Ilustracja przedstawia twarz dziewczynki o imieniu Mia , ujętą w kółeczko, która wypowiada słowa zawarte w ramce: Today I’m presenting a very interesting Polish legend. It is about the Dragon of Wawel. Do you know the legend? Can you help me? Come and check.
Dziś opowiadam bardzo ciekawą polską legendę. Mówi ona o Smoku Wawelskim. Znasz ją? Możesz mi pomóc? Chodź i przekonaj się.
Ilustracja przedstawia twarz dziewczynki o imieniu Mia , ujętą w kółeczko, która wypowiada słowa zawarte w ramce: Today I’m presenting a very interesting Polish legend. It is about the Dragon of Wawel. Do you know the legend? Can you help me? Come and check.
Dziś opowiadam bardzo ciekawą polską legendę. Mówi ona o Smoku Wawelskim. Znasz ją? Możesz mi pomóc? Chodź i przekonaj się.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną w szkole, w której na środku, przed tablicą, stoi Mia. Na tablicy widoczny jest bajkowy, zielony smok o różowych skrzydłach, który zionie ogniem. Napis na tablicy głosi THE DRAGON OF WAWEL. Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną w szkole, w której na środku, przed tablicą, stoi Mia. Na tablicy widoczny jest bajkowy, zielony smok o różowych skrzydłach, który zionie ogniem. Napis na tablicy głosi THE DRAGON OF WAWEL. Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: Today I want to tell you a Polish legendlegendlegend. I know it because my mum is from Poland. Ready, steady, go!
R4UWYzj03Kcyh1
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia , stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczny jest zamek, a przed nim król, księżniczka i poddani. Napis na tablicy brzmi ONCE UPON A TIME. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia , stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczny jest zamek, a przed nim król, księżniczka i poddani. Napis na tablicy brzmi ONCE UPON A TIME. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Mia: It is the time when CracowCracowCracow is the capital of Polandthe capital of Polandthe capital of Poland. There is a castlecastlecastle by the Vistula riverthe Vistula riverthe Vistula river. The name of the castle is Wawel. KingkingKing Krak and his daughterdaughterdaughter, the princessprincessprincess, live there. Krak is a very good king. People in Cracow love him.
RfMvn5XPERsFe1
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia , stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczny jest zamek, który został zaatakowany przez smoka. Widoczne są owce pasące się na trawie przy zamku oraz pojedyncze płomienie palące trawę i drzewa. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia , stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczny jest zamek, który został zaatakowany przez smoka. Widoczne są owce pasące się na trawie przy zamku oraz pojedyncze płomienie palące trawę i drzewa. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: One dayone dayOne day a dragondragondragon comes to Cracow. The dragon is a monstermonstermonster. He is big and scaryscaryscary. He breathes firebreathes fire [breathe fire]breathes fire. And he is always hungryhe is always hungryhe is always hungry. He eats all the sheepsheepsheep in Cracow.
R158haaKHyw4A1
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia, stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczny jest zamek, który został zaatakowany przez smoka. Widoczni są też rycerze, którzy stanęli w obronie zamku i walczą ze smokiem. Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia, stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczny jest zamek, który został zaatakowany przez smoka. Widoczni są też rycerze, którzy stanęli w obronie zamku i walczą ze smokiem. Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: People in Cracow are sad. King Krak promisespromises [promise]promises to give half of his kingdomhalf of his kingdomhalf of his kingdom and the princess’ handprincess’ handprincess’ hand to the man who killskills [kill]kills the dragon. Many knightsknights [knight]knights try to kill the monster, but they can’t.
RVqs9cL5JwY4B1
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia, stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczny jest zamek, przed którym stoi król i szewc z owcą na rękach. Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia, stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczny jest zamek, przed którym stoi król i szewc z owcą na rękach. Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: One day a shoemakershoemakershoemaker comes to King Krak. His name is Dratewka. “I’ve got an ideaI’ve got an idea.I’ve got an idea”, he says. We can give the dragon a false sheepfalse sheepfalse sheep. I can put sulphursulphursulphur into the sheepskinsheepskinsheepskin. King Krak likes this idea.
REdHEhHr9iWz41
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia, stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczne są dwa obrazki. Po lewej widoczny jest smok, który w zębach trzyma owcę. Po prawej jest smok, którego ciało wybucha i rozpada się na kawałki. Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia, stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczne są dwa obrazki. Po lewej widoczny jest smok, który w zębach trzyma owcę. Po prawej jest smok, którego ciało wybucha i rozpada się na kawałki. Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: Dratewka puts sulphur into a false sheep. When the dragon comes outcomes out [come out]comes out he can see a sheep. He is hungry so he eats it. But something is not ok. There is firefirefire in his stomachstomachstomach. He goes to the Vistula river and he drinks, drinks, and drinks… His stomach is bigger and biggerbigger and biggerbigger and bigger! And then the dragon explodesexplodes [explode]explodes!
RRpHjWACfTf131
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia, stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczny jest zamek, przed którym stoi król i księżniczka oraz szewc. Szewc ma na głowie koronę i stoi obok księżniczki, między nimi widoczne jest czerwone serce. W dole ilustracji widoczni są świętujący ludzie. Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia dziewczynkę o imieniu Mia, stojącą przy tablicy. Na tablicy widoczny jest zamek, przed którym stoi król i księżniczka oraz szewc. Szewc ma na głowie koronę i stoi obok księżniczki, między nimi widoczne jest czerwone serce. W dole ilustracji widoczni są świętujący ludzie. Transkrypcja nagrania znajduje się pod ilustracją. Na dole z lewej strony znajduje się grafika mikrofonu i napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Mia: People in Cracow are happyhappyhappy. King Krak gives Dratewka half of his kingdom and the princess’ hand. The princess loves Dratewka. And they all live happily ever afterAnd they all live happily ever after.And they all live happily ever after!
1 Źródło: ElaBorowiec, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise2
Match the words.
Połącz wyrazy.
R1VEeQeA50dyI
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.