bg‑azure
Rj9ATCy4afFhV
Grafika przedstawiająca twarz uśmiechniętej Emily, oraz dymek z tekstem: I can see with my eyes, I can hear with my ears, and I can smell with my nose. Read the story and see what senses we have? Widzę oczami, słyszę uszami i wącham nosem. Przeczytaj historyjkę, żeby dowiedzieć się, jakie mamy zmysły.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Exercise 1

Listen and repeat.R1MyIln8af0qSListen and repeat.

Posłuchaj i powtórz.R1RjJr13kiGnmPosłuchaj i powtórz.

R1O3bP6xs0M7d
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

a noseRq5Kq3VREQ376a nose

RyoGe5pcNzZe8
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

eyesR1Su6IoLYZrRteyes

RS5aZUGZcziND
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

a tongueR1HxbXBbeCf8Ea tongue

RtCqapsp17m6G

earsRQwEfv14Fe2uAears

RrWfCDbfDialT
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

handsRHA2KtdnletUIhands

Look and listen.R1bsOFeKUFGO5Look and listen.

Popatrz i posłuchaj.R9RFQ0B1JD7JSPopatrz i posłuchaj.

1
Marta Mrozik
Rbdjyz1KOPkt21
Ilustracja przedstawia pokój dziewczynki o imieniu Mia Znajduje się w nim regał na książki, kosz na śmieci, krzesło, łóżko, lampa nocna oraz wielki napis na ścianie: MIA. Sandra, Emily oraz Mia, znajdują się przy dywanie. Obok tej pierwszej dziewczynki leży piłka. Dziewczynki prowadzą konwersację, zapisaną w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R1DDRseiMpZzD1
Ilustracja przedstawia pokój dziewczynki o imieniu Mia . Znajduje się w nim regał na książki, kosz na śmieci, łóżko, lampa nocna oraz wielki napis na ścianie: MIA. Sandra, Emily oraz Mia, znajdują się przy dywanie. Obok tej pierwszej dziewczynki leży piłka. Sandra oraz Mia mają nałożone opaski na oczy. Emily gra na bębenkach. Dziewczynki prowadzą konwersację, zapisaną w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RhLMtWqNvIWNe1
Ilustracja przedstawia pokój dziewczynki o imieniu Mia . Znajduje się w nim regał na książki, kosz na śmieci, krzesło, łóżko, lampa nocna oraz wielki napis na ścianie: MIA. Sandra, Emily, oraz Mia, znajdują się przy dywanie. Obok tej ostatniej dziewczynki leży piłka i bębenek. Sandra oraz Emily mają nałożone opaski na oczy. Mia podaje misia do Emily. Dziewczynki prowadzą konwersację, zapisaną w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R8BMm2nnF6bbx1
Ilustracja przedstawia pokój dziewczynki o imieniu Mia . Znajduje się w nim regał na książki, kosz na śmieci, krzesło, łóżko, lampa nocna oraz wielki napis na ścianie: MIA. Sandra, Emily, oraz Mia, znajdują się przy dywanie. Obok tej pierwszej dziewczynki na dywanie leży piłka. Obok Emily, na podłodze leży bębenek i pluszowy miś. Emily oraz Mia, mają nałożone opaski na oczy. Sandra podaje czekoladę do Emily. Dziewczynki prowadzą konwersację, zapisaną w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ri4yCfCzO78b21
Ilustracja przedstawia pokój dziewczynki o imieniu Mia . Znajduje się w nim regał na książki, kosz na śmieci, krzesło, łóżko, lampa nocna oraz wielki napis na ścianie: MIA. Sandra, Emily, oraz Mia, siedzą na dywanie. Na podłodze leży bębenek i miś pluszowy. Do pokoju weszła mama, która trzyma ręce za plecami. Dziewczynki prowadzą z nią konwersację, zapisaną w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RwP0Pd6ZJ89Lw1
Ilustracja przedstawia pokój dziewczynki o imieniu Mia . Znajduje się w nim regał na książki, kosz na śmieci, krzesło, łóżko, lampa nocna oraz wielki napis na ścianie: MIA. Sandra, Emily, oraz Mia, znajdują się przy dywanie. Obok tej pierwszej dziewczynki na dywanie leży piłka. Obok Emily, na podłodze leży bębenek i miś pluszowy. Dziewczynki mają nałożone opaski na oczy. Mia wykrzywia swoja minę, trzymając w dłoni kawałek cytryny. Dziewczynki prowadzą konwersację, zapisaną w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
1 Źródło: Marta Mrozik, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Match.

