’s mum: Well done, Patrick! Thank you so much!
R1Mik4B1G1zNT1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną. Na środku w sali stoi mama Mii ubrana w biały fartuch. Przed kobietą, stoi piątka dzieci: Emily, Patrick, Mia, Tony oraz Olivia. Za mamą Mii znajduje się niebieska tablica, przesłonięta ekranem do projektora. W lewym rogu Sali, znajduje się biurko nauczyciela z laptopem. Pani Crow siedzi przy biurku nauczycielskim. Mama Mii prowadzi prezentację. Bohaterowie prowadza dialog, zapisany w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: Children, thank Dr Martinez for her visitvisitvisit!
Children: Thank you, Dr Martinez!
1 Źródło: Kamila Wichrowska, licencja: CC BY-SA 3.0.
1. 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water are good for you.
2. Too much 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water is not good for you.
3. Drinking 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water is good for you.
4. 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water are not good for you
1. 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water are good for you.
2. Too much 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water is not good for you.
3. Drinking 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water is good for you.
4. 1. Sweets, 2. Fruit and vegetables, 3. pizza, 4. water are not good for you
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise2
Choose the right answer.
Wybierz poprawną odpowiedź.
R1ZMdoDhzaM83
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1cOk3NFcQSJb
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RFF2pWpD1Gaac
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RrJolh3FmcHMI
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.