bg‑azure
RtHrlAoIpfdMx
Ilustracja przedstawia uśmiechniętą twarz dziewczynki o imieniu Mia oraz dymek z tekstem: I’ve got an orange schoolbag and a pencil case. Tony has got a white rubber. What colour is my pencil? Read the story to find out. Mam pomarańczowy plecak i piórnik. Tony ma białą gumkę do ścierania. Jakiego koloru jest mój ołówek? Przeczytaj historyjkę, żeby się tego dowiedzieć.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Exercise 1

Match the words.

Połącz wyrazy.

RdwmbHmGszJFy
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 1

Do the puzzle. Listen, point, and repeat.R83uVrVjcFjS5Do the puzzle. Listen, point, and repeat.

Ułóż puzzle. Posłuchaj, wskaż i powtórz.R1RKOb8ZRBumFUłóż puzzle. Posłuchaj, wskaż i powtórz.

RuBRjkiZnjnLj
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1NuOrj7xIfRI
Nagranie dźwiękowe

Look and listen.RQBoXp92m1aqMLook and listen.

Popatrz i posłuchaj.R1YyBYhOsmZN5Popatrz i posłuchaj.

1
Marta Mrozik
R9Gyva0wpkLit1
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym znajdują się MiaTony. W lewym rogu korytarza, ustawione są szafki uczniów, a przed nimi leżą kolorowe tornistry. Obok szafek widoczne jest otwarte wejście do sali lekcyjnej. Po prawej stronie, widoczna jest ławeczka oraz tablica z przypiętymi kartkami. MiaTony podchodzą do dwóch żółtych plecaków. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RfdGyBiHIpoQx1
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym znajdują się MiaTony. W lewym rogu korytarza, ustawione są szafki uczniów, a przed nimi leżą kolorowe tornistry. Obok szafek widoczne jest otwarte wejście do sali lekcyjnej. Po prawej stronie, widoczna jest ławeczka oraz tablica z przypiętymi kartkami. MiaTony siedzą na podłodze, przeglądając przybory szkolne, jakie mają w swoich żółtych plecakach. Trzymają w ręce żółte piórniki. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ri9fdaSdWga0p1
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym znajdują się MiaTony. W lewym rogu korytarza, ustawione są szafki uczniów, a przed nimi leżą kolorowe tornistry. Obok szafek widoczne jest otwarte wejście do sali lekcyjnej. Po prawej stronie, widoczna jest ławeczka, oraz tablica z przypiętymi kartkami. MiaTony siedzą na podłodze, przeglądając przybory szkolne, jakie mają w swoich żółtych plecakach. Po kolei wyciągają przedmioty ze swoich piórników. Mia trzyma w ręce niebieską gumkę, a Tony białą gumkę. Pomiędzy bohaterami, dochodzi do dialogu. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RQNLb0mJOVpjJ1
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym znajdują się MiaTony. W lewym rogu korytarza, ustawione są szafki uczniów, a przed nimi leżą kolorowe tornistry. Obok szafek widoczne jest otwarte wejście do sali lekcyjnej. Po prawej stronie, widoczna jest ławeczka oraz tablica z przypiętymi kartkami. MiaTony siedzą na podłodze, przeglądając przybory szkolne, jakie mają w swoich żółtych plecakach. Po kolei wyciągają przedmioty ze swoich piórników. Mia trzyma w ręce zielony ołówek, a Tony dwa żółte ołówki. Pomiędzy bohaterami, dochodzi do dialogu. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R18Ll7L2WYAoX1
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym znajdują się MiaTony. W lewym rogu korytarza, ustawione są szafki uczniów, a przed nimi leżą kolorowe tornistry. Obok szafek, widoczne jest otwarte wejście do Sali lekcyjnej. Po prawej stronie, widoczna jest ławeczka, oraz tablica z przypiętymi kartkami. MiaTony siedzą na podłodze, przeglądając przybory szkolne, jakie mają w swoich żółtych plecakach. Po kolei wyciągają przedmioty ze swoich piórników. Mia trzyma w ręce klej, a Tony czarną linijkę. Pomiędzy bohaterami, dochodzi do dialogu. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RT9wetxq47GeI1
Ilustracja przedstawia korytarz szkolny, na którym znajdują się MiaTony. W lewym rogu korytarza, ustawione są szafki uczniów, a przed nimi leżą kolorowe tornistry. Obok szafek widoczne jest otwarte wejście do sali lekcyjnej. Po prawej stronie widoczna jest ławeczka oraz tablica z przypiętymi kartkami. MiaTony siedzą na podłodze, przeglądając przybory szkolne, jakie mają w swoich żółtych plecakach. Po kolei wyciągają przedmioty ze swoich piórników. Mia ma ustawione przed sobą cztery kolorowe kredki i gumkę do mazania, a Tony pięć kolorowych kredek. Pomiędzy bohaterami, dochodzi do dialogu. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
1 Źródło: Marta Mrozik, licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2

Put the words in the correct order.