Połącz.

Rw3ETpUNAah5N
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2

Drag the words.RS7GJWOkovgO3Drag the words.

Przeciągnij wyrazy.R11L1VyANtHbsPrzeciągnij wyrazy.

R1SHJMrMtZYwo
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
1
1
Exercise 3

Match.

Połącz.

RTj5Yn6WmkGt9
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 3

Listen and match.R4x1PH8ZHImZXListen and match.

Posłuchaj i połącz.R13YzVBfIIAsrPosłuchaj i połącz.

RCZqqIBYOynEa
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Słownik

bed
bed

bedRec2lxM92awkqbed

łóżkoRc2fgB4VZMzbOłóżko

boring
boring

boringRTjAD2XsFQyiEboring

nudne [nudny/nudna]RCM9jYKW9i3Mvnudne [nudny/nudna]

chair
chair

chairRidz5wv3C2iFxchair

krzesłoR1X5hqlgOiAkNkrzesło

chocolate
chocolate

chocolateR17GgkmVkFZPZchocolate

czekoladaR1FTvL1UeBBXxczekolada

doll
doll

dollR1SzCzJ36ZUgrdoll

lalkaRTefcgAPcY3l6lalka

drum
drum

drumRXhQ831LvITcOdrum

bębenR1YFCFfTlP6eobęben

ears (ear)
ears (ear)

ears [ear]Rqh9tpo089N73ears [ear]

uszy [ucho]R1DWqNRLiviEguszy [ucho]

eyes [eye)
eyes [eye)

eyes [eye]RKCzJGKnRB75weyes [eye]

oczy [oko]RTXRYX9YrJDZqoczy [oko]

Guess what’s this?
Guess what’s this?

Guess what’s this?RVdFGxjfeZ4pFGuess what’s this?

Zgadnij, co to jest?RuiCqcYJOxuOsZgadnij, co to jest?

hear
hear

hearRGN076HzuIwAJhear

słyszećR1RnwzWBjhtwYsłyszeć

hands (hand)
hands (hand)

hands [hand]RQnakupi3lfbdhands [hand]

ręce [ręka]RiOhkU1JwjEViręce [ręka]

I can see with my eyes.
I can see with my eyes.

I can see with my eyes.R12G94ClQkL7zI can see with my eyes.

Widzę oczami.RyDTO7Lc6QvU0Widzę oczami.

I don’t know.
I don’t know.

I don’t know.R1KQiOKOb2YOaI don’t know.

Nie wiem.R12Byd1p4LZNeNie wiem.

I know.
I know.

I know.RntstNT1kF6mkI know.

Wiem.RV4GdPnyOPP54Wiem.

lemon
lemon

lemonRHtfNXqs6yGdUlemon

cytrynaRhGovhx6RFnNkcytryna

Let’s eat.
Let’s eat.

Let’s eat.R1cSisBArr9ExLet’s eat.

Zjedzmy.R1VB5T9qr1r4yZjedzmy.

Let’s play a game.
Let’s play a game.

Let’s play a game.RLnfKDoP5gfsuLet’s play a game.

Zagrajmy w grę.RqmtGpsDHPXrCZagrajmy w grę.

nose
nose

noseRP6SrCUc6zYSinose

nosRBaccoh6fm4Wqnos

smell
smell

smellRDCw1NFXeFj0Jsmell

wąchaćRnwomAejLDlTEwąchać

taste
taste

tasteRsbBvIqXo3uxdtaste

smakowaćR1BuXdHcty3t4smakować

teddy
teddy

teddyR16Ez48J7ptWyteddy

miśRvSunUeCv2ZLemiś

tongue
tongue

tongueRZGqaYGJOvCRVtongue

językR3N6p0g5IBZdAjęzyk

touch
touch

touchRCWZvlpn4xjdLtouch

dotknąćRv9LGhy1VCEiqdotknąć

What can you do with your eyes?
What can you do with your eyes?

What can you do with your eyes?R19RzOQHECA6TWhat can you do with your eyes?

Co możesz robić oczami?RCc7xaxgg1keECo możesz robić oczami?

window
window

windowRo3JBpzXGcGpgwindow

oknoR1VxcY3vf0DlRokno

Yuck!
Yuck!

Yuck!RBRf6Au4TakeFYuck!

Fuj!RPaXYJFKagE2NFuj!

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0