Ułóż słowa w odpowiedniej kolejności.

R174V47vyAbrE
Mam pomarańczowy piórnik, czarną linijkę, różowy ołówek i żółty klej.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2

Listen and order.R1LhrKPCg1FMEListen and order.

Posłuchaj i ułóż w kolejności.RnyzvN5FaGOXVPosłuchaj i ułóż w kolejności.

R1We5JKCTzcqW
Nagranie dźwiękowe
RN2w3tXstMvoC
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
1
Exercise 3

Choose the correct sentence.

Wybierz właściwe zdanie.

Rohaw5y1xzigD
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Look, listen and choose.R2VWby1pSHOKkLook, listen and choose.

Popatrz, posłuchaj i wybierz.R1HESDGIvX48KPopatrz, posłuchaj i wybierz.

Słownik

black
black

blackRCRQQs9HEzUXHblack

czarny/czarnaR1Dlc74AuMOPDczarny/czarna

blue
blue

blueR1E94kpwh5iyAblue

niebieski/niebieskaRpXZrVva3ENyeniebieski/niebieska

cool
cool

coolR1MgTW326jETgcool

fajne [fajny/fajna]REQYBYLIHllQufajne [fajny/fajna]

crayons [crayon]
crayons [crayon]

crayons [crayon]R161UjXfzoGwScrayons [crayon]

kredki [kredka]R6RVVnSsjr6Likredki [kredka]

five
five

fiveRgMCynEAUK3Jtfive

pięćR1YQ9VUyDnRWJpięć

four
four

fourRyQm6e4J2GCayfour

czteryR17e4GE7LAxoBcztery

glue
glue

glueRCgIj91NM624Zglue

klejRXbfRO82iIpgPklej

green
green

greenR1WqToCHnrtIVgreen

zielony/zielonaRaa7LzOMTMdbkzielony/zielona

I’ve got…
I’ve got…

I’ve got…ROXNgsPXYBCSXI’ve got…

Mam…R1Se1BwaasuzSMam…

my
my

myRAiiThFfSEGKbmy

mój/mojaR1T4XyR8LvEkNmój/moja

one
one

oneRAn9tmVdWcKVuone

jedenR1eV8cTN7RyXAjeden

orange
orange

orangeR1QiIMDUmDTJYorange

pomarańczowy/pomarańczowaR1Wsj6TJ8lwPhpomarańczowy/pomarańczowa

pencil
pencil

pencilRHbXOH9raUibBpencil

ołówekR1YrYwme2hLLQołówek

pencil case
pencil case

pencil caseRvCRHzG5FCftFpencil case

piórnikR1HjEEoYLEnsJpiórnik

pink
pink

pinkRZMEHFwU5IyrNpink

różowy/różowaRk06vVCKjgoEpróżowy/różowa

red
red

redRDXYMKVxJIMCLred

czerwony/czerwonaR1Aav4d7jhjNwczerwony/czerwona

rubber
rubber

rubberR1IBnaMQgxSXLrubber

gumkaR1c0uShnDEMMFgumka

ruler
ruler

rulerR1HqoguxVE7Igruler

linijkaR3CfyfFY6aaj8linijka

schoolbag
schoolbag

schoolbagRwdIj5YsHaR8ischoolbag

tornisterReaE2rGJUdAY3tornister

too
too

tooR15Mv6nP3P6Yjtoo

teżRquLGXbSAGRGpteż

two
two

twoR1KHi6eqxW8J3two

dwaR1dRRxQVLYF3Ddwa

white
white

whiteR1B4obLAKF7Ppwhite

biały/białaR1GsKRj3PBCJ4biały/biała

yellow
yellow

yellowRi8eagWG5Hcmbyellow

żółty/żółtaRbwWGroVXIXewżółty/żółta

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0